לפי דיווח מגרמניה, חברת בלו אוריג'ין הודיעה על סדרת שדרוגים לרקטת הדגל שלה, New Glenn, שבוע בלבד לאחר שיגור NG-2 שביצע נחיתה מוצלחת של הבוסטר והשיג שיגור תקין למשימת ESCAPADE של נאס"א למאדים. החברה מסרה כי הדגמים הבאים יכללו מנועים חזקים יותר, שיפורים במבנה הרקטה ושדרוגים לשימוש חוזר.
בלב ההודעה נמצא עדכון משמעותי למנועי ה-BE-4 בשלב הראשון: שבעת המנועים יעלו את הדחף הכולל מ-3.9 מיליון ל-4.5 מיליון פאונד-כוח (lbf). מנועי ה-BE-3U בשלב השני יגדילו את הספקם מ-320 אלף ל-400 אלף lbf. לטענת החברה, המהלך ייטיב מידית עם לקוחות שהוזמנו לשיגורים ל-LEO, לירח וליעדים נוספים.
שדרוגים נוספים יכללו חיפוי מטען רב פעמי, עיצוב זול וקל יותר של מיכל הדלק התחתון ומערכת הגנה תרמית חוזרת לשלב הראשון. בלו אוריג'ין לא ציינה כיצד הגדלת הדחף תשפיע על יכולת הנשיאה, שלפי הנתונים הרשמיים עומדת כיום על 45 טון למסלול נמוך ו-13 טון למסלול מעבר גיאוסטציונרי, נתונים שיש ספקות לגבי דיוקם. החברה לא ענתה לשאלות בנושא.
בנוסף לשדרוגי הדגם הקיים, החברה חשפה פיתוח שאפתני: New Glenn 9×4, גרסה גדולה ועוצמתית יותר שתכלול תשעה מנועי BE-4 בשלב הראשון וארבעה BE-3U בשלב השני. הרקטה תהיה גבוהה יותר ותכלול חיפוי מטען בקוטר 8.7 מטרים - לעומת 7 מטרים בדגם הנוכחי (7×2).
לפי בלו אוריג'ין, גרסת 9×4 תוכל לשאת מעל 70 טון למסלול נמוך ויותר מ-20 טון למסלול הזרקה טרנס־לונרי, נתון המציב אותה בשורה אחת עם הרקטות הכבדות ביותר בעולם. לחברה אין עדיין לוח זמנים להשקת הדגם החדש.
בלו אוריג'ין ציינה כי שתי הגרסאות יפעלו במקביל כדי לתת מענה למשימות ממשלתיות, מסחריות ומערכי לוויינים גדולים - לרבות תוכניות ביטחוניות כמו פרויקט Golden Dome.
ביום שלאחר שיגור NG-2, מנכ"ל החברה, דיו לים, הדגיש בראיון כי המשימה המרכזית ב-2025 תהיה הגדלת כושר הייצור והמעבר לקצב שיגורים תפעולי. לדבריו, החברה שואפת לייצר יותר מ-20 שלבים שניים בשנה. "השאלה היא אם נצליח להגיע לקצב יציב", אמר. "אני בטוח שנשגר לא מעט בשנה הבאה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו