מרגש: החיילים חילצו תוכי מכפר עזה - ואיחדו אותו עם משפחתו | צפו

לוחמי צה"ל שסייעו בפינוי יישובי עוטף עזה, מצאו באחד מבתי הקיבוץ תוכי שנותר מאחור • לאחר כמה ימים של חיפושים, הם הצליחו לאתר את בעליו – ואיחדו ביניהם: "זה היה אירוע מרגש שנתן כוח למשפחה וגם לחיילים"

חילוץ התוכי מביתו בכפר עזה // צילום: דובר צה"ל

בתוך כל הרוע והעצב שנגרמו באירועי 7 באוקטובר, מדי פעם צצות נקודות אור שיוצרות מעין תחושת הקלה בקרב רבים מאיתנו, ואחת כזו היא זו שבה לוחמי יחידת החילוץ הארצית של צה"ל חילצו תוכי שנותר בבית בכפר עזה, לאחר שבני המשפחה פונו מהמקום.

החיילים הגיעו לקיבוץ וליישובי עוטף עזה בימים שלאחר הטבח כחלק מפעילות של פינוי וטיפול בהם, כאשר תוך כדי הסיור הם מצאו באחד מבתי המקום כלוב עם תוכי בתוכו. רס"ן מ', מ"פ ביחידה, סיפר ל"ישראל היום" כי הוא וחייליו הבינו מיד שאי אפשר להשאיר את התוכי לבדו בבית, והחליטו לחלצו – ולחפש את משפחתו. "החלטנו לקחת ולהאכיל אותו אצלנו ביחידה, כשתוך כדי התהליך פרסמנו תמונות שלו ברשתות החברתיות – ובאמת, שישה ימים אחר כך, אב המשפחה זיהה את התוכי והעביר לנו תמונות ישנות שלו כדי שהזיהוי יהיה ודאי", אמר.

התוכי שחולץ עם משפחתו והחיילים שחילצו אותו, צילום: דובר צה"ל

המפגש בין בני וילדי המשפחה עם התוכי התברר כמפגש מרגש מאוד. "בכל ששת הימים שבהם התוכי היה אצלנו, הוא שתק שתיקה רועמת, כי חשבנו שהוא חווה את האירועים בצורה מאוד קשה", סיפר. "אבל כשבני המשפחה נכנסו לחדר והוא ראה את כולם, כולל את הילדים, הוא התחיל לצעוק את השמות שלהם ללא הפסקה. זה היה רגע מרגש מאוד, וגם זו הייתה הפעם הראשונה שבה גילינו שהתוכי יודע לדבר. כנראה שהוא מאוד התגעגע למשפחה שלו".

מ' סיפר גם כי התוכי לא היה החיה היחידה שחולצה מאותו בית, אלא גם נחש שגודל באקווריום – וגם הוא, כמובן, הוחזר לבעליו. "נותרו מאחור המון כלבים וחתולים שיחידות שונות טיפלו בהם, וככל הנראה חלק מהם נפצעו בידי חמאס", תיאר.

מרגש: התוכי שחולץ מכפר עזה מתאחד עם בני משפחתו // צילום: דובר צה"ל

גורם צבאי ששוחח עם "ישראל היום" סיפר כי האירועים האלו מהווים נקודות אור לא רק עבור המשפחות שמתאחדות עם חיות המחמד שלהן, אלא גם עם הלוחמים עצמם – שמתחזקים מהם. "הלוחמים מיחידות החילוץ נחשפו לדברים מזעזעים וקשים מאוד ביישובים השונים, פינוי הזירות השונות היה אירוע לא פשוט בכלל", אמר. "נוכחנו לראות שכל מציאת בעל חיים והחזרתו לבני משפחתו מעלה את המורל של הלוחמים ומעניקה להם נקודות אור ושמחה שממש מחיות אותם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר