כך תעקפו את התורים הארוכים בנתב"ג

בלי לעמוד ולהמתין לשליחת המזוודה: האפשרות החדשה בנתב"ג תקצר לכם את התורים במידה שאתם טסים בלי כבודה שנשלחת לבטן המטוס • איך עושים את זה? הכירו את התהליך הפשוט שיחסוך לכם הרבה זמן

טסים בלי מזוודה? אין צורך לעמוד בתור לצ'ק אין, צילום: אי.אף.פי

בחודשים האחרונים אנחנו עדים ללא מעט תמונות וסרטונים של תורים ארוכים של ישראלים שממתינים לשליחת המזוודה ולצ'ק אין שלפני הטיסה. התורים נגרמים לא פעם בגלל בדיקת מסמכים, נוסעים שמגיעים לא מוכנים ומספרים גדולים של נוסעים ומחסור בכוח אדם.

החל מאתמול, ניתן לקצר את התורים הארוכים במידה שאתם טסים עם כבודת יד בלבד. ישראלים רבים טסים לתקופה קצרה ולוקחים איתם טרולי למטוס, שמספיק להם לפעמים גם שבוע שלם. הרבה מהנוסעים עם כבודת יד עושים את זה עם חברות הלואוקוסט וחלקם גם עם החברות הישראליות שחלקן מאפשרות להעלות כבודה של כ-8 ק"ג במחיר הכרטיס הבסיסי.

חפשו את האות W בקומה השלישית, שם תציגו הוכחה לצק אין ותמשיכו הלאה, צילום: צילום: נתב"ג

אז איך עושים את זה? באולם היוצאים בקומה השלישי, ממש בסמוך לעמדת המודיעין הוקם מגזר W. האות W בולטת בצבע סגול על אחד העמודים במרכז האולם וקשה שלא לראות אותה. מגיעים לאזור ושם מציגים לנציג את הצ'ק אין שבוצע מראש באינטרנט.

לאחר שעוברים את הנציג, ממשיכים ישירות לשלב הבידוק הבטחוני וכך בעצם עוקפים את כל התור הארוך בדרך לצ'ק אין. השלבים שנותרו על לטיסה הם כאמור הבידוק הבטחוני ובדיקת הדרכונים, שגם שם ניתן לבצע מעבר ממוחשב קל ומהיר, מה שאמור להפוך את כל התהליך, מרגע הכניסה לנתב"ג ועד ההגעה לדיוטי פרי למהיר ונוח.

המסמכים ייבדקו בסוף

את מסמכי בדיקות הקורונה, מילוי הטפסים של כל מדינה, טופס הנוסע היוצא ושאר המסמכים הנדרשים כדי לטוס, ייבדקו הדיילים בגייט, ממש בסמוך לעלייה למטוס. חשוב לזכור שהאפשרות הייתה קיימת לפני תקופת הקורונה, אך עם תחילתה והצורך לבדוק מסמכים רבים, הוחלט לבטל אותה וכעת כאמור היא חוזרת, כל מה שצריך זה לטוס בלי כבודה לבטן המטוס ולבצע צ'ק אין באינטרנט מראש.

יש לכם שאלות לכתב? מוזמנים לפנות אליו בחשבון האינטסגרם שלו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר