בארה"ב מופתעים מאמירת נתניהו: לא קיבלנו עדכון על תאריך למתקפה ברפיח

ראש הממשלה פרסם הצהרה והתייחס לכניסה הצבאית המתוכננת למעוז הטרור בדרום הרצועה • "הניצחון מחייב כניסה לרפיח. זה יקרה - יש תאריך", טען • מחלקת המדינה האמריקנית: לא יידעו אותנו על תאריך לפלישה

רה"מ נתניהו: "הניצחון מחייב כניסה לרפיח, זה יקרה - יש תאריך״ // דוברות רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שני) הצהרה קצרה לאור הדיווחים על התקדמות במשא ומתן וחשש בקרב שרים להפסקת הלחימה, ובה טען כי "הניצחון מחייב כניסה לרפיח. זה יקרה - יש תאריך". בארה"ב הגיבו לדבריו, וטענו - לא עודכנו לגבי תאריך לפלישה של ישראל לרפיח.

 

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר, אמר לכתבים בתדרוך חדשותי קבוע כי בכל מקרה וושינגטון לא רוצה לראות פלישה בקנה מידה מלא לרפיח, המקלט האחרון של עזה לעקורים פלשתינים.

הבוקר הוטל איום ממשי על נתניהו, מכיוונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. למשמע הדיווחים על עסקה שתכלול את הפסקת הלחימה, טרם פירוק חמאס מנשקו, כתב השר: "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה".

סמוטריץ', נתניהו ובן גביר, צילום: אורן בן חקון

בצלאל סמוטריץ׳ שלח מכתב דחוף לרה"מ ובו קרא לו לכנס באופן מיידי את הקבינט המדיני ביטחוני: "בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי, תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, ויחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה - אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה".

"נערכים". שר הביטחון גלנט (ארכיון), צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום עם מתגייסים חדשים לחיל השריון וחיל ההנדסה הקרבית, בבקו"ם בתל השומר. בשיחה עימם אמר: "הוצאנו כוחות, אנחנו נערכים ונגיע גם לרפיח כדי להכריע את הכוח הצבאי שנמצא שם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר