הקרוסאובר העתידני של הונדה מתקרב לייצור

הדגם הראשון מסדרה 0 החשמלית והעתידנית של הונדה מוצג בתערוכת טוקיו בגרסת אבטיפוס כמעט מוגמרת לקראת תחילת השיווק ב-2027

בדומה לרוב יצרניות הרכב היפניות, גם הונדה החליטה לאמץ באיחור ובזהירות את רעיון ההנעה החשמלית למכוניות. אחרי דגם מיקרו עירוני ושיתוף פעולה עם ג’נרל מוטורס, החלה הונדה לפתח פלטפורמה חשמלית מתקדמת משלה שתשרת סדרה של דגמים חשמליים שתיקרא “סידרה 0” – כאשר הספרה 0 אמורה לייצג כמובן 0 פליטות מזהמים.

עוד מאוברדרייב >>>

ההכרזה הזו נעשתה לפני שנתיים בתערוכת טוקיו שבה הציגה הונדה שני דגמי קונספט ראשונים ולא שגרתיים בעיצובם. אחד מהדגמים הללו זכה לגרסת המשך והפך לקרוסאובר בתחילת השנה שהוצגה בתערוכת הטכנולוגיה CES. כעת בתערוכת טוקיו מגיעה כבר גרסת האבטיפוס של הקרוסאובר החשמלי שגם זכה לשם משלו: 0 α (0 אלפא, או זירו אלפא) בדרך למימוש ההבטחה של הונדה שדגם ראשון בסדרה יגיע ליצור כבר ב-2026.

להונדה יש כבר קרוסאובר חשמלי שנמכר בארה”ב ופותח בשיתוף ג’נרל מוטורס, אבל ה-0 אלפא אמור להיות משהו שונה לחלוטין. עיצובית הוא ממשיך את הקו שנחשף בדגמי הקונספט הראשוניים בסדרה עם  חזית אטומה המשלבת ומסווה את יחידות התאורה וסמל החברה המואר תחת פאנל רוחבי שחור. אותו רעיון מיושם גם ביחידות התאורה האחוריות המקיפות את השמש הרבועה והקטנה יחסית, כשאי אפשר להתעלם מקורה אחורית עבה שהופכת לחלק מהגג ומזכירה במקצת מראה של ואן מסחרי. אם אכן תשחרר הונדה לשוק גרסת יצור בעיצוב דומה לזה של אבהטיפוס מדובר בהימור נועז למדי, בטח בין רכבי הקרוסאובר החשמליים.

צילומים: יצרן

הונדה טרם מפרסמת פרטים טכניים על ה-0 אלפא, אך בהסתמך על כך שדגמי התצוגה שימשו להפגת יכולת טכנולוגית של נהיגה אוטונומית ברמה 3, גם הגרסה הסדרתית אמורה לקבל יכולות אוטונומיות ומערכות בטיחות מתקדמות מהדור האחרון. כאמור הייצור של הונדה 0 אלפא אמור להתחיל במהלך 2026, כאשר השיווק בשוק היפני יעשה לקראת 2027, אז כבר נוכל לדעת לפחות על הנייר האם הונדה תיישר קו עם הטכנולוגיה החשמלית העדכנית בתעשיית רכב כיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר