"ניצל את כוחו, תהילתו ויוקרתו": 9 נשים תובעות את ביל קוסבי בטענה לתקיפה מינית

לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, השחקן והקומיקאי הוותיק ביצע את מעשיו נגד הנשים במהלך השנים 1992-1979 במדינת נבאדה, לרוב בסוויטות המלון שבהן שהה • נציגו של קוסבי: "הן לא נלחמות בשביל הקורבנות, אלא למען ההתמכרות שלהן לתשומת לב ולחמדנות"

ביל קוסבי, לפני כשבועיים

ביל קוסבי ניצב בפני תביעה חדשה בגין אונס ותקיפה מינית של תשע נשים, כך דווח הלילה (חמישי) בתקשורת האמריקנית.

על פי הדיווחים, הקומיקאי הוותיק, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-86, ניצל את "הכוח האדיר, התהילה והיוקרה שלו" על מנת לבודד ולתקוף מינית את הנשים המוזכרות בתיק, שהוגש במדינת נבאדה שבארצות הברית. בין התובעות ניתן למצוא את הדוגמנית הידועה ג'ניס דיקנסון ואת השחקנית לילי ברנרד, שכבר תבעה אותו לפני כשנתיים.

כמה מהנשים צפויות להתראיין לאחת מהתוכניות של ערוץ NBC האמריקני, ולחשוף פרטים נוספים על מקרי התקיפה, שלטענתן התרחשו בשנים 1992-1979 בנבאדה, לרוב בסוויטות בתי המלון שבהן שהה קוסבי.

הקומיקאי ביל קוסבי במשפטו (ארכיון), צילום: רויטרס


ברנרד, ששיחקה בצעירותה בסדרה "משפחת קוסבי" בתפקיד אורח, טוענת שקוסבי הטיס אותה מניו יורק ללאס וגאס ב-1990, בהבטחה שיארגן לה פגישה עם מפיקים הוליוודיים שיקדמו את הקריירה שלה. עם הגעתה, קוסבי אמר לה כי המפיקים לא יכולים להגיע לפגישה, ובמקום זאת הזמין אותה לחדר המלון שלו. שם, לדבריה, השחקן השקה אותה במשקה שגרם לה לחוש בלבול וסחרחורת, ובסופו של דבר היא איבדה את הכרתה. כשהתעוררה, כך העידה, היא מצאה את עצמה שוכבת ליד קוסבי העירום, שאנס אותה אף שניסתה להתנגד וזעקה לעזרה.

במקביל, דיקנסון העידה כי קוסבי הזמין אותה למסעדה באגם טאהו שבנבאדה כדי לשוחח על תפקיד פוטנציאלי בסדרת הטלוויזיה שלו. היא נענתה להזמנה, אולם במהלך הארוחה היא התלוננה בפניו שהיא סובלת מכאבי מחזור. הכוכב, מצדו, נתן לה כדור שלטענתו נועד להקל על הכאבים – אך בפועל, לדבריה, הכדור טשטש אותה. קוסבי הביא את דיקנסון לסוויטה שלו ושם, לפי עדותה, אנס אותה – למרות תחינותיה שיחדול ממעשיו.

ביל קוסבי לאחר שחרורו מהכלא, ב-2021, צילום: איי.פי.

בתגובה לתביעה החדשה, נציגו של קוסבי, אנדרו וויאט, מסר תגובה לאתר הרכילות TMZ שבה נאמר: "מעניין שכל התקריות האלה מתגלות רק במדינות (ניו ג'רזי, ניו יורק, נבאדה וקליפורניה) שבהן רבות מהמאשימות-לכאורה של קוסבי מתגוררות. זה גורם לכל האמריקנים לתהות מי מממן את המאשימות ואת המחוקקים האלה? מר קוסבי הוא אזרח ארצות הברית, אבל השופטים והמחוקקים (המקומיים) הללו ממשיכים לאפשר לתיקים האזרחיים האלה להציף את בתי המשפט – בידיעה שהנשים המאשימות לא נלחמות בשביל הקורבנות, אלא למען ההתמכרות שלהן לתשומת לב תקשורתית ולחמדנות".

התביעה החדשה בנבאדה הוגשה נגד קוסבי כחצי שנה לאחר שחמש נשים הגישו תביעה דומה בניו יורק. כזכור, ב-2018 הורשע קוסבי באונס של שחקנית כדורסל בשם אנדראה קונסטנד ואף נידון ל-10 שנות מאסר, אולם שוחרר מהכלא ב-2021 לאחר שהאישומים הספציפיים הללו נגדו בוטלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר