משפצים ונהנים: זינוק של כ-30% בשיפוצי בתים בישראל

איזה סוג שיפוץ הכי מבוקש, מהו "החדר החם" ובכמה עלו מחירי השיפוצים בשנה האחרונה? • כל הפרטים

הצבע חזר לאופנה, צילום: istock

ענף השיפוצים מזנק קדימה. כחודש לפני תחילת החגים, על פי נתונים שהגיעו ל"נדל"ן היום", חל  זינוק משמעותי של 27% בענף השיפוצים בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.   

התאחדות קבלני השיפוצים בודקת מדי שנה לפני עונת החגים מה קורה בשטח, כמה כסף מוציאות משפחות ישראליות על שיפוץ בתיהם, מהם הטרנדים לחג הקרוב ומהו ה"חדר החם" מדי שנה, כלומר החדר שהכי הרבה ישראלים בוחרים לשפץ.

מלבד הזינוק שנרשם באחוז המשפחות שהחליטו לשפץ את ביתם בשנה האחרונה, עוד עולה כי חלה עלייה משמעותית בסכון הממוצע לשיפוץ בקרב משפחות ישראליות. בשנה שעברה שיפוץ ממוצע של משפחה ישראלית עמד על כ-30,000 שקלים, ואילו השנה משפחה ממוצעת משפצת בכ-38,000 שקלים בממוצע. 

"החדר החם" - מדי שנה ישנו טרנד חדש בשיפוץ בתים שקשור לתקופת הזמן ולשינויים הרבים אותם הישראלים עוברים בשנים האחרונות. בשנת 2020, למשל, השיפוץ הפופולרי ביותר היה שיפוץ חדר עבודה, זאת כמובן בעקבות מגפת הקורונה שהחזירה אלפי עובדים לעבוד מביתם, הן בסגרים והן בשגרה. בשנת 2021, לאחר שאנשים ישבו בבית לא מעט זמן בעקבות הקורונה, החל הטרנד של שיפוץ ואבזור מחדש של חדרי האמבטיה והשירותים, ככל הנראה בעקבות השהייה הממושכת בבית והשימוש הרב שנעשה בחדרים אלו במהלך תקופת הקורונה. 

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים // צילום: יח"צ,

   

מהו השיפוץ הפופולארי בישראל?           

בשנת 2022, ולקראת החגים שיגיעו אלינו בחודש הבא, השיפוץ הנפוץ ביותר על פי התאחדות קבלני השיפוצים הינו הוספת דקורציות בחדר המרכזי בבית, שהוא הסלון, כולל הוספות נישות, חיפויים ודקורציות. כמו כן מספרים לנו בהתאחדות שלאחר שלוש שנים, נושא ההתחדשות הפופולארי בחגים חוזר לראש סדר העדיפויות הישראלי ואלפי משפחות הזמינו צביעת בתים חיצונית ופנימית כאחד.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "משנה לשנה איך מה שקורה סביבנו ובעולם משפיע על השיפוצים של הישראלים. בשונה משנים עברו אנו מתחילים לראות ניצנים של חזרה לשגרה, עליות בתקופת החגים, טרנדים ישנים שחוזרים לקדמת הבמה ועלייה בהזמנות ובעלות שיפוץ ממוצע במשפחות בישראל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר