מפורד ועד FedEx ולוגיסטאר של Cenntro: שוק כלי הרכב המסחריים משנה את פניו

כאשר תחבורת רכבי כביש מהווה את אחד המקורות המרכזיים לפליטת גזי חממה, ואחראית לכמעט 75% מפליטת ה- CO2 העולמית, ענקיות הרכב שמות דגש על הרכבים שאחראים לטווחי הקילומטרים הגבוהים ביותר, ואיתם גם לזיהום הגבוה ביותר: הרכבים המסחריים • פורד צפויה להשיק את דגם המסחרית החשמלי השני שלה בימים הקרובים, אלקטריק מוטור משתפת פעולה עם ענקית המשלוחים FedEx בהשקת מסחרית שעוברת את המרחק הגדול ביותר בטעינה אחת, ובישראל המסחרית החשמלית Logistar מושקת כעת ומעוררת ענין רב • האם מהפכת החשמל הירוקה עתידה להשתלט גם על ציי הרכב? ומיהם השמות החדשים לצד מותגי הרכב המוכרים?

Logistar - המסחרית החשמלית נוחתת בישראל, צילום: סנטרו גרופ

בשיתוף סנטרו גרופ

פליטת גזי חממה הנגרמת על ידי האדם, הובילה לשינויי אקלים גלובליים עם עלייה מתמדת בטמפרטורת כדור הארץ במהלך מאה השנים האחרונות, כאשר אחד התורמים המשמעותיים ביותר לפליטת גזי חממה היא תחבורה, שאחראית על כמעט 25% מפליטת ה- CO2 העולמית.

כאשר בוחנים את המזהם הדומיננטי ביותר בענף התחבורה, מגלים שרכבי הכביש מככבים במקום הראשון המפוקפק, ואחראים לכמעט 75% מפליטת ה-CO2 העולמית, הרבה לפני מטוסים, רכבות או אניות מסע, מה שהופך את החשמול של תחבורה בכבישים לצעד קריטי לקראת הפחתת פליטות CO2.

מדינות רבות, באירופה, אך ממש לא רק בה, כבר קבעו מדיניות שמתווה מעבר מדורג לתחבורה חשמלית מלאה עד לשנת 2050 – והתעשיות המבוססות על תחבורת כביש כבר מכינות את עצמן ליום שאחרי.

ענקית המשלוחים, "FedEx", משתפת פעולה עם ענקית הרכב "ג'נרל מוטורס", על מנת לשבור שיא גינס בעזרת מסחרית ה- "BrightDrop" שגומעת מרחק של 400 ק"מ בטעינה אחת, ופורד תשיק באירופה בימים הקרובים (9 למאי) את דגם המסחרית החשמלית השני שלה, ה- "E-Transit", אשר עד לשנת 2024 יהיה זמין בשמונה תצורות שונות, כולל שלושה גבהי גג, שלוש מידות תא מטען, אפשרויות שונות לשילוב תאי נוסעים ופיצ'רים נוספים המאפשרים התאמה ספציפית לענפים מגוונים.

בישראל מושקת בימים אלו המסחרית החשמלית "Logistar 200" מבית "Cenntro Electric Group" האמריקאית. המסחרית החדשה מסוגלת לשאת מטען במשקל של 1,000 ק"ג, ובעלת טווח נסיעה מרשים של מעל ל- 300 ק"מ בין טעינות, עם 3 תצורות אפשריות לבחירה: טנדר פתוח, רכב משלוחים סגור, וואן הובלות / היסעים עם קיבולת תא מטען של כ- 7 מ"ק.

חברת האם של ה- "Logistar 200" - קבוצת "Cenntro" נחשבת לאחת החברות המתקדמות בעולם בייצור כלי רכב חשמליים, משווקת כלי רכב שפיתחה במעל 30 מדינות ברחבי העולם, ומתהדרת ב- 238 פטנטים הרשומים על שמה. רק לאחרונה הציגה קבוצת "Cenntro" בתערוכת CES2022 שנערכה בלאס וגאס מערכת אוטונומית הניתנת ליישום רחב של רכבים עירוניים: החל מאוטו גלידה דרך אוטובוס, ועד למנקה רחובות, כולם בנהיגה אוטונומית ונשלטים על ידי האפליקציה הייחודית של החברה "iChassis". מידע אודות הפיתוח החדש כבר זמין באתר החברה אשר נסחרת בנאסד"ק (CENN), וצפויה להתחיל בשיווקו בשנה הבאה לאחר קבלת האישורים הנדרשים.

עד כה הציגה קבוצת "Cenntro" מספר דגמים מהפכניים לתחבורה מסחרית, בניהם ה- "Metro" המשווק בהצלחה בקרוב ל- 30 מדינות מסביב לעולם, וזמין גם בישראל ומציע את חוד החנית של תחבורה מסחרית עירונית. ה- Logistar 200 מותאם גם לנסיעה בינעירונית והתקבל בארץ בעניין רב, כאשר מעבר לאפשרויות המבנה השונות, ואפשרויות טעינה נוחות במיוחד, מציג 200 Logistar תג מחיר אטרקטיבי ושובר שוק לסגמנט. מחירו עומד על החל מ- 139,990 ש"ח כולל מע"מ בהתאם לתצורה.

www.cenntro.co.il

בשיתוף סנטרו גרופ

כדאי להכיר