סדק ראשון? חוקר כלכלה בפורום קהלת מתפטר בגלל הרפורמה: "לא יכול להישאר חלק מזה"

תום שדה, חוקר כלכלה הכפוף לכלכלן הראשי של הפורום מיכאל שראל, כתב בטוויטר: "חילוקי הדעות לגבי הרפורמה המשפטית ביני לבין הפורום לא מאפשרים לי להמשיך לעבוד בו בלב שלם" • הודעתו מגיעה לאחר נייר עמדה שפרסם שראל בה הביע בעצמו דאגה לעתיד המדינה בגין הרפורמה

פורום קהלת. מחאת המילואימניקים מחוץ למשרדים, צילום: אחים לנשק

פורום קהלת, אחד הגופים שייעצו לשר המשפטים יריב לוין בבניית הרפורמה המשפטית, ומי שעלה לכותרות בשבועיים האחרונים לאחר שמחאות מחנה השמאל הגיעו לפתחו מתחיל "לשלם" בכוח אדם בעקבות מעורבותו ברפורמה.  

יו"ר פורום קהלת פרופ' משה קופל. סדקים ראשונים?, צילום: דודי ועקנין

תום שדה, חוקר בפורום קהלת לכלכלה, ממייסדי עמותת "מדעת" פרסם לפני שעה קלה בטוויטר על התפטרותו מתפקידו משום שאינו שלם עם עמדותיו של הפורום. בפוסט שצייץ, והדיע כבר לעשרות אלפי צפיות, כתב שדה: "בצער רב, הגשתי לפני יומיים מכתב התפטרות לבוס הישיר שלי, ד"ר מיכאל שראל. חילוקי הדעות לגבי הרפורמה המשפטית ביני לבין הפורום לא מאפשרים לי להמשיך לעבוד בו בלב שלם". 

יוזכר כי אותו שראל שקיבל משדה את מכתב ההתפטרות, הוא הכלכלן הראשי של פורום קהלת ואחד הכלכלנים הבכירים בישראל. שראל בעצמו פרסם לפני כשבוע נייר עמדה שבה הציג את עמדתו על הרפורמה, בה הביע את דאגתו לעתיד המשטר הדמוקרטי במדינה וכן הביע את חששותיו מההשלכות על כלכלתה. 

"זה לא סוד שאני מתנגד לרפורמה המשפטית שפורום קהלת שבו אני עובד מקדם" כתב שדה. "צייצתי על התנגדותי כאן לא פעם, מה שלא בטוח שהרבה ארגונים היו מקבלים בהבנה. לאורך התקופה שבה אני עובד בפורום תמיד נהניתי ואני עדיין נהנה מחופש מחקרי מוחלט".

עוד מציין שדה, כי "חשוב לי מאוד לציין שהאנשים בקהלת הם אנשים טובים, עם כוונות טובות. טובת המדינה עומדת בראש מעיניהם, גם אם לדעתי הם טועים. באופן אישי, כמי שחלוק לחלוטין על העמדה הרשמית של הפורום בנושא כה קריטי אני חש שהצעד הנכון עבורי הוא לא להישאר חלק מזה".

תנועת אחים לנשק במשרדי פורום קהלת, צילום: אחים לנשק

במסגרת המחאות של מתנגדי הרפורמה ששוטפות את ישראל בשבועות האחרונים, חלק מהזעם הופנה גם לפורום קהלת. עמותת "אחים לנשק" שחבריה הם מילואימניקים סימנה את הפורום כאחד מהווקטורים המניעים את הרפורמה וחסמה את הכניסה למשרדיה באמצעות שקי מלט. האקט המחאתי זכה לביקורות (מובנות) מצד ארגוני ימין והותקף גם מצד ארגוני שמאל שטענו כלפי עמותת המילואימניקים שיש להשאיר את ארגוני החברה האזרחית מחוץ לתמונה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר