זיקר מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את רקכב הקרוסאובר החשמלי החדש שלה הנקרא 7X. מדובר בדגם השלישי אותו משווקת זיקר בישראל מאז החלה את פעילותה המקומית לפני כשנתיים, כשהוא מצטרף להקרוסאובר הקומפקטי זיקר X שמחירו מתחיל באזור ה-180 אלף שקלים ומכונית הסאלון זיקר 001 המגיעה בתצורת “שוטינג ברייק” ייחודית כאלטרנטיבה לדגמי הסדאן החשמליים הגדולים במחירים שמתקרבים ל-300 אלף שקלים.
זיקר 7X הוא קרוסאובר בעל חמישה מקומות ישיבה המקביל במידותיו לטסלה מודל Y, כשהוא בעל אורך של 478 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס”מ. הוא מתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה של קבוצת ג’ילי, עליה בנוי גם סאמרט #5 הצפוי להגיע ארצה בחודשים הקרובים. במקרה של ה-7X נין להבחין בקו עיצובי שונה ומעט שמרני ביחס ליתר דגמי המותג, אך עדין משלב אלמנטים מודרניים מקובלים כמו תאורת לד מרשימה בחזית וי דיות דלתות נסתרות.

ה-7X מוצע בתצורת מנוע והנעה אחורית או בתצורת הנעה כפולה עם צמד מנועים, ועם שני גדלי סוללה. לגרסה הסטנדרטית מנוע חשמלי אחורי בהספק מרשים של 422 כ”ס וסוללת 75 קוט”ש. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6 שניות ואמורה לרשום טווח נסיעה של 476 ק”מ. גרסת הנעה זו תוצע גם עם סוללת 100 קוט”ש (Long Range) המעלה את טווח הנסיעה הפוטנציאלי ל-610 ק”מ. לגרסה הבכירה, הנושאת את השם קריפטון כמקובל בזיקר, יש מנוע חשמלי נוסף מלפנים והספק משולב אדיר של 646 כ”ס, כשהיא מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות בלבד. היא מגיעה רק עם הסוללה הגדולה, אך טווח הנסיעה בה מתקצר ל-544 ק”מ.

כל הגרסאות של זיקר 7X הן בעלות תמיכה בטעינת DC אולטרה מהירה בקצב של עד 450 קילוואט, או בטעינת AC תלת פאזית בקצב של 22 קילוואט. כמו כן משולבות בה טכנולוגיית V2L לאספקת אנרגיה למקור חיצוני ומערך מקיף של 24 מצלמות, ראדארים וחיישנים עבור מערכות הבטיחות האקטיביות המספקות יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2+. גרסת הקריפטון מצוידת גם במתלי אוויר אדפטיביים ובמערכת בלימה משודרגת עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות. המחיר של זיקר 7X מתחיל ב-234 אלף שקלים לגרסה הסטנדרטית, כשמחיר גרסת ה-Long Range הוא 263 אלף שקלים. מחיר גרסת הקריפטון חזקה, המאובזרת והבכירה עומד על 290 אלף שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו