בשיתוף גיל גרופ
ממדביק מודעות – לבעלים של קבוצה שמגלגלת מיליוני שקלים
"היום הקבוצה שלי מונה מעל 100 עובדים ומגלגלת מחזורים של מיליוני שקלים בכל חודש. אם מישהו היה מספר לי את זה לפני 20 שנה – לא הייתי מאמין שזה יהיה הסיפור שלי", פותח גלפרין בחיוך.
גלפרין, שעלה מברית-המועצות כבחור ישיבה צעיר, נכנס לעולם העסקים ללא גב כלכלי – והפך עם השנים לבעלים של קבוצת פרסום מהמשפיעות ביותר במגזר החרדי.
"המפגש הראשון שלי עם עולמות השיווק והפרסום התחיל בכלל מהשטח. בימים למדתי בישיבה ובלילות יצאתי להדבקת מודעות בתשלום. באופן מפתיע – או שלא – דווקא מתוך השטח נבנו אצלי הרעיונות המכוננים של תפיסת השיווק, כפי שהם משתקפים בכלל החטיבות בקבוצת 'גיל גרופ'".
"כשפתחתי את המשרד הראשון שלי", הוא נזכר, "לא היה לי תקציב של מיליונים, לא צוות גדול ואפילו לא מחשב נייד משוכלל".
כיום קבוצת 'גיל גרופ' היא חברת פרסום ותקשורת מהמובילות במגזר החרדי – עם חטיבות פרסום, מדיה חוץ, דיגיטל, דפוס, מתנות עסקיות ואירועים.
הסוד להצלחה: פיצוח השיטה
"שיווק הוא לחם חוקו של כל עסק. הדרכים לשווק רבות ומגוונות, אבל היסוד הוא תמיד זהה: לאתר את נקודת המפגש המדויקת כדי להגיע לצרכן הנכון, במקום הנכון".
במשך שנים חיברה קבוצת 'גיל גרופ' מותגים ועסקים גדולים עם הצרכן החרדי באמצעות מודעות רחוב – פשקווילים ליד המכולת, בכניסה לכולל ובמוקדים יומיומיים אסטרטגיים נוספים.
עם השנים נקודות המפגש באופליין צמחו וגדלו, עד שבשנת 2019 הרחיבה החברה את פעילותה והקימה את חטיבת הדיגיטל – כמעט כחלוצה בתחום – כדי להביא את המותגים גם לעולם הדיגיטל החרדי.
האוקיינוס השחור-לבן
המספרים מספרים את הסיפור האמיתי: קרוב למיליון חרדים בישראל, יותר מ־200 אלף משקי בית – עם כוח קנייה של כ־40 מיליארד ₪ בשנה (לפי נתוני שנתון החברה החרדית 2024, המכון הישראלי לדמוקרטיה). מדובר בשוק ענק, מאוחד, עם נאמנות צרכנית יוצאת דופן וקהילתיות חזקה. ועדיין – רוב המותגים במשק הישראלי פשוט מפספסים אותו.
"עסקים חושבים שאם יעשו קמפיין בפייסבוק או בגוגל – זה יגיע לכולם", אומר גלפרין. "אבל רוב הציבור החרדי בכלל לא שם. אם לא תדברו איתו במקומות ובשפה שלו – לא תגיעו אליו בכלל".
המפתח: שילוב בין הרחוב החרדי לדיגיטל החרדי
ב'גיל גרופ' הבינו מזמן שהדרך להגיע לקהל הזה עוברת בשני נתיבים מקבילים – הרחוב והדיגיטל.
גיל סטריט – חטיבת המדיה החוץ, עם רשת לוחות מודעות ומיקומי פרסום בצמתים ובמוקדים הכי פעילים במגזר: ליד בתי הכנסת, מוסדות החינוך, המרכזים המסחריים וברחובות הערים.
"זה לא פרסום שעוברים לידו – זה פרסום שנמצא ונוכח בלב החיים היומיומיים", מסביר גלפרין.
גיל דיגיטל – חטיבת הדיגיטל המובילה קמפיינים באתרים ואפליקציות עם סינון, קבוצות וואטסאפ סגורות, רשימות תפוצה במייל, משפיענים חרדיים ומערכות שליחה ייעודיות.
"אנחנו יודעים להגיע בדיוק לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר לכל עסק. לפעמים זה אומר להשתמש בסלנג מקומי שרק בני-ברקים יבינו, ולפעמים זה אומר קמפיין לבחורי ישיבות או בשפת היידיש.
אבל זה לא רק תרבות – זה גם חדשנות. כל קמפיין שלנו נמדד בזמן אמת: כמה לידים נכנסו, כמה רכישות בוצעו, מהיכן מגיע הכסף. ככה אפשר לשפר, לדייק ולייצר החזר השקעה רווחי".
מה אתה מציע לעסק במגזר הכללי?
"גם אם אתה עסק שאין לו שום ניסיון במגזר החרדי – אתה יכול להיכנס אליו. בדיוק כמו שאני התחלתי ממשרד קטן והיום אנחנו מנהלים קמפיינים למותגים הגדולים בארץ – כך גם אתה יכול לצמוח כאן.
אצלנו הלקוח מקבל מעטפת ליווי 'יד ביד' הכוללת: בניית אסטרטגיה חכמה, קריאייטיב מותאם, שליטה בערוצי ההפצה ודיווחי תוצאות בזמן אמת".
זו ההזדמנות שלכם להיכנס לשוק של מיליארדים
לסיכום – כמו שהעסק לא יכול לפנות לקהל אמריקאי, אירופאי או רוסי באותה שפה ובאותם מקומות, כך גם עם המגזר החרדי.
עסקים ומותגים – גדולים וקטנים – שרוצים להיכנס לשוק החרדי צריכים לפצח את השפה, את הקהילה, ולהגיע במקומות בהם הצרכנים נמצאים.
זה בדיוק המומחיות של הקבוצה שלנו. קבעו פגישה עם הצוות של 'גיל גרופ' ותגלו איך גם אתם יכולים לפתוח לעצמכם שוק חדש, גדול ורווחי באמת.
בשיתוף גיל גרופ
