עיריית ת"א: בדיקות DNA לצואת כלבים לצורך הטלת קנסות

מועצת העירייה אישרה כי בעלי כלבים יידרשו למסור פרטי זיהוי גנטיים של כלבם בעת חידוש רישיונם • המטרה: מיגור תופעת אי איסוף צואת הכלבים בעיר • את הקנס תקבלו בדואר, יחד עם עלות בדיקת ה-DNA

כלבים בחוף הים בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

צעד נוסף בדרך לעיר נקייה: מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אתמול (שני) תיקון לחוק העזר העירוני, המאפשר לקחת דגימות DNA לכלבים לצורך אכיפת איסוף צואת כלבים בעיר. התיקון החדש קובע כי בעלי כלבים יידרשו במעמד קבלת או חידוש רישיון הכלב, למסור פרטי זיהוי גנטיים (DNA) של כלבם.

הצעד הנוכחי אושר כחלק מהמאבק העיקש של העירייה, כפי שפורסם ב"ישראל היום", בתופעת אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם ברחבי העיר. במסגרת פעולות האכיפה, פקחי העירייה ידגמו את צואת הכלבים שלא נאספה, ויתאימו אותה למאגר ה-DNA העירוני.

בעל הכלב יקבל את הקנס באמצעות הדואר ובהתאם לתיקון חוק העזר, ואף יחויב בעלות הוצאות הדיגום והבדיקה. התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים, בהתאם להוראות הדין.

בתל אביב-יפו היחס בין מספר הכלבים לבני האדם נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ- 40,000 משקי בית בעלי כלבים. למעשה, אחד מכל 11 תושבים הוא בעלים של כלב. הכלבים עושים את צורכיהם במרחב הציבורי, ועל פי נתונים שנאספו בעירייה כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם.

העירייה מצידה פועלת ביתר שאת למיגור המפגעים על ידי איסוף הצואה, חלוקת דוחות לבעלי כלבים, הצבת מתקני שקיות לאיסוף צואה בגינות ובפארקים והקמת עשרות גינות כלבים ברחבי העיר. בחודש אפריל השנה יצאה עיריית תל אביב-יפו בקמפיין נרחב הקורא לאיסוף צואת כלבים, לאחר שנמצא כי במהלך שנת 2020 נרשמה עלייה ניכרת בהיקף הדיווחים על כך. כמו כן, נמצאה עלייה באי שביעות רצון התושבים ממפגע זה.

בשנת 2020 לבדה נפתחו 6,766 קריאות שירות במוקד שירות 106 פלוס ובאפליקציה 106+, על ניקיון ואכיפה בנושא צואת כלבים במרחב הציבורי. הסיירת הירוקה, האחראית לאכיפת הנושא, חילקה יותר מ-3,500 דוחות למפרי ההנחיות, אשר לא אספו את צואת כלביהם.

בעקבות העלייה בדיווחים ובתלונות, העירייה מיפתה שלוש "שכונות חומות", שבהן פעלה בתוכנית משולבת הכוללת הסברה, תמרוץ התנהגות נכונה ואכיפה: לב העיר, הצפון הישן, ופלורנטין.

ניקיון המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מנראות העיר, והעירייה מקווה כי הפעולות העירוניות לצמצום התופעה אכן יביאו לשינוי בקרב בעלי הכלבים שלא אוספים את צואת כלביהם בעיר. העירייה סבורה כי באמצעות הסברה, אכיפה ושיתוף פעולה של כלל תושבי העיר יחול שיפור בנושא זה, למען איכות החיים בעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר