בכירים במצרים מעריכים: "ישראל תפעל ברפיח בקרוב, נפעל בצורה דיפלומטית"

מומחה צבאי מצרי: בקהיר שואפים למנוע את המבצע, אבל אם זה יתרחש - היא תשאף להציב קווים אדומים • הבכיר הדגיש: "זה בבחינת חיים או מוות בעבור הצד הישראלי" • ראש ועדת זכויות האדם בפרלמנט המצרי הזהיר מהגברת המתיחות הביטחונית באזור ומתגובה בינלאומית נרחבת, אם ישראל תפעל למימוש רחב מדי של מטרותיה

גלנט: "חמאס חדל מלתפקד כארגון צבאי בחאן יונס - יצאנו כדי להיערך לרפיח" // שירה קינן

במצרים מאותתים - ישראל קרובה לפעולה ברפיח: ראש המועצה המצרית לענייני חוץ ושר החוץ לשעבר במצרים, מוחמד אל־עראבי, אמר הבוקר (ראשון) לעיתון הסעודי "א-שרק אל־אווסט" כי "לישראל יש כוונה רצינית לבצע פעולה צבאית ברפיח".

הבכיר המצרי העריך כי "הפעולה ברפיח תגיע בקרוב". הוא ציין כי "הפעולה עשויה להיות במתווה של פעולות ממוקדות ולא של פשיטה כוללת". כמו כן, אל־עראבי אמר כי "יש לחץ שמופעל על ישראל מצד כל מדינות העולם - ביניהן ארה"ב - בעניין המבצע המתקרב ברפיח" - זאת במטרה למנוע הרוגים נוספים בקרב האוכלוסייה האזרחית.

לוחמי צה"ל בעזה, צילום: דוצ

בעניין החלופות למבצע ברפיח מבחינת קהיר, הבכיר המצרי אמר: "למצרים יש חלופות דיפלומטיות כדי להפעיל לחץ על ישראל. יש ארבע רמות פעולה. החל ממגעים בדרג הבילאטרלי - שם יש מגעים קבועים בין מצרים לישראל מתחילת המלחמה בעזה. ברמה השנייה יש לחץ שמצרים מגבירה על ישראל דרך גיוס (מאמץ) דיפלומטי אזורי. ברמה השלישית יש גיוס (מאמץ) בינלאומי נגד הפעולה הצבאית. ולאחר מכן, יש הסלמה דיפלומטית לפעולה במועצת הביטחון של האו"ם. הפעולות המצריות כולן יהיו דיפלומטיות במטרה לרסן את ישראל".

בה בעת, אמר ראש ועדת זכויות האדם בפרלמנט המצרי, טארק רדואן, כי "להכרזה ישראלית על פעולה ברפיח יש את המטרות שלה, אבל הפעולה המצרית תהיה דרך גיוס (מאמץ) ברמה האזורית וברמה הבינלאומית כדי ללחוץ על הצד הישראלי". הוא הזהיר כי "הפעולה הזאת תגביר את הצתת המצב באזור ותגביר את המתיחות. יהיו תגובות בינלאומיות אם ישראל תלך רחוק מדיי ב(מימוש) מטרותיה".

עיר האוהלים ברפיח, צילום: אי.אף.פי

נוסף על כך, מומחה צבאי מצרי אמר כי "פעולה צבאית ברפיח הפלשתינית היא בבחינת חיים או מוות עבור הצד הישראלי. אם ישראל לא תבצע את הפעולה הזו - אז זה כאילו שהיא לא השיגה שום דבר במלחמה הזאת. זאת תהיה בבחינת תבוסה צבאית ומדינית של ישראל שהיא לא תשיג את המטרות המוכרזות שלה לחסל את חמאס ולשחרר את החטופים".

גם המומחה הזה אישר כי למצרים יש חלופות דיפלומטיות מול המבצע. "קודם מצרים שואפת למנוע את הפעולה ואם זה יקרה היא תשאף להציב קווים אדומים כדי להגן על אזרחים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר