אלו ערי חוף יתחרו על הקמת האי המלאכותי הראשון בארץ?

לאחר חשיפת "נדל"ן היום" - ראש עיריית הרצליה פנה לקבוצת היזמים וקרא להם להקים את האי המלאכותי מול חופי הרצליה בשל "תנאים מתאימים יותר" • איזו עיר נוספת הצטרפה למרוץ?

המאבק על האי: אלו ערי חוף יתחרו על מיזם האי המלאכותי?, צילום: הדמיה: Tito Oman Architects snapshot | cohen

המאבק על האי: חשיפת "נדל״ן היום" בנוגע ליוזמה להקמת אי מלאכותי מול חופי ת"א ממשיכה לעורר הדים. למערכת "נדל"ן היום" נודע כי ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, פנה אף הוא אל היזמים והודיע כי רוצה את האי מול הרצליה פיתוח, מאחר והמים רדודים יותר ומתאימים יותר להקמת אי, לדבריו. יותר מכך, מסתבר כי עיריית הרצליה כבר הכינה תכנית ראשונית להקמת אי כזה.   

יש לציין שכבר לפני כחמש שנים פורסם כי עיריית הרצליה תצא למכרז בינלאומי שיבדוק את ההיתכנות להקמת איים מלאכותיים מול חופי ישראל. המכרז יכלול בדיקה להקמת שני איים, האחד לצרכי דיור, והשני לטובת הקמת שדה תעופה לטיסות פנים.

למעשה, הערים שמתחרות ביניהן על הקמת האי המלאכותי הראשון הן: תל אביב, הרצליה ובת ים.

עקב כך, במשרד הבינוי והשיכון בוחנים בימים אלו את היתכנות הקמת האי ומיקומו האפשרי. מדובר ב- 1,200 דונם מערבית לתל אביב או הרצליה. המטרה: מתן מענה להגדלת ההיצע במקומות הכי מבוקשים בארץ. 

כפי שנחשף ב"נדל״ן היום", קבוצת יזמים פנתה אל ראש הממשלה ואל שר השיכון מתוך מטרה להקים אי מלאכותי מול חופי תל אביב, ובעקבות כך החל הנושא להתעורר מחדש, לאחר החלטת ממשלה שניתנה כבר ב-2018 המצדדת בהקמת אי כזה בעלות של קרוב לשני מיליארד דולר.

מדובר בתוכנית סדורה להקמת אי מול חופי תל אביב, אותה תכנן האדריכל הישראלי הבינלאומי סמי טיטו. בראש קבוצת היזמים עומד יוסי אברהמי, בשיתוף איש העסקים האמריקאי-ישראלי משה לוי, שאף זכה באות גבורה במלחמת יום כיפור, לאחר שאיבד את ידו. קבוצת יזמים בדובאי, שעומדים מאחורי הקמת "איי הדקל" בדובאי, מתעניינים אף הם בפרויקט החדשני.

במקביל עורכת עיריית תל אביב תכנית נוספת להקמת אי מלאכותי, עליו ייבנה שדה תעופה בינלאומי ותשתיות נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר