שוק הטנדרים בגודל בינוני נשלט עד כה על ידי טנדרים בעלי מנועי דיזל דוגמת טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס. טנדרים חשמלים שהגיעו ארצה עד כה היו בעיקר מפלצות אמרקאיות ענקיות וכבדות משקל, אלא שמציאות זו הולכת ומשתנה. מספר חודשים לאחר שחברת פוטון החלה לשוק בישראל את הטנדר החשמלי שלה, גם חברת אוטו חן יבואנית מקסוס מצרפת לקטגוריה טנדר חשמלי משלה בשם eTerron 9.
מדובר בטנדר שפותח על ידי מקסוס ומתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית, עם שלדת סולם מותאמת ושילוב של מתלה אחורי נפרד בשילוב קפיצי אוויר אדפטיביים ברמת הגימור הגבוהה, מאחור כדי לתמוך במשקל הגבוה יחסית לטנדרים מקבילים בעלי מנועי דיזל ועדין לספק נוחות נסיעה עדיפה.

למקסוס eTerron 9 מידות גדולות מהמקובל בקטגוריית הטנדרים הבינוניים, עם אורך כולל של 550 ס”מ, בסיס גלגלים נדיב של 330 ס”מ ורוחב של שני מטרים. הוא מונע על ידי שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 442 כ”ס ומומנט של 71.4 קג”מ היוצרים הנעה כפולה בחלוקה משתנה, עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ”ש. סוללה בקיבולת של 102.2 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה משולב מרבי של 432 ק”מ, למרות משקל עצמי של כמעט 2.9 טון. משקל עצמי זה מאפשר ל- eTerron 9 כושר העמסה מרבי של כ-650 ק”ג כדי להישרא בגזרת דרגת רישוי B. עם זאת, כושר הגרירה של הטנדר עומד על 3.5 טון, ומלפנים ישנה הפתע בדמות תא מטען קדמי בנפח שימושי של יותר מ-250 ליטרים. מרווח הטיפולים עומד על אחת ל-30 אלף ק”מ ולרכב אחריות של 5 שנים

מקסוס eTerron 9 שיווק בישראל בשתי רמות גמור, שתיהן עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות שלא אופיני לרכבי עבודה כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב ומערכת לאקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. מחירו של מקסוס eTerron 9 עומד על 290 אלף שקלים עם רשימת אבזור הכוללת ריפודי עור סינטטי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי, מפתח חכם וחישוקי 18 אינץ’. ברמת הגימור הבכירה הכוללת גם ריפודי עור מלא, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, עיסוי במושב הנהג, גג שמש פנורמי וחישוקי 20 אינץ’ יעמוד מחירו של ה- eTerron 9 על 310 אלף שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו