תיעוד מרגש: דולפין בסכנת הכחדה נצפה מול חופי ישראל

דולפינה ממין דולפין מגובנן נצפתה בחוף הצפוני של אילת על ידי עמוס ברטי, פקח רשות הטבע והגנים • לדבריו מדובר במין נדיר לאזורנו – שנצפה בו לראשונה רק בחודש ינואר האחרון

דולפינה ממין דולפין מגובנן שנצפה מול חופי אילת. צילום: עמוס ברטי - רשות הטבע והגנים

תצפית מרגשת: דולפינה ממין דולפין מגובנן, מין שעד כה נצפה רק מספר פעמים בודדות בסמוך לחופי ישראל, נראתה אתמול (שבת) בחוף הצפוני של אילת, באזור לגנות השלום.

עמוס ברטי, פקח רשות הטבע והגנים במרחב אילת שהצליח לתעד את הדולפינה, סיפר כי הפעם הראשונה שבה דולפין מהמין הזה נצפה באזורנו היה בחודש ינואר האחרון. "מדובר במין של יונק ימי נדיר לאזורנו. כלל היונקים הימיים הינם ערכי טבע מוגנים בישראל, ועלינו לכבד את נוכחותם ולעשות כל שביכולתנו לאפשר להם מרחב טבעי, מוגן ובטוח. קיבלתי דיווח מאזרח שראה את הדולפינה והגעתי למקום כדי לראות שמצבה טוב".

הדולפינה שנצפתה מול חופי אילת, אתמול, צילום: עמוס ברטי - רשות הטבע והגנים


בינואר 2020 התקבל בידי חוקרי דלפיס תיעוד ראשון של הדולפינה, שנראתה שוחה במפרץ אילת. הייתה זו התצפית המתועדת הצפונית ביותר בים סוף, והראשונה במפרץ אילת. לדברי דפנה פינגולד מהארגון, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום, הדולפין המגובנן נמצא דרך קבע בים האדום, אך אוכלוסייתו הולכת ופוחתת עם הזמן, ומדובר במין המצוי בסכנת הכחדה.

תצפית זו מתווספת לתצפית מרגשת נוספת שהייתה במפרץ בחודש ספטמבר.

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי דולפין הינו חיית בר. אין להתקרב אליו יתר על המידה, ובטח לא לשחות איתו. יש לשמור מרחק סביר מבעל החיים ולהניח לדולפין לבחור אם להתקרב אליכם.

ברשות הטבע והגנים ביקשו שבכל מקרה של תיעוד חיית בר פצועה או במצוקה, יש לדווח על כך במוקד במספר 3639*.

"מין נדיר לאזורנו". הדולפינה, אתמול, צילום: עמוס ברטי - רשות הטבע והגנים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר