לאחר מאבק ממושך: פינת החי בפארק הירקון תיסגר

בעיריית תל אביב הוחלט לסגור את המקום, שבו מוחזקים סוגים רבים של בעלי חיים – שיועברו למקומות בטוחים שמתאימים לצרכיהם • סגן ראש העיר: "הישג חשוב"

פינת החי בפארק הירקון

לאחר מאבק ארוך ומורכב, שזכה לתמיכתם של אלפי בני אדם ושל פעילים למען בעלי החיים, פינת החי שבפארק הירקון תיסגר בשבועות הקרובים.

• "מצג מנותק והטעיה צרכנית": דרישה מחברת טרה להסיר מיתוג פרסומות לחלב עם פרות מחייכות

• בשנה האחרונה: 12 נשרים הורעלו למוות בידי בני אדם

• מפגש מרגש: צבת ים ששרדה נשיכת כריש תועדה במפרץ אילת

ההחלטה התקבלה היום (שלישי) על ידי הממונה של תחום איכות הסביבה, קיימות ובעלי חיים בעיריית תל אביב, שקבע גם כי יש להעביר את בעלי החיים למקומות בטוחים שמתאימים לצרכים שלהם. הפינוי יבוצע בשבועות הקרובים בשיתוף פעולה של כל הגורמים הרלוונטיים עם רשות הטבע והגנים.

תוכי מאולף רוכב על אופניים בצפארי, ב-2011, צילום: לירון אלמוג


כזכור, בסוף שנת 2017 נסגר ופורק מתחם הצפארי בפארק הירקון, שבו הוחזקו חיות שונות במשך כ-23 שנים, רובם בעלי כנף מסוגים שונים, כמו יעלים, איילים, טווסים, נימיות, יונקים קטנים ועוד. לפני שנים ספורות נסגר גם הגן הזואולוגי העירוני, שבו הוחזקו חיות בר ארץ-ישראליות, שהיה ממוקם בדרום העיר.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב, שפעל למען סגירת המקום, אמר: "מדובר בהישג חשוב מאוד והמשך ישיר לפעילותי, שכבר צלחה והובילה לפני מספר שנים לסגירת מתחם הצפארי והגן הזואולוגי בדרום העיר ולשחרור בעלי החיים מאותם מקומות, ומניעת קליטת בעלי חיים חדשים".

פארק הירקון (ארכיון), צילום: משה שי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר