ביבי - הקשב לנשים

מי שיכול לשנות את השיח הוא נתניהו, אך הוא מדבר משני קצות הפה • בהצהרות לתקשורת הוא קורא לאחדות, אך בשגרה נשלחים שלוחיו עם דף מסרים מתלהם ומסוכן

הפגנה בקפלן (ארכיון) , צילום: גדעון מרקוביץ'

"די להכפשה, די למריבות" - כך קראה שלשום האם השכולה, שביכתה את נפילת בנה החייל בקרבות בעזה. את דבריה הפנתה לנבחרי הציבור, וגם לציבור עצמו, ובצדק הציבה תמרור אדום מול פנינו.

חצי שנה מפרוץ המלחמה - והשיח שוב מפלג, מתלהם, כועס, מסית ומדיח. שיח מסוכן, משני הצדדים. כל כך מהר שכחנו את מחסום 7 באוקטובר, שלאחריו הוסרו המחיצות והרגשנו עם אחד, אגרוף אחד מול כל הרוע שקם עלינו להשמידנו.

מי שיכול לשנות את השיח הוא רה"מ בנימין נתניהו, אך הוא מדבר משני קצות הפה. בהצהרות לתקשורת הוא קורא לאחדות, אומר שרק אם נהיה ביחד ננצח, מדבר על הניצחון המוחלט. אך בשגרה נשלחים שלוחיו עם דף מסרים מתלהם ומסוכן.

גם מהצד השני של המתרס לא בוררים מילים. בהפגנה בקפלן במוצאי השבת התקבצו אלפים וקראו להקדמת הבחירות ולסיום כהונת נתניהו. היו גם כאלו שקראו קריאות בוטות נגדו

הוא עצמו נותן את האות - בישיבת הקבינט, לאחר שהשר דודי אמסלם השתלח ביועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה וכינה אותה "אויבת העם", שמאפשרת את ההשתוללות ואת האיום על חיי ראש הממשלה, אמר נתניהו: "הכתובת לא על הקיר, אלא על הגדר. ראיתי איך מגיעים ממש ליד גדר הבית. יש הסתה, יש קריאות".

זה עצוב, כי הוא יודע שזה לא נכון. שהוא מוציא מפיו דבר שקר שיהדהד אחר כך בציבור. ואז שלוחתו ועושת דברו, השרה מירי רגב, צועקת באולפנים: "נמצאים שם (בהפגנות להקדמת הבחירות ולהשבת החטופים, נ"ד) אנשים עם לפידים כדי לרצוח את ראש הממשלה".

לא מפתיע שזמן קצר לאחר מכן תומך נתניהו דרס חמישה מפגינים. ואותה השרה הוציאה הודעה לאחר הדריסה, שבה היא גינתה שווה בשווה את הדורס ואת המפגינים: "אני מגנה אלימות מכל צד שהוא. את אירוע הדריסה החמור, את המפגינים שתוקפים את כוחות הביטחון, וגם את אלו שניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה עם לפידים בוערים. עם ישראל חייב להיות מאוחד, בטח בזמן מלחמה".

מעניין איך היא מעריכה שדבריה תורמים לאחדות - בעיקר לאחר שיצאה הודעה רשמית של המשטרה ושל השב"כ, שלפיה לא נפרץ מעגל האבטחה, ובשום שלב לא נשקפה שום סכנה לראש הממשלה ולבני ביתו. ועוד פורסם ששום לפיד לא נזרק, אלא נר.

ושר התקשורת שלמה קרעי מוציא גם הוא הודעה, שבה הוא מאשים את ראשי המחאה בהידרדרות השיח: "לא דורסים מפגינים. לא פוגעים בשוטרים. לא זורקים לפידים בוערים. ההידרדרות הזו ל־6 באוקטובר, בהובלת ראשי השמאל, קורעת אותנו בעיצומה של מלחמה".

הגדילה לעשות ח"כ טלי גוטליב, שאמרה בשבת: "משבוע לשבוע התיעוב שלי למפגינים, שמחזקים את חמאס ואת אויבינו, גובר". היו עוד פנינים בהודעתה, אבל אחסוך מכם.

גם מהצד השני של המתרס לא בוררים מילים. בהפגנה בקפלן במוצאי השבת התקבצו אלפים וקראו להקדמת הבחירות ולסיום כהונת נתניהו. היו גם כאלו שקראו קריאות בוטות נגדו. היו שקראו לשלום עכשיו, כאילו 7 באוקטובר לא קרה ולא רצחו וטבחו בנו. לא שמעתי אף אחד קורא לרצוח את נתניהו או לשרוף את ביתו.

אז בואו נקשיב לאם השכולה. לא חוסמים צמתים, ולא דורסים מפגינים. השיח הנורא הזה חייב להיפסק. זוהי הסכנה האמיתית לעצם קיומנו כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר