השר אמסלם תקף את היועמ"שית: "אויבת העם" | הציטוטים מישיבת הקבינט

במהלך התכנסות הקבינט המדיני-ביטחוני החלה סערה וחילופי מילים קשות בין השרים • השר בן גביר תקף את גורמי הביטחון: "החיים של רה"מ בסכנה", השר איזנקוט השיב לו: "אתה צעקת לי 'גדי תיזהר רבין מחפש חבר'"

אמסלם, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. צילום: הרצי שפירא, מארק ישראל סלם

הציטוטים הקשים מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: הקבינט התכנס והחליט הלילה (בין חמישי לשישי) כי מעבר ארז ייפתח לסיוע הומניטרי. במהלך הישיבה דנו השרים על ההפגנות החריגות השבוע מחוץ לבית ראש הממשלה. השר אמסלם הטיח ביועמ"שית: "היא אשמה! היא אוייבת העם". השר בן גביר תקף את גורמי הביטחון: "החיים של רה"מ בסכנה". 

עימותים בין מפגינים למשטרה בהפגנה למען החטופים // יוני ריקנר

בן גביר התייחס להפגנות ותקף: "הזהרתי בשבוע שעבר מההסתה נגד רה״מ, ראש השב״כ זלזל ואמר 'בוט איראני'. והנה תראו מה קרה השבוע - נכנסו באלימות כמעט לתוך בית רה״מ וכמעט שרפו שוטר".

בן גביר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

גדי אייזנקוט הגיב לדבריו של בן גביר: "אתה צעקת לי 'גדי תיזהר רבין מחפש חבר'",  שבתגובה השיב לו: "שקר! אולי צעקתי כל מיני שטויות כשהייתי קטן, אבל מעולם לא דבר כזה ושום קריאה לפגיעה פיזית. תחזור בך. פשוט שקר". 

השר איזנקוט: "לא אומר שאתה צעקת, אבל היית בהפגנות האלה", השר בן גביר: "אתם אלו ששותקים עכשיו כשיש פה קריאות וגם מעשים לפגיעה ברה״מ".

השר בני גנץ השיב להאשמות של השר אמסלם שקרא ליומ"שית אויבת העם: "בין פוליטקאים אני רגיל שמשקרים אחד על השני, מכפישים, משמיצים אבל כאשר מדובר באנשים שכפופים אליך עובדי ציבור מסורים אסור לדבר ככה. היא לא אוייבת העם". 

גנץ ואיזנקוט (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

השר אמסלם השיב: "אבל אני חושב ככה. היא מתנהלת בצורה שערורייתית כאחרונת הפוליטיקאים, ומאפשרת את ההשתוללות והאיום על חיי ראש הממשלה. אצל בנט היא לא איפשרה את זה". 

ראש הממשלה נתניהו: "הכתובת לא על הקיר אלא על הגדר. ראיתי איך מגיעים ממש לגדר הבית, יש הסתה. יש קריאות. בימים אלה צריך להוסיף אחדות בנינו". 

השר בן גביר: "החמאס רוצה לרצוח את כולנו. רק הבוקר פורסם ששוב נעצרה חוליה שניסתה לחסל אותי. מותר לצעוק. מותר למחות, אלחם על זכויות מי שעושה זאת, אבל אסור להסית לפגיעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר