עדכון תוצאות האמת: קרב צמוד בבית שמש, מהפך דרמטי בחולון לאחר 30 שנה

בחירות 2024 ברשויות המקומיות הסתיימו עם אחוזי הצבעה נמוכים מאוד - 49% • משה ליאון בדרך לקדנציה נוספת בבירה עם ניצחון מוחץ • בחולון מוטי ששון הפסיד לאחר 30 שנה בתפקיד לשי קינן, מהפך גם בצפת • ירון רוזנטל עם ניצחון דרמטי על שלמה נאמן בגוש עציון • בירוחם ראש העיר המכהנת טל אוחנה הפסידה לנילי אהרון • לאחר 30 שנה: חיים צורי הודח מתפקידו כראש העיר בקריית מוצקין

פודקאסט העיר שלי

בחירות בצל המלחמה:  בתל אביב, רון חולדאי כבר זוכה לברכות מצד יריביו לאחר שנקבע כי ימשיך לקדנציה נוספת. בירושלים, משה ליאון מביס את היריבים באופן חד משמעי. מרים פיירברג זכתה לקדנציה נוספת בנתניה. בחיפה ייערך סיבוב שני בין יונה יהב לדוד עציוני שכבר מחליפים עקיצות, ואילו בבית שמש הקרב מאוד צמוד. הפסד לש"ס בבני ברק, אך ניצחון מוחץ באלעד. ניצחון דרמטי לירון רוזנטל על שלמה נאמן בגוש עציון.

 

 

בערים הגדולות מסתמן כי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, וראש עיריית ירושלים זכו בניצחונות משכנעים. בחיפה ייערך סיבוב שני. מהפכים צפויים בחולון ובצפת. ברמת גן, לאחר קרב צמוד, כרמל שאמה הכהן ימשיך לקדנציה נוספת. קרבות צמודים בשרון, בהרצליה ובכפר סבא.

ציפי ברנד, סגנית ראש העיר תל אביב לשעבר וראש סיעת "התל אביבים" בירכה את חולדאי על נצחונו בבחירות לראשות עיריית תל אביב: "אני מברכת את רון על ניצחונו בבחירות לראשות העיר. אל מול האלטרנטיבה שהצגנו, מדובר בהישג ראוי ומכובד. כפי שעשינו בעשור האחרון, נמשיך לפעול לטובת כלל תושבי ותושבות העיר, לטובת ציבור ההורים, לשיפור מערכת החינוך, לטובת הולכי הרגל וכדי להמשיך לייצר עיר עם הפנים לתושבים". 

מחוז ירושלים

בירושלים: ראש העיר המכהן משה ליאון ניצח באופן חד משמעי עם 81% תמיכה מול עו"ד יוסי חביליו שקיבל 19%. שיעור ההצבעה בעיר עמד על 31%.  

משה ליאון, צילום: אורן בן חקון

במועצה אזורית גוש עציון ירון רוזנטל הדיח את ראש המועצה המכהן שלמה נאמן. בתום ספירת הקולות ניצח רוזנטל את נאמן בפער של מאות קולות. לידיעה המלאה

באורנית אור פירון זומר תהפוך לאישה ראשונה ביו"ש בתפקיד ראש מועצה מזה יותר מעשור. במעלה אדומים גיא יפרח ניצח בגדול, ובאריאל אורן חזן הולך לסבב שני עם יאיר שטבון.

מנתוני אמת ראשוניים שזורמים למטה הבחירות של שלושת המועמדים לראשות עיריית בית שמש, מסתמן סיבוב שני בעיר בין עליזה בלוך לשמואל גרינברג. זאת למרות שגם המועמד השלישי, משה אבוטבול, הגיע גבוה מאוד. לידיעה המלאה

על פי התוצאות נכון לשעה 7 בבוקר, 35.7 אחוז לגרינברג, 32.4 לעליזה בלוך ו-31.9 למשה אבוטבול. אחרי ספירת כל הקולות בקלפיות, אבל ללא קולות החיילים במעטפות הכפולות.

עליזה בלוך, צילום: יעקב לדרמן/פלאש90

בקריית ארבע ישראל ברמסון מוביל עם 40.7% , מלאכי לוינגר עם 37.6%. הפער בין השניים – 60 קולות בלבד, פער שיכול להיסגר עם קולות החיילים.

באלעד, לאחר עשור בתפקיד, ראש העיר ישראל פורוש הפסיד לאחר שקיבל 44.7% מהקולות. ראש העיר הנכנס יהיה יהודה בוטבול לאחר שניצח עם 55.3% מהקולות. לידיעה המלאה

מרכז ושרון

בתל אביב התמודדו בבחירות לראשות העיר רון חולדאי, אורנה ברביבאי ויובל צלנר. על פי תוצאות ראשוניות, מסתמו כי חולדאי זכה ב-52% מהקולות לעומת 38% שבחרו באורנה ברביבאי. שיעור ההצבעה עמד על 40%.

חולדאי: "תודה לתושבי ותושבות תל אביב-יפו שנתתם בי את האמון להמשיך ולשרת אתכם. תל אביב-יפו היא משימת חיי והיא חשובה לעתידה של מדינת ישראל. יחד נמשיך לשמור עליה כמעוז דמוקרטי וסובלני, כמרכז לתרבות ולאומנות, בית לכל מיעוט, שבו כל אחד בעיר מרגיש בבית, וכעיר בינלאומית פתוחה לעולם, שהיא המרכז הכלכלי והיצירתי של מדינת ישראל. היום הוא יום חשוב אבל משהו בלב חסר. ליבנו עם משפחות השכול, שיגונן עדיין מהדהד ועם החטופים שעדיין נמצאים בעזה. נמשיך להיות הבית של משפחותיהם עד שכולם ישובו הביתה, והלוואי שזה יהיה במהרה".

ראש עיריית ת"א רון חולדאי מצביע בבחירות, צילום: קוקו

בחולון נרשם מהפך דרמטי. לאחר 30 שנים על הכסא, ראש העיר הוותיק מוטי ששון יפנה את מקומו לדור הבא - שי קינן.

מהפך בחולון: ראש העיר הנכנס שי קינן מודה למוטי ששון היוצא

קינן ניצח בהפרש גדול עם 43.3% מהקולות. קינן שכיהן כיו״ר האופוזיציה וסגן ראש העיר נשא נאום ניצחון והתחייב: "חולון היא משימת חיי – לא אאכזב אתכם. חולון הייתה ותישאר עיר פלורליסטית וליברלית, נעשה הכל להחזירה לשורה הראשונה בין ערי ישראל".

שי קינן. מהפך בחולון, צילום: ללא

קינן תושב חולון מילדות הוא בוגר תואר ראשון בממשל ודיפלומטיה ותואר שני במדיניות ציבורית. הוא כיהן כסגן ראש העיר ויו״ר האופוזיציה בעשור האחרון ויועצו לשעבר של שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן. במהלך תקופת המלחמה גוייס קינן ושירת במילואים בפיקוד העורף.

בפתח תקווה מסתמן ניצחון לראש העיר המכהן רמי גרינברג.

ברמת גן - ראש העיר המכהן כרמל שאמה הכהן זכה ב-54% מקולות הבוחרים, לעומת 46% להם זכה ליעד אילני.

כרמל שאמה: "למי שנרדמו מוקדם אז ניצחנו ונבחרתי לקדנציה שניה בפער של כ-6,000 קולות. בדרך ניצחנו את מכונת הרעל בעיניים עצומות, עם יד ימין קשורה מאחורי הגב כאשר מולי פועל פושע בחירות ולא אדם עם יושרה או מצפון. לא רק שפירקנו את מכונת הרעל לגורמים מזינגר ועד הליכוד ששפכו את דמי ואת דמם של בלתי מעורבים ללא יושרה וללא מצפון, אלא גם הכפלנו את כוחנו במועצה מ-3 ל-6 מדנטים, הסיעה הגדולה במועצה".

בכפר סבא מתנהל קרב צומד במיוחד. בתום ספירת הקולות בעיר: רפי סער עם 46.8%, הדר לביא עם 45.3% ואסנת ספורטה עם 7.9%.  ההפרש בין סער ללביא עומד על 650 קולות כרגע, לפני המעטפות הכפולות.

בהרצליה: מאבק צמוד בין יריב פישר למשה פדלון. אחרי ספירת 100% מהקלפיות מוביל יריב פישר עם פחות מאחוז אחד (424 קולות) על ראש העיר הרצליה משה פדלון. פישר עם 50.3% מהקולות - פדלון 49.7%. 

ברעננה, ראש העיר המכהן, חיים ברוידא, ניצח בבחירות, לאחר שזכה ב-44.37% מהקולות, וימשיך לקדנציה נוספות כראש העיר רעננה. זאת לאחר תום ספירת 36,042 קולות הבוחרים לראשות העיר בעיר, שהינם 47.57% מבעלי זכות הבחירה בעיר, עולות התוצאות הבאות, והתפלגות הקולות מקרב המתמודדים על ראשות העיר. 

אבי יוסף קיבל 26.55% מהקולות, ניר קריסטל קיבל 19.28% מהקולות, ענבר הוכברג עם 9.8% מהקולות.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, על פי תוצאות האמת הראשוניות זוכה ל-70% מהקולות.

בבני ברק חנוך זייברט עם 57.9% מהקולות מתוך 10.6% שנספרו.

בנתניה, מרים פיירברג שמרה על ראשות העיר, ותכהן בקדנציה השישית שלה. המועמד אבי סלמה, שנתן מאבק טוב ומותח, אמר ל"ישראל היום" בהקשר למאבק הצמוד מול מרים פיירברג כי "הלילה עוד צעיר כדי לצאת בהצהרות אבל נראה שנתניה הבינה ערך של דרך חדשה. אנחנו צריכים לקחת את האמון הגדול של הציבור בענווה גדולה ובממלכתיות. אמון ציבורי זה דבר שצריך לקחת אותו בשום שכל ועם הרבה כובד ראש. פחות מחצי מהקלפיות נספרו. אבל אין ספק שאנחנו לוקחים בחרדת קודש את האמון הציבורי שקיבלנו".

צביקה ברוט, צילום: .

בנס ציונה הולכים לסיבוב שני לאחר מרוץ צמוד מאוד: ראש העיר המכהן שמואל בוקסר עם 39.1%, תומר תדהר עם 29.4%, נאור ירושלמי עם 13%, עמוס לוגסי עם 9.8%.

מחוז צפון

בחיפה יונה יהב ודוד עציוני יעלו לסבב שני, ואילו ראש העיר המכהנת ענת קליש רותם, הובסה. קליש רותם: "מקבלת את רצון הבוחר ומאחלת הצלחה לעיר חיפה ולמי שיבחר לעמוד בראשה. מי יתן ויעשה את הטוב למען תושביה". לידיעה המלאה

דוד עציוני, צילום: מיכה בריקמן

עציוני: "יונה מייצג את כל מה שמקולקל בחיפה מזה שני עשורים - גל הגירה שלילית, התדרדרות בעניין הסביבתי והפיכת העיר לאחת הערים העניות בישראל. העיר חיפה חייבת לשנות כיוון. השילוב של איום ביטחוני דרמטי לצד חולשה חברתית וכלכלית הוא אסון".

יונה יהב לקראת סיבוב שני בחיפה: "העיר לא יכולה לסמוך על צעיר חסר ניסיון"// מישל דוט קום

בקריית מוצקין חיים צורי, ראש העיר המכהן, הפסיד בבחירות והודח מתפקידו לאחר כ-30 שנה. כך התברר לאחר ספירת כלל הקולות, בהם המעטפות הכפולות. המועמד ציקי אבישר נבחר להחליפו, בהפרש של כ-200 קולות.

בטבריה ניצח יוסי נבעה עם 51.8%. רון קובי הגיע למקום השלישי עם 22.9% ואביב יצחק הצעיר קיבל 24%.

בעכו, אחרי ספירת 100% מהקולות, עורך הדין עמיחי בן שלוש הוא המנצח עם 51.8% מול אוהד שגב עם 48.2%. 

בקרית אתא, אחרי ספירת 100% מהקולות. יעקב פרץ הוא המנצח עם 63.3% ורובין שלם הילה עם 36.7%.

בטירת הכרמל ייערך סיבוב שני. המתמודד דודו (דוד) כהן הגיע למקום הראשון עם 36.8%, אחריו אליהו כהן עם 31.5% ובמקום השלישי, בהתרסקות מפוארת, הגיע ראש העיר אריה טל עם 9.5% בלבד.

בצפת מסתמן מהפך: המועמד החרדי יוסי קקון מוביל עם 52.2% מהקולות. ראש העיר המכהן שוקי אוחנה עם 36%. לידיעה המלאה

חגיגות הניצחון של יוסי קקון בצפת, צילום: דוד כהן - ג'יני

בנהריה הישג מרשים לראש העיר המכהן, רונן מרלי שזכה ב-94% מהקולות לאחר ספירת כשליש מהקלפיות. גם למועצת העיר, מובילה באופן משמעותי סיעתו של ראש העיר "דרך חדשה" עם יותר מ-45% מקולות הבוחרים.

במועצה האזורית גולן, ראש המועצה המכהן חיים רוקח הפסיד לאורי קלנר (סמח"ט חטיבה 55) שכיהן בעבר כסגן ראש המועצה. קלנר קיבל 67.5%, לעומת רוקח ראש המועצה היוצא שקיבל 27.1%. 

בקצרין, יהודה דואה ייכנס לתפקיד ראש העיר אחרי שזכה ב-53.3%  מהקולות והדיח את ראש המועצה דימטרי אפרצייב שקיבל רק 46.7% מהקולות.

בכפר ורדים ניצחה שילה ניר עם 50.2% מהקולות, וגברה על ראש המועצה אייל שמואלי.

במעלות הודח ראש העיר, ארקדי פומרנץ, עם 35.2% מהקולות. מי שייכהן כראש העיר הוא מוטי בן דוד שקיבל 43.6% מהקולות. הילה בן אבו קיבלה 21.2 אחוז.

בקרית ים: אחרי ספירת 100% מהקלפיות, דוד אבן צור, ראש עיר המכהן, קיבל 65.1%. ווסקו אמיר 34.9%.

בקרית ביאליק, ניצחון מוחץ לראש העיר אלי דוקורסקי עם 92.2%. "אני מודה לציבור על האמון המוחלט ומבטיח לתושבי קריית ביאליק להמשיך לשרת אותם במסירות ובאהבה. קריית ביאליק היא אהבת חיי".

ביסוד המעלה ניצח שלום תמיר עם 51.9% את עודד מזרחי עם 48.1%. לאחר שראש המועצה אילן אור לא התמודד לתפקיד.

בראש פינה מוטי חטיאל ימשיך בתפקידו אחרי שקיבל 65.4% מהקולות.

בנצרת עלי סלים מוביל אחרי ספירת מחצית מהקלפיות בפער קטן על שריף זועבי.

במועצה האזורית הגליל התחתון ניצח ראש המועצה ניצן פלג עם 85.6% מהקולות.

בחצור הגלילית, ראש המועצה שמעון סוויסה הודח מתפקידו, כשקיבל 48.9% מהקולות. המנצח מיכאל קבסה גרף 51.1% מהקולות.

בנשר ניצח רועי לוי עם 93.8%, את שלומי זנו שקיבל 6.2%.

מחוז דרום

באשדוד נמצא ראש העירייה המכהן, יחיאל לסרי, בדרך לניצחון מוחץ עם 47% תמיכה לאחר ספירה של כשליש מהקולות.

 "אני מתחייב להמשיך להיות ראש העיר של כלל התושבים מכל הזרמים ומכל הדעות, הוכחתי שגם מה שנראה בלתי אפשרי מבחינת חיבורים פוליטיים, אפשרי כל זמן שיש תמימות דעים שהעיר אשדוד ותושביה הם החשובים ביותר. בלי אינטרסים ובלי אינטריגות", אמר ראש העיר אשדוד- יחיאל לסרי שזכה בקדנציה נוספת במסר לתושבים.

"אני קורא לכל הנבחרים הוותיקים והחדשים, לצעוד יחד ולהגשים יחד את התכניות להמשך פיתוחה של העיר בכל התחומים. מערכת הבחירות מאחורנו, ופנינו לעתיד משותף ולעשייה לטובת העיר האהובה שלנו.
בהצלחה אשדוד", הוסיף לסרי.

נאום הניצחון של יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, צילום: מיקי אדרי

באשקלון, ראש העיר המכהן תומר גלאם ימשיך בתפקידו לאחר שגבר על יריבו איתי סהר. גלאם זכה ל-58.2% מהקולות מול 27.5% נאים לסהר. בעיר הצביעו 45.2% מהתושבים. 

בירוחם, ראש העיר המכהנת טל אוחנה הפסידה ותפנה את מקומה. המועמדת נילי אהרון ניצחה עם 52.3% מהקולות מול 31.9% לאוחנה. בעיר הצביעו 68.8% מהתושבים. 

אהרון, בת 35 נשואה ואם לשניים, גברה על ראש המועצה המכהנת אוחנה בפער של יותר מ-50%. היא נכנסה לזירה הפוליטית בקדנציה הקודמת וכיהנה כיו״ר האופוזיציה. היא בעלת שלושה תארים אקדמיים, מכהנת כדירקטורית בגופים שונים ולפני כשלוש שנים הקימה משרד עורכי דין מצליח עם שלוחה בירוחם ובתל אביב ומעניקה שירותי ליווי וייעוץ משפטי.

נילי אהרון. ראש העיר החדשה של ירוחם, צילום: ללא

ערד: יאיר מעיין, סא"ל במילואים, מפקד במרכז האש אוגדה 252 בפיקוד הדרום, שירת ארבעה חודשים בצו 8 במלחמה בעזה. בחודש האחרון מונה למג"ד העוטף באוגדת עזה ושוחרר קצת לפני הבחירות. הוא רץ מטעם הליכוד לראשות העיר וזכה ב-49.1% מקולות הבוחרים. מעיין הדיח את ראש העיר המכהן ניסן בן חמו שקיבל 40.9% מהקולות. בערד התמודדו חמישה מועמדים והצביעו 56% מתושבי העיר.

ניסן בן חמו, ראש העיר היוצא: "תם ונשלם מסע קסום של שמונה שנים בהן זכיתי להוביל את ערד האהובה שלנו כראש עיריית ערד. תודה לאירגון ולעובדים המדהימים שליוו אותי בשנות העשייה הרבות, תודה לשותפים שלי להנהלת העיר, תודה לכם התושבים על האמון והאמונה במשך השנים ותודה גדולה למשפחתי היקרה שאיפשרה לי לעסוק בעשייה הציבורית סביב השעון, הגיע הרגע להקדיש לכם קצת יותר זמן. ברכות למנצחים ולראש העיר החדש, השארנו בסיס איתן להמשך צמיחה וכולי תקווה שישכיל לנהל בחרדת קודש את העיר האהובה שלנו".

מספירת שליש מהקלפיות באילת  מסתמן שראש העירייה המכהן - אלי לנקרי מוביל על פני שאר המועמדים.

במועצה האזורית רמת הנגב, לאחר ספירת 50% מהקולות, מסתמן ניצחון מוחץ לערן דורון ראש המועצה המכהן עם כ-95% מקולות הבוחרים.

במועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ נבחר ברוב של 90% לקדנציה שלישית. חג׳ג׳ מכהן גם כיו״ר מרכז השלטון האזורי שמייצג את כלל המועצות האזוריות בישראל.

בנחל שורק שי רייכנר נבחר ברוב של 80% לכהן כראש המועצה האזורית בקדניציה השנייה שלו.

במועצה האזורית עמק יזרעאל נבחרה שלומית שיחור רייכמן. היא תחליף את אייל בצר. שלא התמודד.

באופקים איציק דנינו ניצח עם 73.3%, בנתיבות ניצח יחיאל זוהר עם 71.4%, בקרית גת ייערך סיבוב שני בין אבירם דהרי לבין כפיר סויסה - שניהם 33% כל אחד.

נתונים נוספים:
 
ברהט, אלקרנאוי טלאל עם 70.8%. בתל שבע: אלאעסם עמאר עם 49.1%, ובלקיה: סיבוב שני בין אלסאנע עאמר (37%) לבין אלאסד שריף (29%).

בן גביר מסתער על הרשויות המקומיות

מחצור הגלילית הצפונית ועד ירוחם הדרומית: עוצמה יהודית בהישג חסר תקדים בבחירות לרשויות המקומיות. לאחר ספירת רוב הקולות ברחבי הארץ מסתמן כי עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר רושמת הישג חסר תקדים במקומות בהם התמודדו בבחירות המוניציפליות.

יצויין כי מדובר בפעם הראשונה שעוצמה יהודית מתמודדת בבחירות המקומיות. כאשר החל מהבוקר יהיו למפלגה עשרות נציגים ואף ראשי ערים וראשי מועצה שהמפלגה תמכה בהם. בין הערים והמועצות שבהן זכתה המפלגה להישגים: ירושלים (2 מנדטים), מעלה אדומים (לפחות שלושה מנדטים) עפולה (יותר משלושה מנדטים) קרית עקרון, ירוחם, חצור, צפת, חדרה, ראש העין, אשקלון, קרית גת, רחובות, בית שמש, מבשרת ציון.

פיקוח קפדני על מעטפות כפולות

עם סיום ההצבעה החל המהלך המוקפד של ספירת הקולות בכל קלפי. במקביל, המעטפות החיצוניות מכ-1,400 קלפיות המיוחדות שהוצבו באזורי הלחימה, בבתי החולים ומעטפות של בעלי התפקידים, שונעו למרכז הלוגיסטי של הפיקוח הארצי על הבחירות למיון. משם ישוגרו המעטפות לספירה קפדנית ברשויות המקומיות שבהן מתגוררים אותם המצביעים.

במשרד הפנים הדגישו כי לנוכח הריבוי הצפוי במספר המעטפות החיצוניות הרי שתוצאות האמת הבדוקות צפויות להתפרסם רק לקראת סוף השבוע. בתוך כך החל מיון מאות אלפי המעטפות הכפולות במרכז הלוגיסטי של מערך הבחירות.

ניר נובק, שותף באלקטרה טרגט, המנהלת את הלוגיסטיקה של מערכת הבחירות, אמר כי "אנחנו מניידים כעת אלינו את המעטפות הכפולות מכל רחבי הארץ, כל המעטפות עוברות בדיקה ידנית וממוחשבת ולאחר שאושרו נשלחות לרשויות לספירה. פיתחנו עבור מערכת הבחירות מערכות טכנולוגיות שמאפשרות לנו ניטור ומעקב מדויק אחר כל קלפי לאורך כל התהליך".

תוצאות ההצבעה ממשרד הפנים

בהכנת הכתבה השתתפו: מרב סבר, אפרת פורשר, אמיר אטינגר, ירון דורון, חנן גרינווד, עידן אבני, אבי כהן, ירון דורון ומישל מכול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר