דובר צה"ל מאשר: כטב"ם של חיל האוויר יורט ונפל בשטח לבנון; מטוסים הפציצו את האתר ממנו הטיל שוגר

ארבעה שיגורים זוהו לעבר מטולה • הותר לפרסום: לאחר מאבק של חמישה ימים נקבע מותו של רס"ן במיל' דור זימל • שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון לפעול בכל הדרגים על מנת להבהיר לממשל האמריקני את חשיבות הגיבוי לפעולות צה״ל, המתבצעות בכפוף לחוק הבינלאומי • מתאם פעולות הממשלה בשטחים: היום הועברו לרצועת עזה 357 משאיות דרך מעבר כרם שלום

דובר צה"ל לחטופים: "אם את שומעים אותנו, אנחנו עושים הכל למען חזרתכם" // דובר צה"ל

היום ה-198 למלחמה: דובר צה"ל פנה לחטופים: "אם מישהו שומע אותי, אנחנו עושים הכל כדי לשחרר אתכם". הצמרת הפוליטית מתעוררת ממש לפני כניסת החג. רה"מ נתניהו: "מה נשתנה הלילה הזה? 133 חטופים אינם מסובים וסינוואר מונע עסקה". השר גנץ החליט לתקוף את השר בן גביר: "לא ראוי לשבת בקבינט". בן גביר השיב: "גנץ מסכן את ביטחון ישראל".

עדכונים שוטפים

02:16: דיווחים: כוחות פועלים באזור העיר שכם 

02:01: דובר צה"ל: כטב"ם של חיל האוויר יורט על ידי טיל קרקע-אוויר ונפל בשטח לבנון. האירוע מתוחקר. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את אתר השיגור ממנו שוגר הטיל.

01:25: על פי דיווחים פלשתיניים, כוחות פועלים בתוך העיירה בית עומר שמצפון לחברון 

01:14: דיווחים ערביים על תקיפה בבעלבכ שבעומק לבנון 

01:08: דיווח ערבי: חיל האוויר תקף בית בדיר אל-בלח

00:30: בשעה זו: חברי תנועת "צו 9" חוסמים שיירת משאיות סיוע שיצאה מכיוון ירדן לעבר רצועת עזה

23:38: בחיזבאללה טוענים כי הפילו כטב"מ של צה"ל באזור אל־עישיה בדרום לבנון בסביבות 22:50. ברויטרס מדווחים על האירוע גם כן. 

23:35: חמאס אמרו לרשת אל-ערביה כי קטאר לא דרשה מהם לצאת מדוחא ומה שפורסם בעניין הוא ניסיון להפעיל עליהם לחץ. (שחר קליימן)

23:22: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, בחשבון ה-X: ”היום (ראשון) נבדקו והועברו לאחר בידוק ביטחוני מוקפד לרצועת עזה 357 משאיות דרך מעבר כרם שלום של רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון ומעבר ניצנה. בנוסף, 135 חבילות מזון הוצנחו לאורך עשרות נקודות חלוקה בצפון הרצועה. כמו כן, במהלך הלילה האחרון עשו את דרכן לצפון הרצועה 92 משאיות סיוע הומניטירי" (לילך שובל)

23:19: סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת על חמישה טילים ששוגרו מצפון-מערב עיראק לעבר בסיס אמריקני בצפון-מזרח סוריה. אתמול באופוזיציה סורית דיווחו על שיגור כטב"מ לעבר בסיס אחר בסוריה. מדובר בחזרה של התקיפות נגד הכוחות האמריקניים באזור לאחר הפסקה שנמשכה מאז פברואר. (שחר קליימן)

23:12: שר הביטחון גלנט דן עם הרמטכ״ל, בנוגע להחלטה המסתמנת להטיל סנקציות נגד גדוד ״נצח יהודה״. שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון לפעול בכל הדרגים על מנת להבהיר לממשל האמריקני את חשיבות הגיבוי לפעולות צה״ל, המתבצעות בכפוף לחוק הבינלאומי. "״כל ניסיון להטיל דופי כלפי יחידה שלמה, מטיל צל כבד על עשייתו של צה״ל להגנת אזרחי ישראל וסיכול גורמי הטרור. פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון - זו לא הדרך לנהוג עם שותפים וחברים לדרך״ . (לילך שובל)

גדוד נצח יהודה, צילום: אי.פי.אי

23:10: בהמשך לאירוע בבורקא: הפלשתינים מדווחים שמתיישבים מקיפים את המקומיים שהגיעו לכבות שריפה בדיר הכבשים. כמו כן דווח על פלשתינים שנפצעו במקום. (חנן גרינווד) 

הפלשתינים מדווחים שמתיישבים מקיפים את המקומיים שהגיעו לכבות שריפה בדיר הכבשים

23:08: אזעקות במטולה וכפר גלעדי - ארבעה שיגורים למרחב המושבה (עידן אבני)

22:28: סגן מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מוחמד אל-הינדי: "לא סגרנו את הדלת למו"מ וההתנגדות הגישה את החזון שלה להפסקת המלחמה. ההתנגדות הביעה גמישות גדולה במו"מ והסכימה על נסיגת הצבא בשלבים מהרצועה". (שחר קליימן)

22:23: כוחות צה"ל תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון (לילך שובל)

22:28: לפני זמן קצר, הושלך בקבוק תבערה על סיור צברי בין קיבוץ מעלה גלבוע לקיבוץ מירב. הכח הצבאי מגיב באש (עידן אבני)

21:26: לפני זמן קצר פורעים ערבים מהכפר בורקא חדרו לגבעת עוז ציון והציתו רכב של אחד התושבים האירוע הערב מצטרף להצתה נוספת שביצעו ערבים בגבעת צור הראל הסמוכה לפני כחודש, בה הציתו פורעים מהכפר רכב בגבעה שנשרף כליל. (חנן גרינווד)

פורעים ערבים מהכפר בורקא חדרו לגבעת עוז ציון והציתו רכב של אחד התושבים, צילום: .

21:25: עזמי בשארה בראיון בערוץ הקטארי "אל-ערבי": "החזון הישראלי הוא להישאר באמצע רצועת עזה ובעוטף הפנימי עם אפשרות לפשיטות וביצוע פעולות בכל זמן". בשארה כיהן כחבר כנסת מטעם בל"ד ונמלט מהארץ אחרי שנחשד בסיוע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. מאז חי בעיקר בקטאר. (שחר קליימן)

עזמי בשארה, צילום: .

20:21: דובר צה"ל: "משרתי צה"ל רבים בסדיר ומילואים יחגגו את החג כאשר הם רחוקקים מהבית אך יחגגו יחד. מביע הערכה לכל משפחות אנשי המילואים והקבע. תמיכתם חשובה מאוד". אנחנו לא שוכחים את אלה שלא נמצאים איתנו הערב לאחר שנפלו בשדה הקרב. משפחות שכולות, הכאב גדול מנשוא. יקיריכם אשר הקריבו את היקר מכל עשו זאת כדי שנוכל לחיות כאן".

20:20: דובר צה"ל: "בכל עת יש כוחות שפועלים בתוך עזה ונערכים למהלכים הבאים במלחמה. תקפנו השבוע תשתיות של מערך אווירי של חיזבאללה.  אנחנו ערים לקושי הרב שאיתו מתמודדים תושבי הצפון. נחושים להמשיך לפגוע בחיזבאללה ולייצר מציאות ביטחונית שתושבי הצפון יחזרו לביתם".

20:20: דובר צה"ל פונה לחטופים: "אם אתם שומעים אותנו - אנחנו יודעים שאתם בתנאים בלתי נסבלים" 

20:12: בדקות האחרונות התקבל דיווח על ירי לשטחים פתוחים בין יפתח למנרה. לא דווח על נזק או נפגעים בגוף. (עידן אבני)

19:14: הרמטכ״ל אישר תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים היום (ראשון) הערכת מצב ואישורי תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים. (לילך שובל)

הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר תוכניות מצבאיות בדרום, צילום: דובר צה"ל

18:55: הותר לפרסום: סרן (מיל') דור זימל מת מפצעיו לאחר שנפגע מירי הכטב"ם בערב אל-ערמשה (לילך שובל)

סרן במיל' דור זימל, צילום: מתוך הרשתות החברתיות

18:13: האזעקות בגליל העליון - זיהוי שווא

17:39: צה"ל הודיע על כוונתו להחרים ולהרוס את ביתו של המחבל מוריד דחאדחה שבכפר עטארה. דחאדחה, יחד עם מחבלים נוספים, ביצע את פיגוע הירי ב-7 בינואר 2023, בצומת המשטרה הבריטית, שבו נרצחו עמאר מנור וד"ר לארה טאנוס ז"ל. (לילך שובל)

17:07: השר איתמר בן גביר משיב לדבריו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "בני גנץ טול קורה מבין עינך".

17:05: נתניהו: "חמאס מונעים עסקה, ננחית עליו מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב". 

16:59:  צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון ומבנים צבאיים בהם שהו מחבלים. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים במרחב עייתא א-שעב ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-נקורה ומג'דל זון. (לילך שובל)

16:49: לאחר שדווח כי חוסל, המחבל אבו שוג'עא נראה היום צוהל בהתארגנות טרור בנור א-שמס, (שחר קליימן) צפו: 

תיעוד של מפקד התארגנות הטרור במחנה נור א-שמס, אחרי שדווח על חיסולו // רויטרס

16:19: השר גנץ נגד בן גביר: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה – לא צריכים לשבת בקבינט", והוסיף: "עלינו לתת דוגמה אישית, ובוודאי שלא לעסוק בפילוג או בניסיונות להעביר חוקים והחלטות שפוגעים בביטחון ובאינטרסים המדיניים שלנו".  (אמיר אטינגר)

השרים בן גביר וגנץ. תשאירו את הםפוליטיקה בצד, צילום: אורן בן חקון ויואב דודקביץ

15:55: שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לאוגדה 210, וקיים בסמוך לגבול ישראל - סוריה הערכת מצב יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף ציון רצון וקציני המטה באוגדה: ״מגבירים את מוכנות הכוחות למשימות התקפיות ומחדדים את הכרת האויב - מניעת ההתבססות האיראנית נמשכת כל העת״. (לילך שובל)

שר הביטחון גלנט בגבול סוריה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

15:43: צה"ל: לפני זמן קצר, מחבלת הגיעה למחסום בקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים וניסתה לדקור לוחמי צה"ל שהיו בעמדה. הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את המחבלת. אין נפגעים לכוחותינו. (לילך שובל)

15:40: עשרות תושבים מיישובי מזרח בנימין הפגינו היום בכניסה לכפר אל מועייר, לאחר פיגוע המטענים שהתרחש מוקדם יותר בכביש אלון. בנוסף, תלו התושבים דגלי ישראל לכל אורך הציר. (חנן גרינווד)

תושבים מיישובי מזרח בנימין מפגינים בכניסה לכפר אל מועייר, צילום: ישי רחמים

15:32: בצל הגברת הסיוע לחמאס שמועבר לרצועת עזה, וחשיפת תנועת צו 9 על ציוד נוסף שמועבר לשיקום מעבר ארז, פנתה הבוקר חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בשאילתא לשר הביטחון יואב גלנט: "לאור הדיווחים על הגדלת והרחבת רשימת 'הסיוע ההומניטרי שמדינת ישראל מעבירה לעזה בימים האחרונים, ישנה חשיבות ציבורית לדעת איזה ציוד אישרה ממשלת ישראל להכניס לעזה". (איליה יגורוב)

15:28: דובר צה״ל: "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה״ל ועקרונות הדין הבינ״ל. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה״ל. בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד, העניין לא מוכר בצה״ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן. צה״ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין". (לילך שובל)

15:07: חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון - מדובר בזיהוי שווא.

14:51: הפלשתינים מדווחים על 16 הרוגים בתקיפה על בית בצפון רפיח.

14:41: התרעות בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. 

14:30: ברויטרס דיווחו כי מנהיג איראן ח'אמנאי הודה לכוחותיו על פעילותם ב-13 לאפריל נגד ישראל. בנוסף קרא להם "לרדוף ללא הרף אחר חדשנות צבאית וללמוד את טקטיקת האויב".

13:36: שר הביטחון גלנט שטרם התייחס באופן רשמי להחלטה של הממשל האמריקני נגד נצח יהודה פועל מאחורי הקלעים כדי לנסות ולהשפיע עליה ועל תוצאותיה הצפויות. השר צפוי להתייחס לנושא רק לאחר שיתבררו תוצאות אותן פעולות. (שירית אביטן כהן)

13:32: כתב אישום הוגש נגד צבאח הנייה, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה. זאת בגין הסתה ועידוד לטרור. ב-9 באוקטובר יומיים לאחר השבת השחורה היא שלחה הודעות שבח לאחיה וביקשה ממכריה הרבים לתפלל להרס ולחורבן שיומטו על ישראל. לידיעה המלאה(איליה יגורוב)

צבאח הנייה, אחותו של איסמעיל הנייה, צילום: דוברות המשטרה

12:50: משרד הבריאות בעזה, שמנוהל על ידי חמאס, טוען: לפחות 34,097 פלשתינים נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה, 76,980 פלשתינים נפצעו.

12:15: צפו: על פי דיווחים לבנוניים, חיל האוויר תקף בפאתי הכפר א-נאקורה שבדרום לבנון. (שחר קליימן ונטע בר)

11:42: החיילים שנטרלו את המחבל בבית ענון: "עלינו לשמירה שגרתית בגזרה. הגיע אלינו חשוד, והתחלנו לבצע עליו נוהל מעצר חשוד. ברגע שהתחלנו לתפעל את האירוע, נפתחה עלינו אש מכיוון מזרח. כוח סיור נטרל את המחבל הראשון ולאחר מכן המחבל השני שלף סכין ונטרלנו אותו". (לילך שובל)

סמל-ראשון א׳ וסמל-ראשון מ׳ שלקחו חלק בסיכול הפיגוע הבוקר בחטיבת יהודה // דובר צה"ל

10:53: לקראת החג משמר הגבול ערך מבצע לתפיסת שוהים בלתי חוקיים, במסגרתו 491 נתפסו. מתחילת השנה נעצרו על ידי לוחמי החיל כ-4,500 שוהים בלתי חוקיים בכלל הגזרות. (חנן גרינוווד)

10:49: ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התראיין לסוכנות הידיעות הממלכתית בטורקיה "אנדולו" ואמר כי "ישראל מתעקשת על חידוש הלחימה בעזה לאחר עסקת שבויים אפשרית, אפשרות שחמאס לא יכול לקבל".

"כל מה שישראל רוצה זה לקחת בחזרה את החטופים שלה ואז להתחיל מחדש את המלחמה בעזה, וזה לא אפשרי. הצבא הישראלי חייב לסגת באופן מוחלט מעזה. ישראל גם מתנגדת לחזרת העקורים לצפון הרצועה. היא מקבלת אפשרות של חזרה איטית ומדורגת. זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר רב המחבלים לסוכנות הידיעות. לידיעה המלאה(נטע בר)

אסמעאיל הנייה (ארכיון), צילום: רויטרס

10:47: ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, ממקום הפיגוע בו נפצע צעיר מדגל אש"ץ ממולכד: "יש לבצע סגר על הכפרים אל מועייר ודומא מהם יצאו הפיגועים האחרונים ולעבור בית בית כדי לנקות את הכפרים האלה ממרצחים. אנחנו כאן ממשיכים את המסע מיציאת מצרים בראש מורם ובני חורין בארץ שלנו". 

ראש מועצת בנימין בזירת הפיגוע בה נפצע אזרח מפיצוץ מטען שהוטמן על דגל אש״ף // דוברות בנימין

10:46: מקורות מסרו לרשת אל-מיאדין הלבנונית כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש מפאריז לפעול למען רגיעה בחזית הלבנונית. על פי הרשת, המקורבת לחיזבאללה, ביוזמה הצרפתית הוסרה הדרישה להרחיק את ארגון הטרור מגבול הצפון.

כמו כן, דווח כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, עדכן את ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג'יב מיקאתי, בהתפתחות וכעת האחרון ממתין לתשובה מהגורמים הלבנוניים. עוד נטען כי הבקשה של נתניהו מצרפת זוכה לתמיכת ארה"ב. (שחר קליימן)

10:44: במטח האחרון לגליל העליון זוהו שני שיגורים. אין נפגעים כתוצאה מהירי. (עידן אבני)

10:35: ראש המועצה המצרית לענייני חוץ ושר החוץ לשעבר במצרים, מוחמד אל־עראבי, אמר הבוקר כי "לישראל יש כוונה רצינית לבצע פעולה צבאית ברפיח".

הבכיר המצרי העריך כי "הפעולה ברפיח תגיע בקרוב". הוא ציין כי "הפעולה עשויה להיות במתווה של פעולות ממוקדות ולא של פשיטה כוללת". כמו כן, אל־עראבי אמר כי "יש לחץ שמופעל על ישראל מצד כל מדינות העולם - ביניהן ארה"ב - בעניין המבצע המתקרב ברפיח" - זאת במטרה למנוע הרוגים נוספים בקרב האוכלוסייה האזרחית. לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

ההרס ברפיח אחרי הפצצות צה"ל (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

10:20: דיווח ראשוני: אזעקות מופעלות כעת באזורים: אזור תעשייה אכזיב מילואות, בצת, לימן, מצובה, ראש הנקרה ושלומי. (עידן אבני)

10:03: טיל נ"ט נורה לפני זמן קצר למרחב דוב"ב. אין נפגעים באירוע. נזק נגרם לתשתית. (עידן אבני)

10:01: שנה בדיוק אחרי אירוע הירי הראשון ובסיכומה של שנה בת עשרות אירועי ירי, שוב לפני זמן קצר נורו מספר צרורות לכיוון בתי הישוב מכיוון הכפר ג'ילבון. זוהתה פגיעה אחת לפחות בחלון בית משפחה שגם בשבוע שעבר נפגעו מהירי. בני המשפחה היו בבית אך ב"ה הם לא נפגעו. כוחות צה"ל בגזרה השיבו אש מקלעים לכיוון הכפר. (עידן אבני)

הירי במרב, צילום: קיבוץ מירב

09:10: התפוצץ מטען חבלה על רכב ישראלי בחטיבת בנימין, בין כוכב השחר למלאכי השלום, כוחות ביטחון רבים בדרכם למקום. אזרח כבן 28 נפצע באורח קל וטופל במקום . לידיעה המלאה. (חנן גרינווד)

מתיישב נפצע קל בזמן שניסה להוריד דגל אש״ף סמוך לבנימין, ומטען התפוצץ עליו // השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

09:00: המשטרה התירה לפרסום היום כי תשעה מפגעים תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, נעצרו בשבועות האחרונים על ידי המשטרה בחשד לפעילות על רקע לאומני שכללה בין היתר השלכת מטענים, בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין ויידוי אבנים לעבר כוחות הבטחון. בתום החקירה צפוי נגדם כתב אישום. לידיעה המלאה. (חנן גרינווד)

פעילות כוחות המשטרה בעיסוואיה, צילום: דוברות משטרת ישראל

08:40: במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור בשטח לבנון. באחת התקיפות זוהה מחבל פועל מתוך מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא. בעקבות זאת ובמהירות, מטוסי קרב תקפו את המבנה והשמידו אותו. בין המטרות הנוספות שהותקפו, עמדת תצפית במרחב אל עדייסא ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפות יעדי חיזבאללה בלבנון // דובר צה"ל

07:40: שני מחבלים נוטרלו בתקרית הירי צפונית לקריית ארבע. אחד המחבלים ניסה לדקור את הלוחמים וחוסל מירי כוחות צה"ל, מחבל נוסף ירה לעבר הלוחמים מטווח קצר ונוטל אף הוא. לידיעה המלאה(חנן גרינווד, לילך שובל ושחר קליימן)

כלי הנשק ששימש את המחבל בניסיון הפיגוע בצומת בית ענון, צילום: דובר צה"ל

תיעוד מבית ענון בו החל הירי // רשתות ערביות

07:22: בעקבות תקרית הירי צפונית לחברון, כביש 60 נסגר לתנועה מקריית ארבע וצפונית אליה. (חנן גרינווד)

07:15: דיווח ראשוני: לפני זמן קצר אירעה תקרית ירי בצומת בית ענון, צפונית לחברון, בחטיבה המרחבית יהודה. לפי שעה, אין נפגעים כתוצאה מהירי. (לילך שובל, חנן גרינווד)

זירת הפיגוע צפונית לחברון, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

07:09: הערוץ האיראני "אל־עאלם" דיווח כי מטוס ישראלי תקף מתקן מכ"מ של צבא אסד באזור דרעא שבדרום סוריה. (שחר קליימן)

06:57: צפו: כך נראה הנזק לסוללת ההגנה האווירית S-300 בבסיס האירני באספהאן, שהותקף ביום שישי האחרון. (שחר קליימן)

06:54: בכיר מצרי אומר הבוקר לעיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט" כי המבצע ברפיח עשוי להיערך במתכונת של פעולות ממוקדות ולא כפלישה כוללת". (שחר קליימן)

רפיח, צילום: אי.אף.פי

03:20: רשת אל מיאדין הלבנונית דיווחה כי מטוסי חיל האוויר ביצעו תקיפות בכמה אזורים במערב עזה.

בית הנבחרים אישר את הסיוע לישראל צילום: רויטרס

00:10: דיווח סורי: כטב"מ של המיליציות הפרו איראניות תקף מטרות בבסיס אמריקני באזור דיר א-זור שבמזרח סוריה.

00:05: ארגון פת"ח הודיע על כוונתו לקיים היום (ראשון) שביתה כוללת כמחאה על מותם של פעילי הארגון בפעילות צה"ל בטול-כרם.

פעילות צה"ל בטול כרם (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

23:38: השר גנץ: ״גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה״ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה״ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקנים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר