מחדרה ל-NBA? סיפורו של הישראלי הכי מבטיח שעוד לא הכרתם

הוא עזב את הארץ עם משפחתו כשהיה בן 3, בקושי מדבר עברית, אבל אחיו מספר ל"ישראל היום": "כשיגיע הזמן לייצג את נבחרת ישראל – הוא יהיה על המטוס הראשון" • שון אבייב (17) נחשב לאחד השחקנים המבטיחים בארצות הברית, ונדמה שרק חוסר מזל ימנע ממנו להגיע לליגה הטובה בעולם • בינתיים, הכל הולך לפי התוכניות: "הוא כל הזמן הופך ליותר ויותר מוערך"

שון אבייב. נולד בחדרה. צילום: BWB

במרחק של כמעט 11 אלף קילומטרים מישראל, אי שם בפלורידה שבארצות הברית, מתפתח בימים אלה מי שמסתמן כאחד הפרוספקטים המבטיחים בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי. קוראים לו שון אבייב, הוא בקושי מדבר עברית, אבל מרגיש הכי ישראלי שיש - ובגיל 17 הוא מסומן כאחד השחקנים הטובים לגילו בארצות הברית.

קריאות למען שחרור החטופים במשחק היורוליג של מכבי תל אביב בברלין

אבייב נולד בחדרה, אבל כשהיה בן 3 הוא ומשפחתו עברו לגור בפלורידה. כשהתחיל לשחק כדורסל ברמת תיכונים בארצות הברית, הוא מהר מאוד בלט, מה שבין השאר סידר לו זימונים למחנות יוקרתיים. שון שיחק בין היתר במחנה של אנדר ארמור, וגם במחנה של סטפן קרי שהתרשם ממנו לטובה. השיא, היה בחודש שעבר, כשנבחר לאחד המצטיינים במחנה "כדורסל ללא גבולות" שנערך באינדיאנה וכלל את השחקנים הטובים ביותר בעולם עד גיל 18.

אחיו הגדול של שון, איליי (25), חזר לישראל בשנים האחרונות ומשחק בעירוני נהריה מהליגה הלאומית. "אנחנו מרגישים ישראלים לכל דבר ועניין, בעיקר בימים אלה", הוא מספר ל"ישראל היום". "המשפחה המורחבת שלנו חיה בארץ, ושון היה רוצה לבוא לשחק בנבחרת. לצערנו זה עדיין לא הסתדר לו עם הלו"ז בתיכונים, אבל כשיגיע הזמן לייצג את ישראל – הוא יהיה על המטוס הראשון". העתיד? "רק NBA" מצהיר איליי, "מי שמספר לעצמו משהו אחר, משקר".

המכללות עומדות בתור
הישראלי־אמריקני בן ה־17 (2.03 מ') משחק בעמדות הפורוורד ומי שראו אותו מקרוב באינדיאנה התרשמו בעיקר מהאתלטיות והיכולת שלו לייצר לעצמו נקודות, אספקט שמעט מאוד שחקנים ישראלים מצטיינים בו. כריס ג'ונסון, בעברו פרשן ב־"FOX" וכיום סקאוט, מספר על אבייב ל"ישראל היום": "יש לו יכולת מרשימה ליצור מרווח מהשומר שלו ולייצר זריקות. הוא קולע טוב לשלוש ומחצי מרחק והוא מאוד אתלטי. הוא מנתר גבוה בקליעה שלו ורץ את המגרש מהר מאוד".

מקס פלדמן, סקאוט יהודי שעקב אחרי אבייב במחנה, מספר ל"ישראל היום": "הרבה אנשים דיברו על היכולת שלו במחנה. הוא מתקדם והופך כל הזמן לשחקן מוערך יותר ויותר, הוא אחד הסקוררים הטובים במדינה לגילו – ואחד מ־25 השחקנים הבכירים של שנתון 2006". פלדמן מדגיש: "המחנה הזה עמוס בשחקנים מוכשרים וטובים, ואבייב הצליח בכל זאת להתבלט".

שון אבייב. גם סטף קרי התרשם ממנו, צילום: BWB

ג'ונסון שמתמחה בכדורסל ברמת המכללות, מסמן את אבייב כפרוספקט שמתאים לדיוויז'ן הבכיר בליגת ה־NCAA. כבר היום, למרות שיש לו עוד עונה בתיכונים לפני שיעשה את המעבר, אבייב מחזיק בעשרות הצעות ממיטב המכללות האמריקניות. בקיץ הקרוב הוא מתכנן שוב להשתתף במחנות של אנדר ארמור ושל סטפן קרי, ואחר כך צפוי להמשיך לעוד עונה בתיכונים לפני שישחק ב־NCAA, בתקווה שהוא יוכל להירשם לדראפט של 2026 ב־NBA.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עד עכשיו, הכל הולך לפי התוכניות בקריירה של אבייב. המקורבים שלו מספרים על כך שהשחקן הצעיר מאוד ממוקד, מאמין בעצמו ובדרך שלו, ושהמטרות והמסלול שלו ברורים. אם הכל ימשיך כשורה, סביר מאוד להניח שתוך כ־3 שנים נראה את הישראלי הרביעי ב־NBA. בינתיים, נמשיך לעקוב מרחוק ולהחזיק לו אצבעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר