רותי ברודו טענה שבתי העסק שלה זולים – והותקפה: "הגמל לא רואה את דבשתו"

בשיחה ששופטת הריאליטי והמסעדנית קיימה עם תלמידי בי"ס לבישול, אמרה: "אנחנו הכי זולים שאנחנו יכולים, מתמחרים הכי מעט" • הגולשים זעמו: "היא מדברת על הגינות? חבל שהיא לא מיישמת את העצות הללו בעצמה"

רותי ברודו, צילום: אפרת אשל

רותי ברודו היא אחת מנשות העסקים המצליחות בישראל. קשה עד בלתי אפשרי ללכת ברחובות תל אביב מבלי להיתקל לפחות באחד מעסקי האוכל של הקבוצה החזקה שבה היא שותפה, "R2M", הפזורים ברחבי עיר.

בשיחה מצולמת שהמסעדנית ושופטת הריאליטי קיימה אתמול (רביעי) עם תלמידי בית הספר לקולינריה "בישולים", היא הסבירה מה היה ועודנו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לדעתה להצלחתה הרבה: הקפדה על תמחור הוגן. דבריה גררו עשרות תגובות ברשת, שכללו, בין היתר, לעג, זלזול, פליאה ואפילו כעס.

"אתה לא יכול לקחת כמה שאתה צריך, אתה לא יכול!", טענה ברודו בפתח דבריה שהונצחו בסרטון. "תמיד היה צריך להיות הוגנים, זו אחת הדרכים להצליח בעיניי. אני חושבת שזו אחת הסיבות שהפכנו להיות מי שאנחנו. זה קטע של הגינות – תמחור הכי מעט שאפשר, אף פעם לא להיות חזיר", המשיכה להסביר את סוד ההצלחה שלה. "אנשים לא סתומים. הם רואים, משווים ומשלמים, ורוצים לקבל תמורה לכספם, זה נורא חשוב".

@bishulimschool#בישולים#רותיברודו#השראה♬ צליל מקורי - bishulimschool


בהמשך דבריה, חידדה ברודו את הנושא אף יותר: "אנחנו הקפדנו על זה. יש אנשים שחושבים שאנחנו יקרים, אבל אנחנו הכי זולים שאנחנו יכולים. זו מלחמה, כל הזמן לעמוד בעלויות סבירות. ולהרוויח סבבה".

הדברים של המסעדנית עוררו תגובות זועמות רבות: "'דליקטסן' זולים? איפה את חיה?", זעם אחד המגיבים שזכה לעשרות לייקים על הטוקבק. "היא מדברת על הגינות? מישהו בדק את המחירים של 'דליקטסן' לאחרונה? שחיטה לאור יום", הוסיף אחר. "המסעדות הכי יקרות בעיר", פסקו. "איזה זול ואיזה הוגן. אשתי רצתה עוגת יום הולדת, עצרתי לפני כן בבנק כדי לקחת הלוואה", התבדחו. "הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו, מדינה של גנבים" האשימו. "חבל שהיא לא מיישמת את העצות הללו על הרשת היקרה בטירוף שלה", מחו אחרים.

סניף "דליקטסן" בכיכר רבין בת"א, צילום: עידית בן עוליאל

 

בין שלל התגובות הכעוסות, היו גם כאלה שניסו להסביר את הכוונה של ברודו. "אנשים לא מבינים שהיא מתכוונת לתמורה שמקבלים על הכסף שמשלמים. אל תשכחו שיש לה שכירות לשלם", פסקו. "המחיר שלה מאוד הוגן בהתאם לרמת האוכל שהיא מוכרת", קבעו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר