"לא בונים אם אין כבישים"

ראשי רשויות לשרת התחבורה מרב מיכאלי: "עצירת שדרוג כביש 4 תמנע בנייה למגורים"

כביש 4 פקוק, צילום: ד"ר אבישי טייכר

"רוצים בנייה? תבנו תשתיות": ראשי רשויות באזור השרון הצפוני פנו במכתב חריף לשרת התחבורה מרב מיכאלי: ״ביד אחת הממשלה מבקשת מאיתנו לאשר בנייה עקב מצוקת הדיור הקשה, וביד השנייה עוצרת את פיתוח תשתיות הכבישים והתחבורה שיאפשרו את הבנייה״.

ראשי הרשויות, בהם אבי הררי (אבן יהודה), לין קפלן (תל מונד), טל גורקי (פרדסיה), שושי כחלון כידור (כפר יונה) וקרן גרין (קדימה- צורן), פנו למיכאלי בבקשה דחופה שתגיע לסיור באזור, כדי לעמוד מקרוב על הנזק שבהחלטת הממשלה הקודמת להקפיא את תכנית התחבורה הלאומית לשדרוג כביש 4, שהוקפאה לאחר שהושקעו בה מיליוני שקלים.

הקפאת התכנית צפויה לעצור בניית אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר באזור השרון, ולהחמיר את מצוקת התחבורה של מיליון תושבים באזור.

ראשי הרשויות מסבירים כי הכרחי לממש את תכנית התחבורה הלאומית 43 שמטרתה שדרוג כביש 4 בקטע שבין רעננה לחדרה, כדי לאפשר ביצוע תוכנית להסעת המונים, שבילי אופניים, הקמת אזורי תעסוקה ומגורים ביישובים שלאורך הכביש.

קרן גרין, שנלחמת בשנים האחרונות על קידום פתרונות תחבורה לפני כל בנייה של יחידות דיור, מסרה: "התוכנית תוקצבה בעבר על ידי משרד התחבורה, בוצעו כבר עבודות מקדימות והעתקת תשתיות בעלות של מאות מיליוני שקלים. נת"י כבר ביצעה תפיסת זכויות דרך והפקעת קרקע, אולם ביצוע התוכנית הוקפא ולא יצא מכרז לקבלן".

בין הדרישות של ראשי הרשויות: כביש 561 מערב, כולל חיבור לכביש 4 (מחלף אילנות), הכנסת מחלף אילנות לתוכנית החומש, מחלף הדרים וחיבורו לכביש 6 באמצעות כביש 551 וחיבורו לתל מונד, כביש רוחב 553 וחיבורו לכביש 6 תוך מתן מענה הולם לכניסות ליישובים שלאורכו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר