שנת 2025 נפתחה בסערה בשוק הרכב הדו-גלגלי הישראל עם ציפיה לשנת שיא בענף וזינוק מרשים של יותר מ-10% במסירות. אלא שהתהפוכות הביטחוניות על כל הנלווה להן טרפו את הקלפים מחדש בחודשיים האחרונים. מסיכום המסירות בדו”ח התוצרים של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי עולה כי מתחיל השנה עלו לכבישי ישראל 13,283 כלים חדשים לעומת 13,487 כלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה קלה של 1.5%.
שינוי מגמה זה מגיע לאחר שבחודש יולי, הנחשב כאחד מהחודשים החזקים בענף מזה שנים, נרשמו 1,686 כלים חדשים בלבד. מדובר בירידה של 16% לעומת חודש יולי אשתקד בו נמסרו 2,009 כלים חדשים. עם זאת עדין ישנה תקווה שהשוק יצליח השנה לפחות לשמור על גודלו למרות ההתרחשויות במדינה.
כן, במדינה שחלקה הגדול נמצא בפקק תנועה אינסופי בכל שעות היממה נמכרו בחודש החולף פחות דו”ג. במציאות תחבורתית שמורכבת מערים נטולות חנייה, עמוסת עבודות התחדשות, עבודות תחבורה ציבורית, גודש בכלי רכב, נטולת חנייה ובמצב העולה הון למשק בכל שנה. המוח הישראלי ממציא לנו פטנטים, רכבות עתידיות, מכוניות מעופפות, וכל זה טוב ויפה. אותו המוח מתקשה להבין שהפתרון לכל תחלואי הכביש שלנו, יכול להיפתר מחר בבוקר. פשוט לעלות על קטנוע.
ועדיין, בסיכום המסירות לפי מותגים חזרה סאן יאנג לפסגה בחודש יולי החולף עם 444 כלים חדשים, בין היתר בזכות קמפיין חוצות מוצלח. הונדה התמקמה במקום השני עם 294 מסירות ולאחריה ימאהה עם 261 כלים וקימקו עם 185 כלים. בהמשך הדירוג החודשי ישנם כמה נתונים מעניינים.
CF מוטו הצליחה להתברג לראשונה למקום החמישי בדירוג המותגים, עם 76 מסירות – יותר ממחציתן הן של ה-450MT שמתגלה כלהיט המכירות של 2025. פיאג’ו במקום השישי מסרה 61 כלים ולאחריה קאוואסאקי עם 46 כלים. את העשיריה סוגרות ב.מ.וו עם 30 כלים, רויאל אנפילד עם 29 כלים, כשאת המקום העשירי חולקות ווג וק.ט.מ עם 27 כלים כל אחת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו