סקירה: אייפון SE מהדורת 2022 – לחובבי הרטרו והמסכים הקטנים

עם המון תכונות שאפשר למצוא באייפון 13, מבנה נוח שקל להחזיק ביד ותג מחיר יחסית אטרקטיבי לסמארטפונים של אפל, האייפון SE מנסה לקרוץ לחובבי המסכים הקטנים

אייפון 13 SE, צילום: צחי הופמן

האייפון SE הוא סמארטפון מוזר. אפל הוציאה אותו לשוק ממספר סיבות: אלטרנטיבה לסמארטפונים הסיניים הזולים, מכשיר כניסה ברמת מחיר נוחה עבור משתמשי אפל חדשים וגם כטלפון עם מסך קטן, עבור הקהל שלא מחבב את הסמארטפונים עם הצגים הענקיים. 

אייפון 13 SE, צילום: צחי הופמן

עיצוב: אייפון SE – עיצוב רטרו

האייפון SE מהדורת 2022 נראה בדיוק כמו האייפון SE משנת 2020. יש לו כפתור פיזי, סנטר ומצח עבים ושוליים המורגשים היטב. התחושה שאתם מחזיקים ביד סמארטפון רטרו, אבל זה לא בהכרח דבר רע, כי המכשיר הזה פשוט יושב בצורה נהדרת ביד או בכיס המכנסיים, בזכות המסך הקטן והמשקל שעומד על 144 גרם. משקל שאנחנו לא רגילים למצוא היום בסמארטפונים. חוץ מזה, יש לו גם מיגון מפני מים בתקן IP67, מה שאומר שהוא אמור לשרוד טבילה במים עד לעומק של 1 מטר למשך 30 דקות (לא מומלץ לנסות). מדובר בנתון שלא תמיד מוצאים בסמארטפונים ברמת המחיר הזאת. כמו כן, אפל אומרת שהזכוכית שהיא שילבה בשני הצדדים של המכשיר, היא החזקה ביותר היום בסמארטפונים (אותה זכוכית שאפשר למצוא באייפון 13).

אייפון 13 SE, צילום: צחי הופמן

מסך: אייפון SE – מסך קטן מדי

האייפון SE מגיע עם צג בגודל 4.7 אינץ׳, שזה ממש ממש קטן, במיוחד לעומת מסכי ה-6 אינץ׳ או כמעט ה-7 אינץ׳ שאנחנו רגילים להשתמש בהם היום. גם כאן, לא מדובר בהכרח בדבר רע, יש משתמשים שממש מחפשים מכשירים עם מסך קטן והוא כנראה יתאים להם. לי אישית, היה קשה להתרגל אליו וגם פתאום הייתי צריך להגדיל את הפונטים, כי היה קשה לי לקרוא (אבל זה אולי גם בגלל שאני מרכיב משקפיים).

מה שכן, איכות המסך פשוט לא כיפית. מדובר בצג מסוג Retina IPS LCD עם רזולוציה של 750 על 1334 פיקסלים. מדובר באיכות תצוגה שפחות נהניתי ממנה, מצד שני, מי שכנראה יקנה את המכשיר הזה, יהיה מוכן להתפשר כאן, כי עדיין זה צג חד עם צבעים עשירים.

אייפון SE מהדורת 2022., צילום: צילום יח״צ

חומרה: אייפון SE – מעבד עדכני מבית אפל

המעבד שקיים כאן הוא זה שגם קיים באייפון 13 היוקרתי יותר. מדובר במעבד מבית אפל A15 Bionicהמיוצר בטכנולוגיית 5 ננומטר. זיכרון העבודה הוא רק 4 גיגה ונפח האחסון מתחיל מ-64 גיגה מסוג NVMeהמהיר (גם באייפון 13 יש רק 4 גיגה). כל הנתונים האלו מספקים סמארטפון מהיר שלא מתקשה לעבוד וזוהי נקודת חוזק חשובה למי שרוצה לקנות מכשיר עם מסך קטן אבל לא להתפשר בכוח העבודה. בנוסף, המעבד העדכני מבטיח למשתמש עוד שנים של עדכוני גרסאות.

חוץ מזה, יש כאן רמקולים סטריאופוניים חזקים, חיישן טביעת אצבע הממוקם בכפתור פיזי בתחתית המסך, אשר מגיב נהדר וגם תמיכה ברשתות סלולר דור 5 וכמובן גם ב-WiFi Calling.

אייפון 13 SE, צילום: צחי הופמן

מצלמה: אייפון SE – טובה אפילו עם חיישן בודד

האייפון SE מגיע עם מצלמה בעלת חיישן בודד של 12 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי, מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם f/1.8. אומנם מדובר בחיישן בודד, אבל אפל מצליחה לייצר פה תמונות נהדרות באור יום עם צבעים עשירים וחדות מוצלחת, אפילו בתנאי תאורה פחות אופטימליים התמונות יוצאות טוב. מה שכן, צילום לילה היה פשוט גרוע, כי בין היתר אין כאן מצב לילה יעודי.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 7 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.2 שהצליחה להוציא תמונות יחסית טובות וחלקות באור יום, אבל האתגר שלה עם חוסר תאורה הורגש היטב בחדר סגורים, אפילו כאלו המוארים היטב.

צילום במצלמת אייפון 13 SE, צילום: צחי הופמן
צילום במצלמת אייפון 13 SE, צילום: צחי הופמן

סוללה: אייפון SE – סוללה שבקושי שורדת יום שלם

הסוללה שאפל שילבה במכשיר הזה עומדת על 2018 מיליאמפר/שעה, זה מעט, אפילו לעומת גרסה האייפון 13 מיני שמגיעה עם 2438 מיליאמפר/שעה. לי האייפון SE החזיק משעה 07:15 בבוקר ועד אזור 23:00 בלילה, כאשר נשארו לי 14% אנרגיה (זמן מסך 4 שעות). הדגם הזה גם תומך בטעינה מהירה של 18 וואט, אשר אמורה לטעון 50% אנרגיה בתוך 30 דקות, אבל אפל לא מצרפת כהרגלה מטען בערכה, כך שלא יצא לבדוק את זמן הטעינה בפועל. יש כאן גם טעינה אלחוטית.

מחיר: 1,900 שקל לגרסת 64 גיגה ו-2,200 לגרסת 128 גיגה (ברשת דינמיקה)

בשורה התחתונה, האייפון SE הוא סמארטפון הנמכר במחיר נגיש ביחס למכשירים אחרים של אפל, שזה כבר פתרון נהדר, לצרכנים שרוצים לרכוש אייפון ולא מעוניינים להוציא סכומים גבוהים מדי. אפל הצליחה לייצר כאן מכשיר שמגיב היטב עם מצלמה טובה וגוף קומפקטי שאפשר להכניס בקלות לכיס, מבלי להרגיש אותו. מצד שני, העיצוב מיושן, המסך קטן מדי, מה שהופך את חוויית הגלישה באינטרנט ללא נוחה והסוללה לא מספיק חזקה.

המכשיר ניתן לסקירה באדיבות רשת דינמיקה

פורסם באתר The Gadget Reviews

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר