הכירו: החברה ש"משתלטת" על הקרקעות בלוד

עם השלמת עסקה נוספת, "אאורה" הולכת ומתרחבת בלוד ובונה כמעט 2,000 יח"ד • ראש העיר' יאיר רביבו: "לוד היא כבר היום העיר של העתיד"

אאורה לוד בן שמן , צילום: הדמיה: viewpoint

לא עוצרת באדום: חברת "אאורה" השלימה עסקת רכישה של קרקע נוספת בלוד, לאחר שרכש קרקע פנויה נוספת, עם תב"ע בתוקף בת 15 דונם, בה על פי התכנון יוקמו לפחות 620 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-25,000 מ"ר. החברה תשלם סך של כ-210-220 מיליון ₪ תמורת הקרקע.

מלבד עסקה זו, "אאורה" כבר מזמן משקיעה בבנייה מאסיבית של יחידות דיור בעיר לוד. במערב לוד יבנו 360 יחידות דיור ובבן שמן לוד עוד 602 דירות. כעת מאכלסים את "אאורה במושב" (גני איילון) 217 יחידות דיור.

״לוד על המפה״, אומר יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה: "הרכישה משקפת את יכולתה של אאורה לרכוש קרקעות אטרקטיביות באזורי ביקוש מרכזיים".

השווי, עבור חלק יחידות הדיור, משקף עלות של פחות מ-300 אלף שקל לקרקע, ליח"ד - עלות אטרקטיבית באופן משמעותי ביחס לעסקאות שבוצעו באזור.

בשנים האחרונות יזמה ומכרה אאורה מאות יח"ד בעיר לוד וסביבתה. כעת, עם הפרויקט החדש, היא צפויה ליזום ולמכור אלפי יח"ד נוספות באזור, בקרקעות שרכשה והשביחה וכן בפרויקט אאורה בן שמן בו כבר נמכרו מרבית יח"ד. 

מ"אאורה נמסר" כי החברה תפעל להגדלת היקף היח"ד בפרויקט בעוד כ-100 יח"ד, תוך שמירה על תמהיל המותאם לקהל הרוכשים - לרבות בנייתן של דירות קטנות, ומתן אפשרות לרכישה יח"ד במחירים תחרותיים. כמו כן נמסר מהחברה כי בכוונתה להגיע לתחילת ביצוע בפרויקט בתוך כשנה. 

יאיר רביבו, ראש העיר לוד: "זו עוד הבעת אמון מצד חברת יזמית גדולה ומרכזית במשק בכך שלוד היא כבר היום העיר של העתיד. מדובר במתחם שקודם תכנונית בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה, החברה הכלכלית של העירייה ובעלי הקרקעות, ויהיה הסנונית הראשונה בהפיכת מתחם תעשייה ישן בלב העיר למתחם אורבני, מעורב שימושים ומודרני שיכלול מגורים, תעסוקה, מסחר ופארקים רחבי ידיים". 

עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות': "העסקה היא השלב המרגש במימוש הקרקע של לקוחותינו. והיא דוגמא כיצד יצירתיות וחשיבה רוחבית יכולה להפוך אזור תעשייה ומספר בניינים ישנים לתוכנית התחדשות עירונית אחת פורצת דרך שתייצר מתיחת פנים לכל האזור". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר