לבקשת תאגיד השידור האירופי: נציגת אירלנד באירוויזיון הסירה את המסר נגד ישראל

במהלך יום החזרות של תחרות השירה האירופית, עלתה לבמה הזמרת במבי ת'אג כאשר על לחייה התנוססו מילים בכתב אוגם - צורת כתב אירית קדומה • למי שמבין את השפה לא היה מקום לטעויות • אך לבקשת האיגוד היא לא הופיעה בחצי הגמר עם האיפור הלכה למעשה - והתייחסה לכך במסיבת עיתונאים

במבי, נציגת אירלנד על הבמה . צילום: רויטרס

במהלך יום החזרות השני של תחרות השירים האירופית שיצאה לדרך בשבוע שעבר במאלמו, שבדיה, עלתה לבמה הזמרת האירית במבי ת'אג כאשר על לחייה התנוססו המילים "Cease Fire" ("הפסקת אש") בכתב אוגם. 

מדובר בצורת כתב אירית קדומה המורכבת משילובי קווים על קו מרכזי משותף. אין כאן מקום לפרשנות, וניתן להשוות את אותיות האוגם לאותיות האנגליות בתרשים הבא המצורף.

תרשים כתב האוגם, צילום: מתוך ויקיפדיה

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול (שלישי), ת'אג התראיינה והתייחסה לבקשת איגוד השידור האירופי להסיר את האיפור החתרני ולא להופיע איתו. "זה היה מאוד חשוב בשבילי כי אני מקדמת שלום וצדק, אך לצערי נאלצתי לשנות את המסרים הללו היום בעקבות הוראה מאיגוד השידור האירופי", אמרה.

במבי, צילום: EPA

ת'אג (31), ששמה האמיתי הוא במבי ריי רובינסון, ביצעה את השיר האירי, "Doomsday Blue", בחצי הגמר הראשון שהתקיים אתמול, ואילו עדן גולן תבצע את השיר הישראלי, "Hurricane", בחצי הגמר השני שיתקיים מחר (חמישי).

הביצוע של ת'אג לשיר של אירלנד:

יצוין כי בניגוד לת'אג, אריק סעדה, זמר שבדי שייצג את שבדיה בעבר באירוויזיון, וידוע כאנטי ישראלי, עבר על חוקי התחרות ועלה עם כאפייה לבמה בחצי הגמר הראשון של התחרות. באיגוד מיהרו להתנצל והסירו את הביצוע מכל ערוצי המדיה של התחרות.

המועמד השוודי עבר על חוקי האירוויזיון ועלה לשיר עם כפייה

"האירוויזיון היא תוכנית בשידור חי. כל המבצעים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר להתפשר על האופי הלא פוליטי של האירוע. נברר איתו את הנושא בתום השידור", נמסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר