יצרניות הרכב הסיניות כבר ממזמן לא מצטנעות ומציגות חטיבות יוקרה שמאיימות לאתגר את מותגי היוקרה מהמערב – ובפרט את השלישיה הגרמנית שמהווה אמת המידה של התעשיה כולה. גם SAIC (שנחאי אוטומוטיב) המוכרת לנו כיצרנית של מכוניות MG ומקסוס הקימה חטיבת יוקרה משלה בשיתוף ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא. למותג היוקרה שלה קוראים IM (קיצור של של Intelligence in Motion) וגם הוא מתיימר להבטיח סטנדרטים חדשים בפלח היוקרה, כשהוא מגבה אותם בטכנולוגיה, והרבה.
את המכוניות של IM פגשנו לראשונה בתערוכת שנחאי, כשמספר ימים לאחר מכן כבר פגשנו והתרשמנו מהן לנהיגה קצרה במסלולי המבחן של החברה. בפיתוח מותג היוקרה IM, מבקשת SAIC לנצל את היתרונות הגודל. המותג הוא בעל מרכז פיתוח ומחקר עצמאי במתחם של חברות הייטק הפועל בנפרד מהמטה של חברת האם. עם זאת, הוא נשען על ייצור במפעלי הענק של חברת האם המחזיקה בניסיון של עשרות שנים בייצור רכב, מה שעשוי לסייע במניעת “מחלות ילדות” המאפיינות שלל חברות טכנולוגיה שהחלו לייצר גם מכוניות הסובלות לרוב מהיעדר הניסיון בתחום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו