מארחים? כך תסדרו את שולחן החג בדרך שתעזור לכם לרדת במשקל

חשוב לדעת שלדרך שבה אתם מסדרים את השולחן ולכלים בהם אתם בוחרים להשתמש יש השפעה על תחושת השובע שלכם • רגע לפני שאתם מתחילים להתכונן לסדר הפסח, בואו להבין איך לסדר נכון

כך תסדרו את שולחן החג בדרך שתעזור לכם לרדת במשקל // שירלי קורן פיטמאמא

אנחנו משקיעים כל כך הרבה אנרגיה ומחשבה באופן שבו אנו בוחרים לסדר את שולחן החג: בדרך כלל זה כולל לקנות מפיות, אביזרים ואולי אפילו כלי הגשה חדשים. חשוב לדעת שלדרך שבה אתם מסדרים את השולחן ולכלים בהם אתם בוחרים להשתמש יש השפעה על הבחירות שתעשו במהלך הארוחה, על תחושת השובע ואפילו על המשקל.

אז רגע לפני שאתם מתחילים להתכונן לסדר הפסח, בואו להבין איך לסדר את זה נכון.

ליל הסדר, צילום: לירון אלמוג

צבעוניות מנצחת
זה לא סוד שלצבעים יש השפעה על הרגשות וההתנהגות שלנו.
ככל שהשולחן שלנו צבעוני יותר כך הסיכוי שנאכל פירות וירקות גדול יותר.
צבעים חמים יעלו לנו את החשק למתוק לעומת צבעים קרים שיגרמו לנו להעדיף פירות וירקות. בחרו לקשט את השולחן בכחול, סגול או ירוק לעומת חום, אדום או כתום.

צלחת ירוקה, צילום: Getty Images

צבע הצלחת צריך להיות שונה מצבע המאכל
אחד המחקרים המדהימים שעשו מדבר על ההשוואה בין כמות האכילה של פסטה אדומה כשהיא מגיעה על צלחת לבנה ושל פסטה לבנה כשהיא מגיעה על צלחת אדומה ובהתאם כשהצבע של הפסטה דומה לצבע הצלחת.
במחקר מצאו שכאשר צבע הצלחת היה דומה לצבע האוכל, זה התבטא בכמות אכילה גדולה יותר.

נסו להתאים את צבע המנות שיהיה שונה מצבע הצלחת.
מחקר נוסף מצא שצבעים חמים יגרמו לנו להעדיף יותר מתוק מאשר צבעים קרים. רוצות טיפ מנצח? צלחות ירוקות יגרמו לנו לאכול יותר ירקות.

צבע הצלחת צריך להיות שונה מצבע המאכל, צילום: Getty Images

סטים תמיד עובדים
מעבר לאסתטיות של סטים דומים יש לזה גם השפעה על הכמות שנאכל בארוחה. כשצבע המפה וצבע הצלחת דומים זה לזה - המוח שלנו תופס את האוכל כמשביע יותר ומאותת לנו לאכול פחות. מדהים לגלות כמה השפעה יש לתפיסה הוויזואלית על הבחירות שאנחנו עושים.

גודל הצלחות
דמיינו שאתם שמים את אותה כמות אוכל על צלחת קטנה בהשוואה לצלחת גדולה. כשהאוכל תופס נפח גדול יותר מהצלחת, אוטומטית אנחנו מרגישים שבעים יותר אחרי כמות אוכל זהה. 

צלחת קטנה, צילום: @Kamran_Aydinov / Freepik

שימו לב לצורה
האם ידעתם שכוס צרה וארוכה תגרום לכם לשתות יותר מים מאשר כוס נמוכה ושטוחה? אז אם אתם לא מצליחים לשתות יותר, נסו פשוט להחליף את סוג הכוס.

כלי הגשה
בחרו את כלי ההגשה שלך בחוכמה. כאשר נשים קערה גדולה של אורז במרכז השולחן, סביר להניח שגם נאכל הרבה יותר מאשר אם היינו שמים קערה קטנה יותר.

שפע זה מעולה, אבל כשיש כל כך הרבה שפע בשולחן, אוטומטית נסיים את הערב עם כמות אכילה גדולה יותר.

קערות גדולות גורמות לאכול יותר, צילום: אי. פי

סדר זה לא אוברייטד
סדר זה תמיד כיף בעיניים אבל מחקרים מראים שזה גם תורם לשמירה וירידה במשקל. כשאנחנו אוכלים בסביבה מסודרת ונעימה, נאכל כמות קטנה יותר מאשר בסביבה מבולגנת. שמרו על עיצוב נקי, קליל ולא עמוס מדי.

לכל דבר יש מקום
הרבה פעמים אנחנו שמים את המנות העיקריות במרכז השולחן ואת הסלטים בקערות הרבה יותר קטנות ובדרך כלל בצד, כתוספת. לכל מרכיב בתזונה שלנו יש חשיבות: לחלבונים, לפחמימות, לשומנים וגם לירקות.

אם אתם רוצים להגדיל את צריכת הירקות שלכם בארוחה ולוודא שאתם מרכיבים צלחת מאוזנת, תוודאו קודם כל שיש איזון על השולחן. תנו לכל אחד מהמזונות את הכבוד שלו ואל תפחיתו בחשיבות של המאכלים שאתם רוצים שיהיו לכם בצלחת.

שירלי קורן, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר, מייסדת אפליקציית הכושר FitMama

להורדת האפליקציה לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר