מצרכים (לתבנית 30×30):
- 350 גרם קמח תופח
- ¾ כוס שמן קנולה
- 2 ביצים
- ¾ כוס סוכר
- 100 גרם אגוזים קצוצים (לא טחונים)
- צימוקים לבנים שהושרו במים חמים וסוננו
- קליפה מגוררת מלימון שלם
- חצאי אגוזי מלך לקישוט
לסירופ:
- 3 כוסות מים
- 3 כוסות סוכר
- מיץ מלימון שלם
אופן ההכנה:
- מחממים תנור ל־200 מעלות.
- מערבבים בקערה את הקמח, השמן, הביצים והסוכר עד לקבלת תערובת אחידה.
- מוסיפים את האגוזים, הצימוקים וקליפת הלימון ומערבבים בעדינות.
- משמנים תבנית בגודל 30×30 ויוצקים אליה את התערובת.
- אופים עד שהעוגה מתייצבת ומקבלת צבע זהוב.
- מיד לאחר האפייה חותכים לקוביות או מעוינים ומניחים חצי אגוז מלך על כל חתיכה.
מכינים את הסירופ:
- מרתיחים יחד מים, סוכר ומיץ לימון עד לקבלת סירופ צלול.
- יוצקים את הסירופ החם על הפישפישטיל כשהוא עדיין חם.
טיפ חשוב:
הסוד האמיתי של הפישפישטיל הוא לא למהר: מניחים לו לנוח לפחות יומיים לפני ההגשה. בזמן הזה הסירופ נספג, המרקם מתרכך והטעמים הופכים עמוקים ומדויקים יותר.
למתכון הקודם >> המאפה הבולגרי שכמעט נשכח: קרואסונים מלוחים שנגמרים עוד בתבנית - לחצו כאן
