שלחה לאחיה הודעה התומכת בטבח: אישום נגד אחותו של איסמעיל הנייה בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה

צבאח הנייה פיארה את הצלחת חמאס במעשי הזוועות ב"שבת השחורה" וקראה באמצעות הרשתות החברתיות לעידוד פעולות אלימות וטרור • היא מואשמת בהסתה וקשירת קשר עם ארגון טרור - גם לאחר 7 באוקטובר שלחה הודעת הלל לאחיה, ראש הלשכה המדינית של חמאס

כתב אישום הוגש נגד אחותו של איסמעיל הנייה // דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד צבאח אל סלם הנייה, 57 מתל שבע, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה. זאת בגין עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה.

צבאח הנייה, אחותו של איסמעיל הנייה, צילום: דוברות המשטרה

מכתב האישום, שהגיש עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי ב-9 באוקטובר שלחה צבאח הנייה לעשרות אנשי קשר ובהם אחיה, הודעות ווטסאפ הכוללות דברי שבח. היא כתבה להם הודעות אהדה ועידוד למעשי חמאס ולחלקו של אחיה במעשי הזוועה ההמוניים המהווים מעשי טרור.

איסמעיל הנייה, צילום: איי.אף.פי

בין היתר כתבה בערבית: "הוי אלוהינו יש לנו אחים שנכנסנו לאויבים שלנו בדלת, זה הניצחון לדת שלך ושחרור לאסירים שלנו. זה יאפשר את היציאה של הנביא שלך מוחמד עליו התפילות, עשה להם סיבות הכוח והיכולת העליונות... ספק להם ממה שיש לך והכוח שלך והניצחון שלך".

מחבלי הנוח'בה בשדרות בשבת השחורה, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למחרת וכן כעבור מספר ימים, שלחה הניה בקבוצות ווטסאפ בהן היא חברה הודעה נוספת: "היי חבר'ה. מי שיכול לשלוח את התפילה הזאת אל כל השמות שנמצאים אצלכם זה משפיע מאוד על השמדת האויב, התפילה הזאת לפעם אחת". היא פירטה את נוסח התפילה בפני מכריה ועודדה אותם לביצוע טרור ולתמיכה במעשים הנתעבים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. "הוי אלוהים פזר אותם והפרד ביניהם ועשה את ניהולם בהשמדתם והרוס את בניינם והחלף את מצבם וקרב את סופם וחתוך להם את החיים, ותן להם להיות עסוקים בגופות שלהם וקח אותם לקיחת יקיר שיכול...הוי אלוהים ספור אותם במספר והרוג אותם ואל תשאיר אף אחד מהם הוי אלוהים", כתבה צאבח הנייה. היא אף תיארה באופן גרפי בתפילתה מעשים שאותם ייחלה שיעשו ליהודים לרבות שחיטה.

זוועות הטבח בבארי. השבת השחורה בשביעי באוקטובר, צילום: משה שי

התיק בעניינה של צאבח הנייה נחקר ביחידה המרכזית של היחידה המרחבית בנגב במשטרת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר