הנייה: "ישראל מתעקשת על חידוש הלחימה בעזה - לא נוכל לקבל זאת"

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור התראיין במהלך ביקורו בטורקיה ותקף את ארה"ב על תמיכתה בישראל • "צה"ל חייב לסגת באופן מוחלט מהרצועה", אמר הנייה

אסמעיל הנייה בפגישה עם נשיא טורקיה ארדואן. צילום: רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התראיין לסוכנות הידיעות הממלכתית בטורקיה "אנדולו" ואמר כי ישראל מתעקשת על חידוש הלחימה בעזה לאחר עסקת שבויים אפשרית, אפשרות שחמאס לא יכול לקבל.

"כל מה שישראל רוצה זה לקחת בחזרה את החטופים שלה ואז להתחיל מחדש את המלחמה בעזה, וזה לא אפשרי. הצבא הישראלי חייב לסגת באופן מוחלט מעזה. ישראל גם מתנגדת לחזרת העקורים לצפון הרצועה. היא מקבלת אפשרות של חזרה איטית ומדורגת. זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר רב המחבלים לסוכנות הידיעות.

ראש הלשכה המדינית של חמאס נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול // צילום: רויטרס

"ישראל הציעה מספר קטן של אסירים בתמורה לחטופים, ובינתיים היא עצרה יותר מ-14,000 פלשתינים ברצועת עזה ובגדה המערבית מאז ה-7 באוקטובר", הוסיף הנייה. "ישראל וארצות הברית, שלא שמה על ישראל כל לחץ, הן שמונעות הגעה להסכם. ברגע שישראל תקבל את דרישותינו, אנחנו מוכנים להגיע להסכם", הוא מדגיש בראיון.

הנייה גם הצהיר כי ארגונו לא מעוניין להיות הסמכות הפוליטית היחידה ברצועת עזה לאחר נסיגת צה"ל מהרצועה ורמז לשיתוף הרשות הפלשתינית בניהול הנעשה ברצועה, צעד אותו חמאס מנעה במשך יותר משני עשורים.

בנוסף, הנייה תקף בחריפות את ארצות הברית ואת תמיכתה בישראל. "עמדתה של ארצות הברית היא הטעיה, למרות שהיא אומרת שהיא לא מעוניינת בפגיעה באזרחים, זה ניסיון למניפולציה. על האזרחים שנהרגו בעזה, אלפים, עשרות אלפים של קדושים, נהרגו מנשק אמריקני, טילים אמריקניים, תחת הגנה פוליטית של ארצות הברית", אמר הנייה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר