עסק מסריח: כך ייאבקו בת"א בגללי כלבים

העירייה בוחנת טכנולוגיה שתזהה דנ"א של כלבים, בעקבות התרופפות באיסוף אחריהם בתקופת הקורונה • בכיר בעירייה: "חלק מבעלי הכלבים איבדו את הבושה"

צילום: משה שי //

בעקבות עלייה בצואת כלבים שלא נאספת על ידי בעליהם בתל אביב, בעירייה בוחנים בימים אלה רכישת טכנולוגיה ייחודית בעלות של מיליוני שקלים, שתדע לזהות את הדנ"א של הכלב על ידי דגימה מצואתו ולשייך אותו לבעליו. זאת לטובת אכיפת הבעיה שהתגברה בתקופת הקורונה. 

בכיר בעיריית תל אביב המעורה בפרטי התוכנית המתגבשת אמר ל"ישראל היום" כי "משום שפחות אנשים הסתובבו בחוץ בגלל הקורונה, חלק מבעלי הכלבים איבדו את הבושה, והם פשוט אוספים פחות אחריהם. מדובר רק ב־2% מבעלי הכלבים, אך הם פוגעים באיכות החיים של כולנו". 

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, בדגש על תקופת הסגרים, חלה עלייה משמעותית באי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם בעיר, ובעיריית תל אביב לא נשארים אדישים לתופעה. ל"ישראל היום" נודע כי בשבוע שעבר נערך דיון פנימי בעירייה בנושא, ומנכ"ל העירייה הנחה לבדוק רכישה או פיתוח של מערכת איסוף דנ"א של כל הכלבים בעיר, שנאמדת בכמות משוערת של 40 אלף כלבים. 

כיום מאות ערים בארה"ב ובמערב אירופה הקימו מאגרים דומים, אך בהן החקיקה מאפשרת לרשות מקומית להקים מאגר כזה - עניין משפטי שאותו בודקים בעיריית תל אביב בימים אלה. מדובר בהליך שצפוי להיערך כמה חודשים, ומעלה את השאלה החוקתית, כיצד למעשה גורמים לכל כלב בעיר להירשם. נזכיר כי קנס על אי איסוף צרכים עומד על 730 שקלים. 

העלייה בצואה ברחבי העיר תל אביב החריפה בשנת הקורונה בשני פיקים: האחד בסגר הראשון, שבו בין היתר בעלי כלבים יכלו לצאת להסתובב, לכן זו סברה אחת לעלייה בצואה ברחובות. 

בסגר השני חלה שוב עלייה. אז אחת הסברות היתה שהילדים נמצאים בבית והם למעשה מוליכים את הכלבים וייתכן שאוספים פחות את צורכיהם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר