אחת מהמגבלות הגדולות העומדות בפני החדירה של טכנולוגיית הנעה חשמלית בשוק הרכב היא פריסת לא מספקת של עמדות טעינה ציבוריות. אמנם ישנה תנופה בשנים האחרונות בפריסה של עמדות טעינה, עם עוד חברות ומיזמים להרחבת רשת הטעינה, אך זו עדין לא מדביקה את הדרישה וקצב המכירות של מכוניות חשמליות.
חברת פריזבי, המייבאת בין היתר מכוניות חשמליות מתוצרת אקספנג (וגם מתוצרת צ’רי, EV איזי ובקרוב גם רנו), הודיעה לפני מספר ימים כי גם היא נכנסת לשוק עמדות הטעינה הציבוריות כשהיא מקימה מיזם משותף עם חברת אקספנג. המיזם יכלול הקמת רשת של עמדות טעינה אולטרה מהירות בפריסה ארצית שיוכלו לספק מענה למכוניות חשמליות התומכות בקצבי טעינה גבוהים, כמו דגמי אקספנג.

הקמת העמדות תעשה בשיתוף חברת ג’ינרג’י שהיא נציגה של יצרנית עמדות הטעינה של חברת StarCharge. עמדות הטעינה שבמיזם יוכלו לספק טעינה בהספק כולל של 720 קילוואט, עם קצב טעינה מרבי של עד 600 קילוואט לרכב בודד, או בחלוקה לטעינה בקצב של עד 180 קילוואט לארבעה רכבים במקביל. שימוש בעמדות הטעינה המהירות יעשה בתעריף מיוחד לבעלי מכוניות אקספנג, אך יהיה פתח לשימוש עבור מכוניות חמשליות של כלל היצרנים בתעריף קבוע של חברת ג’ינרג’י.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו