הקנסות החדשים בדובאי: 50 אלף שקלים לעוברים באדום – ויש גם קנס של 100 אלף שקלים

חוקי תנועה חדשים נכנסו היום לתוקפם בבירת איחוד האמירויות, ואלו שיעברו עליהם יוכלו לקבל קנסות בסכומים גבוהים במיוחד • אז כמה תשלמו אם תנהגו ללא לוחית רישוי או אם תפגעו ברכב משטרתי? כל הפרטים

דובאי. צילום: Getty Images

אחד היעדים האהובים ביותר על התייר הישראלי בשנים האחרונות הוא דובאי. בבירה של איחוד האמירויות יש הכל – מסעדות ברמה הגבוהה בעולם, אטרקציות מרהיבות, הבניין הגבוה בעולם וביטחון אישי ברמה גבוהה מאוד.

כדי לשמור על החוקים, שלפעמים עלולים להתפרש כנוקשים במדינה, ממש היום (חמישי) נכנסו לתוקף חוקי תנועה חדשים בדובאי, שיכולים להשפיע לא מעט גם על תיירים, במיוחד על מי שיישכרו רכבים.

מופע זיקוקים מרהיב בחגיגות השנה האזרחית בדובאי (ארכיון) // צילום: רויטרס


מי שינהג ללא לוחית רישוי ברכב עם חלונות מושחרים יותר מהמותר, יצפה במרוצי מכוניות לא חוקיים, יתחמק מהמשטרה או יבצע שינוי להגברת מהירות ברכב או כזה שיגרום להפרעות או רעש, יוכל להיקנס בסכום גבוה של עד 10 אלף דירהאם, שהם שווי ערך לכ-10 אלף שקלים.

אם העבירות האלו נראות לכם קלות יחסית, ישנן עבירות חמורות אף יותר, שיכולות לגרור קנסות של עד 50 אלף שקלים. מי שיעבור באור אדום, ינהג ברכב עם לוחית רישוי לא תקנית או מזויפת, ינהג בפזיזות שמהווה סכנה, ינהג מתחת לגיל 18 או יפגע ברכב משטרתי, עשוי לקבל את הקנס הגבוה. עבירת התנועה החמורה ביותר במסגרת החוקים החדשים, היא השתתפות במרוצי מכוניות לא חוקיים, שהקנס עליה עומד על עד 100 אלף שקלים.

כידוע, דובאי מרושתת במצלמות שמסייעות למשטרה המקומית למזער את הפשיעה, ביעד שגם ככה נחשבם לאחד הבטוחים בעולם. החוקים החדשים אמורים לסייע בשיפור מצב התנועה בעיר, שגם הוא נחשב לטוב ביחס ללא מעט מדינות בעולם.

דובאי, צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר