500 שקל לסועד ובלי תפריט: המסעדה החדשה של רותי ברודו נפתחת

בשבוע הבא כבר אפשר יהיה להגיע למסעדת R48 החדשה שנפתחת במלון היוקרתי עליו עמלו במשך עשור - אבל רק אם עוד יישאר לכם מקום כי יש בו תשעה שולחנות בלבד • רותי ברודו: "בנינו את הארוחה כמו שאנחנו אוהבים לארח אצלנו בבית"

רותי ברודו, צילום: אפרת אשל

המסעדנית רותי ברודו פותחת את R48, מסעדת שף חדשה במלון היוקרה Hotel & Garden R48 מבית קבוצת R2M. המלון החדש, שנבנה במשך 10 שנים בכתובת רוטשילד 48 בתל אביב, יפתח בסוף החודש הקרוב ועתיד לכלול שתי מסעדות של הקבוצה. R48 נפתחת כבר בשבוע הבא בתאריך 13 בפברואר בהובלת השף אוהד סולומון, שניצח עד כה על מטבח המסעדה הוותיקה ביותר של הקבוצה, מסעדת "קופיבר" שלא מכבר חגגה 28 שנות פעילות.

מבט מבחוץ על R48, צילום: אסף קרלה

קבוצת R2M הביאה במהלך שלושת העשורים האחרונים לסצנת הקולינריה הישראלית מגוון רחב של חוויות, כולן ממוקצעות - החל מקלאסיקה צרפתית ב"הוטל מונטיפיורי" או "בראסרי", דרך פיוז'ן אסייתי ומשוחרר כמו זה ב"הרצל 16". הקונספט של R48 מביא חוויה קולינרית שונה ואינטימית. 

רותי ברודו במסעדה החדשה, צילום: אסף קרלה

תשעה שולחנות בלבד הוצבו בחלל המקום כדי לאפשר לסולומון ליצור תפריט אישי ולהגיע לכל סועד. לאורחי המקום לא יוגש תפריט בתחילת הארוחה והם יוזמנו להתרווח בכיסא ולהתמסר לחוויה. הארוחה, המוגשת במסעדה במחיר 500 שקלים לסועד, היא ארוחת טעימות "אך לא כמו שהכרתם עד היום", מסבירים בקבוצה. "בנינו את הארוחה הזאת כפי שאנחנו חושבים שנכון לאכול, וכמו שאנחנו אוהבים לארח אצלנו בבית", מסבירה רותי ברודו. 

שף אוהד סולומון במטבח המסעדה, צילום: אסף קרלה

הארוחה שהרכיב השף מתחילה במנות ביס קטנות שמטרתן לפתוח את הראש, את החך ואת התיאבון. משם היא ממשיכה למנות ביניים גדולות יותר, חלקן מנות קלאסיות שנוצרו בפרשנות אישית ושונה. סולומון מבקש כאן, למעשה, לשבור את המוסכמות של ארוחת הטעימות המסורתית - ארוחה שבדרך כלל מורכבת ממנות ביס בלבד. "אני רוצה שכל סועד ייצא מכאן מסופק" מסביר סולומון את הבחירה. על האוכל שיצר הוא מוסיף: "אני מביא את הסיפור שלי מתוך כל מסעותיי הקולינריים – אם זה בפרו, בפריז, או במזרח". 

שוברים את הקונספט של ארוחת טעימות סטנדרטית,

במנות אפשר למצוא מוטיבים אסייתים לצד חומרי גלם ים תיכוניים ומקומיים. כך למשל, תוגש בה מנת ארטישוק ירושלמי עם מסאלה בוטנים וצ'אטני כוסברה או מרק רחוב בורמזי עם אטריות חומוס. לצד הארוחה, אפשר ליהנות במקום מתפריט קוקטיילים של המיקסולוג אוראל לוי. כל הרכיבים בקוקטיילים של לוי מלבד האלכוהול, מיוצרים על ידו במעבדה במרתף המלון. אפשר ליהנות לצד הארוחה גם מתפריט יין שאצר אדר ברדיצ׳בסקי, מנהל תחום היין של הקבוצה, וכולל 170 בקבוקים. 

קוקטייל מרכיבים שמיוצרים במרתף המלון, צילום: אסף קרלה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר