לא לבעלי לב חלש: עשרות אלפי עכבישי טרנטולה מציפים את המדינה האמריקנית

קולורדו שבארה"ב מוצפת בהמוני עכבישי טרנטולות זכרים, שמגיעים לגודל של כ-13 סנטימטרים, שמחפשים נקבות להזדווג איתן • ולא תאמינו מה העכבישים עושים לאחר ההזדווגות

עכביש טרנטולה. צילום: Getty Images

פוחדים מעכבישים? עכבישי טרנטולה מופיעים בסיוטים שלכם? אם במקרה אתם מתגוררים במדינת קולורדו שבארצות הברית, ליתר דיוק - בדרום-מערב המדינה, כדאי לכם להתרחק מהאזור – שכן עד תחילת חודש אוקטובר, עשרות אלפי עכבישי טרנטולה יוצאים למסע חיזור בתקווה למצוא נקבה שאיתה יוכלו להזדווג.

בדרך כלל, העכבישים האלו, שיצאו לדרכם לפני כשבועיים, הם בני 10-8 שנים וגודלם מגיע לכ-13 סנטימטרים לפחות. המסע שלהם, אליו הם מצרפים לפעמים זכרים רבים נוספים, יכול להתפרש על פני 32 קילומטרים, וזאת מתוך מטרה למצוא קן של נקבה. ברגע שזה קרה, הזכר מבצע ריקוד חיזור מיוחד, שבמהלכו הוא מקיש בעדינות על רשת הקורים שטוותה הנקבה, ואם זו מתרצה – היא תחזיר לזכר בתיפוף, ואז תתרחש ההזדווגות המיוחלת.

בסיום ההזדווגות, הנקבה תארוג שק ביצים גדול, שגודלו מגיע לזה של כדור גולף, שבו היא תטיל את הביצים שלה ושעליו תשמור ותגן מפני טורפים, עד שמאות הצאצאים שלה יבקעו. ומה עם הזכרים? הם לא יהיו אבות מושלמים: לאחר ההזדווגות, הם מאבדים את יצר החיים שלהם – ומפסיקים לאכול עד שהם מתים. לא פעם, הדבר גורם לזכרים להימנע מסכנות, כך שהם נדרסים על ידי מכוניות בכבישים או נטרפים בידי טורפים אחרים, ולפעמים אפילו על ידי הנקבה עצמה (שיכולה לחיות גם 25-20 שנים).

הייתם רוצים לראות אותו באמצע הרחוב? עכביש טרנטולה, צילום: Getty Images

מי שחוגגים את המסע של העכבישים הם אנשי העיירה לה חונטה שמתגוררים באזור, אשר מקיימים בכל שנה את פסטיבל נדידת הטרנטולות. הפסטיבל, שהפך לחלק מהזהות המקומית של העיר, כולל מצעד ומכירת מזכרות, וגם תוכלו לערוך בו סיורים בעקבות מסע הנדידה של העכבישים.

חשוב לציין כי שעות הפעילות המרכזיות של העכבישים האלו הן שעות אחרי הצהריים הפחות חמות, כששיא הפעילות מתרחש בשעה האחרונה שלפני שקיעת השמש. והנה פרט חשוב שתדעו: למרות המראה המפחיד שלהם, הנשיכה של העכביש אמנם תכאב מאוד ל"בר המזל" שיזכה לקבל ממנו ביס, אך אלה אינם ארסיים או מסוכנים לאדם.

מסע של עשרות קילומטרים. עכביש טרנטולה, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר