גנץ: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה לא צריכים לשבת בקבינט" קרדיט: דוברות המחנה הממלכתי

גנץ נגד בן גביר: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה – לא צריכים לשבת בקבינט"

השר גנץ בהצהרה מיוחדת לקראת חג הפסח: "לא וויתרנו, מחויבים להחזרת החטופים" • השר פנה לראשי ארגוני הטרור ואמר: "אתם לא חסינים, לא במנהרות ולא בארמונות" • באשר לחטופים בעזה: "אפילו אם אחד או אחת מכם שומעים אותי. לא נפסיק לרגע לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה, יתמלאו כמה שיותר מהר"

השר וחבר הקבינט המצומצם בני גנץ נשא דברים היום (ראשון) בכנסת. מבין הדברים, החליט גם לתקוף את השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ואמר: "לחטופים אין זמן, החיילים לא עוצרים בשדה הקרב, כך גם צריכים לנהוג המדינאים. עלינו לתת דוגמה אישית, ובוודאי שלא לעסוק בפילוג". השר בן גביר מיהר להשיב ואמר: "אתה לא ראוי, אתה מסכן את ביטחון המדינה" צפו:

"אפילו אם אחד או אחת מכם שומעים אותי. לא נפסיק לרגע לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה, יתמלאו כמה שיותר מהר", אמר השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ, כאשר נשא דברים היו בכנסת.

״לקראת חג הפסח שנמצא בשערינו, ביקשתי להתייצב כאן בשעות המאתגרות האלו ולפנות למשפחות החטופים שכל החברה הישראלית מחבקת. לתושבי הצפון והדרום שעדיין לא שבו לבתיהם – ואנחנו מחויבים להם. למשפחות הנופלים – ששילמו את המחיר היקר מכל, ואנו מבקשים לחזק אותן. לפצועים שכולנו מייחלים להחלמתם. ואל כל הלוחמים ואנשי זרועות הביטחון, ארגוני ההצלה והארגונים האזרחיים, שנמצאים בחזית העשייה".

סדר פסח מיוחד בקיבוץ ניר עוז בקריאה לשחרור מיידי של החטופים, צילום: לירון מולדובן

"מאז שמחת תורה", המשיך גנץ: "מדינת ישראל כאובה ועצובה, וגם נחושה וחזקה. בהגדת הפסח, נקרא "שלא אחד בלבד, עמד עלינו לכלותינו". גם בימים האלו, כמו בכל דור ודור, אנו נאבקים במגוון חזיתות, ובעזרת העוצמות שלנוכעם וכחברה – גם הפעם נוכל לאויבינו".

"עוד לא השלמנו את יעדינו ובראשם השבת החטופים והתושבים לבתיהם" 

"הוכחנו גם שלישראל עליונות טכנולוגית וביטחונית, ובעזרת ידידותנו בלמנו את איראן. ולצד זאת, צריך לומר לציבור הישראלי באופן ישר וכן, שעוד לא השלמנו את יעדינו ובראשם השבת החטופים והתושבים לבתיהם. עוד לא הצלחנו – אבל ממש לא ויתרנו. ולעולם לא נוותר. זו האחריות שלנו כהנהגה".

"דיברתי עם חטופים שחזרו - אי אפשר לדמיין את מה שעברו"

"פגשתי בשבועות האחרונים חטופות וחטופים ששבו. אי אפשר לדמיין את מה שעברו. בשבועות האחרונים, המערכת כולה, ואני באופן אישי, ממשיכים בחיפוש דרכים שיאפשרו להחזיר את חטופינו. שוחחתי על כך באופן אישי עם מנהיגים בעולם ובאזור. אנו בונים מנופי לחץ נוספים – מדיניים, צבאיים וכלכליים. מחבלי חמאס, רוצחים אכזריים, צריכים לדעת שהם לא חסינים בשום מקום – לא במנהרות, ולא במלונות פאר".

על השליטה ברצועת עזה אמר השר: "אנחנו מחויבים לייצר חלופה שלטונית לחמאס. זו משימה קריטית שמשרתת את שתי מטרות המלחמה בעזה: השבת החטופים, וגריעת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס". 

רצועת עזה החרבה. מציאות מורכבת, צילום: רויטרס

"בזירת הצפונית" המשיך גנץ: "אנו מתקרבים לנקודת ההכרעה באשר לאופן הפעולה בהמשך הדרך הצבאית. אני פונה מכאן למפונים, שיעשו גם את ליל הסדר מחוץ לבתיהם, ומבטיח – אנחנו רואים אתכם, מכירים בקושי העצום ובאומץ הגדול שלכם". 

מטולה נטושה והרוסה, צילום: ללא קרדיט

 לסיום אמר גנץ: "אני מבקש לפנות לחטופים עצמם, אפילו אם אחד או אחת מכם שומעים אותי. לא נפסיק לרגע לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה, יתמלאו כמה שיותר מהר. לא נשכח אתכם לרגע, ולא ננוח, עד שנראה אתכם איתנו. נייחל לפסח טוב"

השר גנץ השיב לשאלת כתב "ישראל היום" אמיר אטינגר, אם החטופים לא חוזרים כי נתניהו לא עושה מספיק. ‏גנץ השיב: "אני לא רוצה להיכנס למה קורה בין הדרג המדיני לשלוחיו במו״מ. אין ספק שהמפתח להחזרת החטופים הוא סינוואר עצמו, אין ספק שמה ישפיע עליו זה הלחץ עליו, על סביבתו, על רצועת עזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו