מה קורה בהוליווד? שורת כוכבים מפורסמים מואשמים בתקיפה מינית

השחקן זוכה האוסקר ג'יימי פוקס מואשם שחפן את החזה ואיברי מינה של אישה ב-2015 • נגד סולנה של גאנז נ' רוזס הוגשה תביעה, שלפיה תקף דוגמנית לשעבר ב-1989 מכיוון שלא הסכימה לשכב איתו ועם אישה נוספת • תביעות דומות הוגשו גם נגד קובה גודינג ג'וניור וביל קוסבי, שריצה בעבר עונש מאסר בגין אונס

ג'יימי פוקס, ב-2017. צילום: איי.פי.

השחקן-זמר זוכה האוסקר והגראמי ג'יימי פוקס עומד בפני האשמות על תקיפה מינית בתביעה שהוגשה נגדו ביום שני האחרון לבית המשפט בניו יורק.

לפי כתב התביעה שהוגש נגד פוקס, הוא תקף לכאורה אישה במסעדה פופולרית בעיר בשנת 2015. התובעת, שמוזכרת בתביעה כאלמונית, טוענת כי פוקס עשה שימוש בכוח וללא הסכמה כדי לגעת בה, כולל חפינת החזה ואיברי המין שלה. עוד נטען כי פוקס ככל הנראה היה שיכור בעת התקיפה.

בתביעה נטען כי בערב התקיפה לכאורה, התובעת ישבה יחד עם חברה בשולחן סמוך לזה של הכוכב. בסביבות השעה 01:00 בליל האירוע, החברה ביקשה להצטלם עם פוקס, שנעתר לבקשתה. לאחר מכן, פוקס החמיא לתובעת, אחז בזרועה והוביל אותה לפינה מבודדת על גג המסעדה, שם לטענתה חפן את החזה שלה, הכניס את ידיו למכנסיה ומישש את איבריה המוצנעים בניגוד לרצונה.

ג'יימי פוקס, מוקדם יותר השנה, צילום: רויטרס


עוד נטען בתביעה כי במקום נכח מאבטח שהיה עד למעשים, אך לא התערב. לטענת התובעת, כשחברתה מצאה אותם, פוקס חדל מן המעשים והלך לדרכו.

התביעה דורשת מפוקס פיצויים בסכום שלא ננקב בגין כאב, סבל, עוגמת נפש, חרדה והשפלה. עוד נטען כי התובעת סבלה מפגיעות שאילצו אותה לפנות לקבלת טיפול רפואי בעקבות התקיפה. מלבד פוקס, כתב התביעה כולל גם את בעל המסעדה ואת המקום עצמו כנאשמים, בטענה שאפשרו את התקיפה ולא פיקחו כראוי על עובדיהם.

זו טלטלה נוספת בשנה האחרונה שעוברת על פוקס, שיחגוג את יום הולדתו ה-56 בחודש הבא, לאחר שבחודש אפריל האחרון אושפז בעקבות סיבוך רפואי שפרטיו המדויקים אינם ידועים עד היום. "עברתי גיהינום וחזרתי", שיתף פוקס את מיליוני עוקביו באינסטגרם בסרטון שחלק עימם. "אנשים רבים חיכו לקבל ממני עדכון על המצב שלי, אבל לא רציתי שתראו אותי ככה. רציתי שתראו אותי צוחק, מבלה, חוגג, עובד על סרט או על סדרה. לא רציתי שתראו אותי עם צינורות שיוצאים ממני".

מלבד הדרמה הרפואית, פוקס מצא עצמו גם במרכזה של סערת רשת באוגוסט האחרון, כאשר פרסם פוסט באינסטגרם שלו שהתפרש כאנטישמי. "הם הרגו את הבחור הזה שנקרא ישו, מה אתם חושבים שהם יעשו לכם?", כתב. השחקנית ג'ניפר אניסטון, ידידתו של פוקס, עשתה לייק לפוסט, ומצאה עצמה נגררת אף היא לדרמה. זמן קצר לאחר מכן הוא התנצל על דבריו, והביע את אהבתו לקהילה היהודית ועל תמיכתו בה.

תביעות נוספות נגד הכוכבים

פוקס אינו הידוען היחיד שמוצא את שמו בכותרות ביממה האחרונה בשל אשמת תקיפה מינית. גם אקסל רוז, סולנה של להקת גאנז נ' רוזס (שהופיעה בישראל מוקדם יותר השנה), מואשם בתקיפה מינית, שאירעה לכאורה בשנת 1989.

אקסל רוז וגאנז נ' רוזס בפארק הירקון, בחודש יוני, צילום: קוקו


בתביעה שפורסמה אמש (רביעי) באתרי בידור מעבר לים, התובעת, דוגמנית לשעבר בשם שילה קנדי, טוענת כי היא פגשה את רוז במועדון לילה, שם הוא הזמין אותה לחדרו במלון שבו התאכסנו אנשים נוספים. לטענתה, רוז סיפק לה קוקאין, שמפניה ואלכוהול, והיה נתון בעצמו תחת השפעת ליתיום (תרופה שנעשה בה שימוש לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות, ע"ח).

קנדי ממשיכה וטוענת בתביעה כי בעוד היא הייתה פתוחה לקיום יחסי מין מרצון עם רוז, היא מצאה עצמה במיטה עימו ועם אישה נוספת, ולא הייתה מעוניינת באקט מיני קבוצתי. זעמו של רוז על חוסר נכונותה לשתף פעולה גבר עליו, ולדבריה הוא תקף אותה באלימות, מה שהותיר אותה עם סימפטומים הזהים לאלה של תסמונת פוסט-טראומטית.

רוז הכחיש את ההאשמות דרך עורך דינו, שטען כי לא היו הדברים מעולם.

קובה גודינג ג'וניור בבית המשפט, ב-2020, צילום: איי.פי.


ידוען נוסף ששוב מוצא את שמו בכותרות בעוון תקיפה מינית הוא הקומיקאי והשחקן ביל קוסבי, שכזכור הורשע בשנת 2018 באונס, נידון ל-10 שנות מאסר ושוחרר לבסוף ב-2021. רק בשנה האחרונה הוגשו נגדו יותר מ-10 תביעות דומות.

הפעם מדובר בתובעת בשם ג'ואן טרשיס, שב-2014 תבעה את קוסבי בן ה-86, וכעת שבה לתבוע אותו בטרם יפוג בסוף השבוע הקרוב תוקפו של חלון הזמן שבו נקבע כי לא יחול חוק ההתיישנות המאפשר לקורבנות לתבוע על תקיפה מינית שאירעו לפני שנים.

בתביעה שהגישה, טענה טרשיס שקוסבי סימם אותה וכפה עליה לבצע בו מין אוראלי מתישהו בין השנים 1969 ל-1970. היא אף טענה כי  קוסבי סימם ואנס אותה בתקרית נוספת, שנה או שנתיים לאחר מכן.

שחקן זוכה אוסקר אחר שמצא את עצמו פעם נוספת במרכז תביעה דומה הוא קובה גודינג ג'וניור ("ג'רי מגווייר"). נגד השחקן הוגשו שתי תביעות שבהן כבר הודה באשמה במסגרת עסקת טיעון בשנה שעברה, מהן הצליח לחמוק מריצוי זמן ממושך מאחורי סורג ובריח.

כעת, בטרם יפוג מחר בניו יורק חלון ההזדמנויות המאפשר לתבוע בגין תקיפה מינית למרות חוק ההתיישנות, שבו שתי נשים לתבוע בשנית את השחקן: ג'סמין אבאיי טוענת כי השחקן נישק אותה ללא הסכמתה בעת שהייתה ברמנית בבר במנהטן ב-2018, בעוד קלסי הרברט האשימה אותו בחפינת החזה שלה ללא הסכמה בבר במנהטן ב-2019.

ביל קוסבי לאחר שחרורו מהכלא, ב-2021, צילום: איי.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר