"קהילה נוצרת בנקודת המפגש שלה"

לאחר יותר משלושים שנות פעילות ועם 55 אלף יחידות דיור בקנה, חברת אאורה ממציאה את עצמה מחדש פעם נוספת ומשנה את הדרך שבה היא בונה את מתחמי המגורים במרכזי הערים. המטרה: להפוך את מרכזי המסחר השכונתיים – למרכזים קהילתיים נוצצים • בראיון מיוחד, יעקב אטרקצ'י מסביר כיצד בונים חיי קהילה

יעקב אטרקצ'י. צילום: יח"צ

אור(ק)ה: אם יש משהו שאי אפשר לקחת מיעקב אטרקצ'י, המייסד והמנכ"ל של חברת אאורה, זה את היכולת לזהות מגמות, לסמן יעדים ולכבוש מטרות ופסגות חדשות. עם 55 אלף יחידות דיור בקנה, ויותר ממאה פרויקטים ברחבי הארץ – קשה להתווכח עם האמירה כי אאורה מובילה כיום את תחום ההתחדשות העירונית בישראל.

אולם, כפי שכבר הסברנו, אטרקצ'י לא יודע מה זה לעצור, ולא נח על זרי הדפנה אפילו לרגע. לאחר שהפך את החברה שבבעלותו לציבורית והביא אותה לשווי של מיליארדים, החליטה אאורה לרכוש חברת יזום נדל"ן נוספת. רכישה זו מקנה לאאורה את היכולת לבנות חלק ניכר מהפרויקטים שלה בעצמה. מדובר ברכישה האחרונה של החברה:חברת מגידו ייזום וביצוע מידי מרני צים מרכזי קניות, תמורת סכום של 280 מיליון שקל, שהוסיפה לאאורה צבר פרויקטים של יותר מ-2,000 יחידות דיור שהיו בבעלות מגידו ייזום וביצוע, אשר שותפה גם בפרויקטים הכוללים שטחי מסחר ותעסוקה. בכנס משקיעים שנערך באאורה, הכריז אטרקצ'י לאחר פרסום הדו"ח השנתי: "אני לא מתבייש לומר את זה – שנת 2024 תהיה שנת מפנה עבור אאורה, שתהפוך מחברת ההתחדשות העירונית מספר אחת בישראל לחברת הנדל"ן למגורים מספר אחת בישראל".

בדרך ליעד השאפתני הזה, אאורה שוב משנה את הדרך שבה היא בונה את מתחמי המגורים במרכזי הערים – היא מתכננת את מרכזי המסחר השכונתיים יחד עם המבנים למגורים, במטרה להפוך את המתחמים שמתחת לבניינים החדשים והנוצצים למרכזי קהילה ומסחר יוקרתיים. מדובר בהשתלבות מושלמת של מסחר וחיי קהילה, תוך דגש על איכות חיים גבוהה ומגוון שירותים קרוב לבית – החל מבתי קפה וגינות ירוקות ועד לגני ילדים ומרכזי בריאות. "החזון שלנו היום הוא לא לבנות בניינים בלבד, אלא לבנות קהילה, וקהילה נוצרת בנקודת המפגש שלה", מסביר אטרקצ'י. "אנחנו חיים כיום במציאות שבה אנשים רוצים שהכל יהיה קרוב ונגיש ברמה גבוהה, אנחנו מספקים את זה. אני מאמין גדול בחיי קהילה קרוב לבית".

אאורה מעורבת בהקמתן של 120 שכונות ברחבי הארץ, מתוכן 19 נמצאות בשלבי ביצוע; "בכל פרויקט יש מאות ואלפי יחידות דיור," מציין מנכ"ל החברה. "כיום יש דרישה לשילוב אלמנטים מסחריים בתוך השכונות, בניגוד לעבר שבו היו בונים ערי שינה, הכל השתנה ולטעמי מדובר בתהליך חיובי ונכון. הדיירים החדשים רוצים רחובות מלאי חיים, בניינים יפים ומודרניים, יחד עם רשתות פארם, סופרמרקטים, חנויות יין, פיצריות, גלידריות, בתי קפה ומסעדות בקרבת מקום. וכל זה, כשמסביב שבילי הליכה או אופניים. פרויקטי פינוי-בינוי ממוקמים במרכזי הערים הוותיקות, ואנו מחויבים לייצר מרכזים שכונתיים מושכים, שמעניקים חיי קהילה קרוב לבית. בשל כך, אאורה שומרת בידיה את ניהול המרכזים המסחריים, כדי לוודא שחיי הקהילה משתלבים עם המרכז השכונתי".

התחדשות עם טוויסט קהילתי

כבר לפני כשנתיים התקבלה באאורה ההחלטה המשמעותית להשאיר את ניהול מרכזי המסחר בידי החברה עצמה, כדי להבטיח רמת ניהול גבוהה ואיכותית ביותר. המשמעות של החלטה זו היא שאאורה אחראית לא רק על איכות המגורים של הדיירים, אלא גם על איכות חיי החברה והפנאי שלהם, המתרחשים מתחת לבניין המגורים. חברת בת של אאורה, בניהולו של נחום אטרקצ'י, תנהל 19 מרכזי מסחר במוקדים מרכזיים הפרושים בכל חלקי הארץ, כמו מרכז חדרה הוותיקה, גבעתיים, רמת השרון, קריית אונו, הקריות, טבריה, ירושלים, ערי גוש דן והשרון, ואפילו באילת.

אאורה מחויבת לשמירה על רמת ניהול גבוהה, ולוודא שחיי הקהילה משתלבים בצורה הרמונית עם המרכז השכונתי. ניהול מרכזי המסחר על ידי החברה עצמה מבטיח כי כל היבט יתנהל בצורה מקצועית ויעילה, מתוך הבנה עמוקה של הצרכים המקומיים והקהילתיים. מהלך זה מהווה חלק מהחזון השאפתני של אאורה להפוך לחברת הנדל"ן המובילה בישראל, לא רק בתחום ההתחדשות העירונית, אלא גם בתחום הניהול והתחזוקה של מרכזי המסחר והשירותים בקהילות המגורים.

פרויקט אאורה סיטי חדרה, צילום: (הדמיה): 3division

אטרקצ'י סבור כי הניהול המקביל מעלה את איכות החיים של הדיירים ומצמצם את הדאגות של בעלי הדירות ושל בעלי העסקים. הוא מסביר את זה כך: "כל הדיירים והעובדים זוכים לשקט נפשי, בידיעה שאנחנו מטפלים בתחזוקה ודואגים שלא יהיו מטרדי רעש וריח. הכל יתנהל בשעות הנכונות ובתת קרקע. לא נמכור חנויות לצד ג', תוך איבוד שליטה על המתרחש. מרכזי המסחר יהפכו לעוגן כלכלי עבור אאורה, וגם לתרומה משמעותית לאיכות חיי הקהילה".

מדוע לא קניונים?

"בלוד נקים את הקניון הראשון לצד פרויקט פינוי-בינוי במרכז העיר, אך אני סבור שכיום נבנים פחות קניונים. אני לא אתחרה בחברות שבונות קניונים – זה לא היעד שלנו. היום אנשים חיים יותר בשכונה שלהם, והקניון הופך למוצר משלים בלבד. אם אתה מחפש רשת אופנה גדולה, אולי תלך לקניון, אבל לצרכים היומיומיים, בשגרה, אתה תרד מתחת לבית ותמצא שם כל מה שאתה צריך. נדאג לשוכרי עוגן שישמחו על פריסה ארצית דרכנו".

יום אחד תהיה עזריאלי?

"אלה נעליים גדולות, אבל עם הפריסה הארצית של המרכזים השכונתיים שלנו, אני בטוח שניתן את הטון ונוביל את השוק. בקרוב זה ייראה גם בשטח, ברמה הכי גבוהה שאפשר".

רכשתם את מגידו ייזום וביצוע ובוודאי תשלבו את הנכסים המניבים שם

"למגידו יש אלמנטים מסחריים משמעותיים, ואנחנו נחבר אותם יחד בפרויקטים שלנו ברחבי הארץ – באופקים, בני עי"ש, מעלות תרשיחא, כפר יונה ובמקומות נוספים. מגידו ייזום וביצוע מתמחה ביזום ובנייה בפריפריה, ואנחנו מתכוונים לנצל זאת. יש לי כבר שנים מדיניות של קידום ההתחדשות בפריפריה, ואני מאמין שצריך לבנות בפריפריה באותה איכות כמו במרכז. בפרויקטים של פינוי ובינוי אנחנו דואגים לבנות כך שהמרכזים המסחריים תומכים בקהילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, ולא מפריעים לה. המטרה היא ליצור סביבות מגורים משולבות, שבהן המסחר והשירותים הקהילתיים משולבים בסינרגיה מושלמת, ומשפרים את איכות חיי הקהילה והתושבים".

 "אני לא מתבייש לומר את זה – שנת 2024 תהיה שנת מפנה עבור אאורה, שתהפוך מחברת ההתחדשות העירונית מספר אחת בישראל לחברת הנדל"ן למגורים מספר אחת בישראל"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר