אז מאיפה מגיע הכסף של קהלת?

פורום קהלת הוא אחד מהארגונים החשובים ביותר שקמו בחברה האזרחית הישראלית בשנים האחרונות • המתקפה עליו על רקע מעורבותו הלגיטימית בעיצוב הרפורמה המשפטית, היא צבועה וארסית

ההפגנה מול משרדי פורום קהלת בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

עד לפני כמה חודשים, סביר להניח שרובכם לא שמעתם על פורום קהלת.

הוא היה ארגון כמעט אנונימי, ששמור רק למיטיבי לכת ואובססיה כמו העיתון "דה מרקר". הפורום בן ה־10 הוא ארגון אזרחי שמעתיר ידע, ושעסוק נמרצות בקידום מדיניות. "מכון מחקר ומעשה", כפי שהם אוהבים להגדיר את עצמם. אגב, מכוני מחקר ומדיניות הם לא חיה חדשה בנוף הארגונים האזרחיים בעולם ובישראל. יש בישראל מאות גופים ששמו להם למטרה להשפיע על החברה ועל הממשלה, והם עושים זאת באמצעות חינוך, מחקר, לובי פוליטי, תודעה ועוד. אגב, בטח לא תופתעו, אבל רובם מצד שמאל של המפה הפוליטית.

גילוי נאות: הארגון שאני מובילה - תנועת "ישראל שלי" - נתמך בשנתיים האחרונות בידי פורום קהלת, בין היתר. יש לנו גם דסק קטן בתוך קומפלקס משרדי הפורום בבניין משרדים אפרורי בירושלים. פורום קהלת הוא אחד מהארגונים החשובים ביותר שקמו בחברה האזרחית הישראלית בשנים האחרונות, וכמה טוב שהוא קיים. הוא מורכב מאנשים ציונים, חכמים, צנועים, אכפתיים, אוהבי אדם ואוהבי המדינה.

בחודשים האחרונים הפורום נמצא תחת מתקפה צבועה וארסית, שמגיעה על רקע מעורבותו הלגיטימית בעיצוב הרפורמה המשפטית. המתקפה מגיעה מכל כיוון: הרשתות החברתיות, התקשורת הממוסדת, קבוצות ווטסאפ ייעודיות שנועדו לרדוף את הפורום ואת עובדיו, מתקפות שכוללות איומים בכתב ובעל פה, פריצות למשרדים, קללות ואף אלימות פיזית, נעילה אלימה של המשרדים באמצעות גדרות תיל ושקי חול בידי "אחים לנשק", תקיפה פיזית של מנכ"ל הפורום, פריצה למשרדים בידי אנרכיסטים ומקרים נוספים שלא פורסמו, וטוב שכך. הכל - במסווה של שמירה על הדמוקרטיה. אלימים נאורים, אלימות עם מצפון נקי והרבה מאוד יח"צ.

האלימות תטופל על פי חוק, אבל את הצביעות כדאי לחשוף. יש שתי טענות מרכזיות נגד הפורום: הראשונה היא שהוא שולט בסדר היום ובעיצוב המדיניות בישראל, והשנייה - שהוא פועל במימון זר. כלומר, כסף זר משפיע על החיים שלנו כאן באמצעות שליחיו השטניים בפורום קהלת.

כאמור, יש עשרות גופי השפעה על מדיניות בישראל, רבים מהם מצד שמאל. ההשפעה שלהם על סדר היום בישראל, המדיני והתקשורתי, היא בעלת משקל רב. חברה אזרחית תוססת היא תנאי לדמוקרטיה משגשגת. אני מניחה שמבקריו של פורום קהלת אוהבים מאוד השפעה וקרבה. כשהיא בצד שלהם, כמובן. ומה לגבי מימון זר? יש הבדל מהותי בין כסף פרטי לכסף ממשלתי זר, ולא משנה הצד הפוליטי. ובכן, הלכתי ובדקתי.

קחו לדוגמה את הארגון "מחזקים", תנועת שמאל קיצונית ששמה לה למטרה לתקוף את קהלת. יותר מ־60% מהמחזור הכספי של הארגון הם מכסף זר. המכון הישראלי לדמוקרטיה, מכון מחקר ומדיניות ותיק, מנפיק ניירות עמדה ומפעיל לובי לקידום מדיניות במסדרונות השלטון, ומעורב גם הוא בעיצוב הרפורמה המשפטית. המכון הוא גורם בולט במאבק ברפורמה ואורח מאוד רצוי בבית הנשיא. כ־76% מהתקציב השנתי שלו הם כסף פרטי זר מחו"ל. נמשיך: ה־INSS, המכון למחקרי ביטחון לאומי, שעובד עם בכירי המדינאים והצבא - רוב כספו מגיע מתרומות מחו"ל. "יוזמות אברהם", ארגון שמאל קיצוני שעובד במגזר המוניציפלי והארצי, כולל עבר של עבודה עם גופי ביטחון - יותר מ־80% מתקציבו מגיעים מכסף זר. וכמובן - "שלום עכשיו", "שוברים שתיקה", "בצלם", ולרשימה אין סוף. "הקרן החדשה לישראל", גוף שבכלל לא רשום בארץ אבל שעיקר פעילותו כאן, התגאתה לאחרונה בתרומות שהעבירה לארגוני המחאה נוסף על התרומות הרגילות, על סך כ־2 מיליון שקלים.

הנקודה ברורה. הבית שבו גרים המבקרים של פורום קהלת לא עשוי זכוכית, הוא עשוי קריסטל יקר ושברירי. מה שהיה הוא שיהיה, ומה שנעשה הוא שייעשה, ואין כל חדש תחת שמש הצביעות של ארגוני השמאל. לטרור האזרחי אסור להיכנע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר