דריסת המפגינים בת"א: הוארך מעצרו של הנהג חיים סירוטקין, כדורגלן עבר בליגת העל

בית המשפט האריך את מעצרו של סירטוקין ביומיים - והוא ישתחרר מחר • לדבריו הוא כלל לא התכוון לפגוע "באתי לנסוע והגז נתקע" • בבדיקה שנעשתה לא נמצאה בעיה בדוושות • הטען המשטרתי: "אדם מסוכן - ניסה לצאת מהאוטו כדי להתעמת עם המוחים"

"לא דרסתי אותם במכוון חס ושלום": גרסת הנהג הדורס בקפלן // אבי כהן

בית המשפט האריך את מעצרו של חיים סירטקין, כדורגלן לשעבר ועובד עיריית תל אביב בהווה ביומיים והוא ישתחרר מחר. זאת לאחר שאמש (שבת) דרס ופצע חמישה מפגינים עם רכבו בהפגנה בקפלן.

המואשם בדריסת המפגינים בת"א - חיים סירוטקין, צילום: יהושע יוסף

לדברי סירטקין הייתה בעיה ברכבו והוא לא התכוון לפגוע. "באתי לנסוע, הגז נתקע, ניסיתי להציל כמה שיותר אנשים. ברחתי ימינה ושמאלה. לא דרסתי אותם במכוון חס ושלום", אמר הנהג הדורס בבית המשפט.

"רואים בסרטון שברחתי שמאלה ימינה בשביל לא לפגוע באנשים. אני מאוד מצטער ומתנצל. נתקע לי הגז. זו טעות אנוש. לא היתה לי כוונה". לדבריו עצר ברגע שהצליח לתקן את התקלה. אולם על פי בדיקה של הבוחן המשטרתי אין כלל כשל בדוושות הרכב.

תיעוד: הדריסה בהפגנה בתל אביב // איתי רזיאל

בחקירתו טען כי שהייתה תקלה מכנית ברכב החשמלי שגרמה לו להאיץ ללא יכולת לעצור מיידית, תוך שהוא עושה כל שניתן על מנת להימנע מדריסת מפגינים. כל הפצועים שוחררו מבתי החולים למעט פצועה באורח בינוני -שנשארה באשפוז.

"שתה אלכוהול לפני שיצא לבלות"

הטוען המשטרתי, רנ״ג יוני הירשהורן אמר בדיון כי: "מדובר באדם מסוכן. הוא, אשתו וזוג חברים יצאו לבלות ונקלעו להפגנה בקפלן. החשוד החל במהלך העיכוב שלו דין ודברים בינו לבין אשתו עם כל מיני מוחים שהיו במקום. קצין משטרה שהיה במקום הרחיק אותם ממנו".

מפגינים צועדים על דרך בגין, צילום: גג

לדבריו סירטקין ניסה לצאת מהאוטו ככל הנראה על מנת לתקוף או להתעמת באופן ישיר עם המוחים. "קצין המשטרה ביקש ממנו להתקדם קדימה כשהוא מכווין אותו באמצעות ידו. אמר לו - תסתכל עליי תעשה מה שאני אומר לך. "בשלב מסוים החשוד נסע לתוך המוחים שהיו במקום ופגע בשלושה אנשים שהיו בהפגנה ונעצר לבסוף לאחר שהוקם מחסום וניידת רדפה אחריו. החשוד טוען בחקירתו שבטרם יצא לבילוי ישב ביחד עם חבריו בבית של אחד ושתה קצת אלכוהול, נבדק באמצעות ינשוף ויצא שהוא על הגבול הגבוה של המותר", דבר שאכן הודה בו.

עו״ד רועי קרן סנגורו של החשוד טען כי הבקשה להארכת המעצר אינה מידתית ואף מיותרת. "כל מי שיצליח להתעלם מכל הגינויים שיצאו במשך כל הערב והלילה, החל מנשיא המדינה דרך פוליטיקאים והתקשורת, יבין שהתיק הזה לא מצדיק הארכת מעצר ולו של שעה אחת". לדבריו האנשים שהיו עם סירטקין ברכב העידו במשטרה כי אכן הוא לא יכל לשלוט ברכב. "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, מאמן כדורגל בקבוצה מהמגזר שדוגל בשלום דו קיום ואחווה ולא היה מעורב מעולם באירוע אלימות כלשהו. יש לשחרר אותו לאלתר".

השופטת שהאריכה את מעצרו ביממה כתבה בהחלטתה קיים חשד סביר לביצוע המעשים המיוחסים לו. 

זירת הדריסה בתל אביב, צילום: ללא

תנועת "דורשינוי" בתגובה לטענות החשוד בדריסת מפגינים: "החשוד, ששלוש דקות לפני הדריסה עוד הספיק לצאת מהרכב ולאיים על פעילינו, ביניהם סגן במיל' אור שנייברג שנפצע בעזה, מנסה לטעון שרצה להציל מפגינים? הוא איים בפגיעה בהם עוד לפני הדריסה.

"הסיפורים לא יעזרו, מי שמקלל מפגינים, מאיים עליהם באלימות, ובסוף דורס אותם- כוונתו ברורה. כל בר דעת מבין זאת. מצפים למיצוי הדין על הפגיעה המכוונת, ומצפים משרי הממשלה ומהעומד בראשה לחדול מהתרת דמם של המפגינים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר