| צילום: GettyImages

למרות האיסור של עומאן: חברות התעופה שטסות מעל המדינה

למרות שעומאן לא מאפשרת לחברות ישראליות לטוס מעל שטחה, יש כאלו שכן עוברות בנתיבים המקוצרים מעליה ומעל סעודיה • המעבר בנתיבים האלו מקצר את זמני הטיסות ב-3-2 שעות

מזה כמה חודשים שחברות התעופה הישראליות, ובראשון אל על, נאבקות לפתיחת האפשרות לטוס מעל עומאן, וזאת לאחר שסעודיה כבר אישרה להן לטוס מעל שטחה.

מדובר בצעד חשוב עבור החברות, שכן הטיסות מעל סעודיה ועומאן צפויות להביא לקיצור של 3-2 שעות בטיסות ליעדים שונים במזרח הרחוק. כרגע, עומאן היא זו שבולמת את המהלך – למרות שסעודיה, כאמור, העניקה לחברות ישראליות את האישור המיוחל כבר לפני כמעט ארבעה חודשים.

למרות ההגבלה של עומאן, יש חברות תעופה שכבר טסות בנתיבים המקוצרים מעליה ומעל סעודיה, ובכך הן חוסכות זמן רב לנוסעים למזרח הרחוק ובחזרה. שתי החברות הן אייר אינדיה וקתאי פסיפיק: הראשונה קיבלה אישור מיוחד כבר לפני כמה שנים, מה שהפך אותה לחברה היחידה שהפעילה טיסות ישירות בנתיב המקוצר. לאחרונה הצטרפה אליה גם קתאי פסיפיק מהונג קונג, שהטיסות עימן למזרח הרחוק קצרות יותר מאשר טיסות אל על.

הצטרפה לטיסות המקוצרות. מטוס של קתאי פסיפיק, ב-2017, צילום: יחסי ציבור


במקביל, גם הטסים עם קונקשן דרך דובאי, אבו דאבי, איסטנבול ויעדים נוספים עוצרים בדרך למזרח הרחוק, ובכך בעצם עולים על טיסה חדשה מאותם יעדים, טיסות שכמובן מורשות לטוס בנתיבים המקוצרים.

במקרה הזה, יכול להיווצר מצב שבו טיסות לתאילנד עם קונקשן קצר יהיו קצרות יותר מאשר טיסות ישירות בנתיב הארוך שבו טסה כיום אל על. על פי בדיקה שערכנו, ברוב המקרים הן גם יהיו זולות יותר באופן משמעותי.

לה כבר יש יותר ותק. מטוס של אייר אינדיה, ב-2017, צילום: רויטרס


בבדיקה שקיימנו לאחרונה בנוגע להתקדמות מול עומאן בנושא עלה כי העוסקים בו מהצד הישראלי טוענים שאין התקדמות ממשית. כרגע, עומאן לא מאשרת לאל על לטוס מעל שטחה, והחברה נאלצת לטוס בנתיב עוקף וארוך.

בשבוע שעבר ביטלה ארקיע את הקו החדש שהיה אמור להמריא לגואה שבהודו, זאת בעקבות העובדה שהעומאנים לא מאשרים לטוס מעל שטחם. ישראייר לא מפעילה קווים למזרח הרחוק בשלב זה, ולכן הנושא פחות רלוונטי לגביה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו