הבחירות ביו"ש: רוזנטל הדיח את נאמן; פירון עשתה היסטוריה באורנית

מערכת הבחירות הייתה מנומנמת, אך הסיומת הייתה מותחת ביותר • בקרית ארבע זכה ישראל ברמסון, אך מתנגדיו מקווים שקולות החיילים יובילו לסבב ב' • יו"ר מועצת יש"ע הודח בגוש עציון • באורנית, אור פירון זומר תהפוך לאישה הראשונה ביהודה ושומרון בתפקיד ראש מועצה מזה יותר מעשור • במעלה אדומים גיא יפרח ניצח בגדול • באריאל אורן חזן הולך לסבב שני עם יאיר שטבון • ומהי העיר החרדית שבה מועמד יחיד זכה להצבעת מחאה עצומה?

אורן חזן, המועמד לראשות עיריית אריאל הצביע בקלפי, אתמול. צילום: עידן מזרחי

ביהודה ושומרון התנהלה מערכת בחירות מנומנמת בחודשים האחרונים, אך השעות לאחר סגירת הקלפיות הייתה דרמטית ביותר. ראש מועצת יש"ע הודח מתפקידו ואישה ראשונה בתפקיד ראשת מועצה מזה שנים הם רק חלק במהפך שהתרחש היום (רביעי) ביהודה ושומרון.

 

הדרמה המשמעותית ביותר התרחשה בגוש עציון, שם הדיח ירון רוזנטל את שלמה נאמן בפער של מאות קולות. בעבודת שטח אינטנסיבית ביותר של אנשיו, בעוד רוב הזמן הוא משרת במקביל במילואים במלחמת חרבות ברזל, הצליח רוזנטל להביס את נאמן, ראש המועצה המכהן. הניצחון יוצר תקדים נוסף – לראשונה אי פעם הפסיד ראש מועצת יש"ע בבחירות לרשות בעודו מכהן, וכעת יצטרכו ככל הנראה במועצת יש"ע למנות יו"ר זמני או לצאת לבחירות בזק.

באורנית, הצליחה אור פירון זומר לנצח את שני המועמדים מולה. היא הפכה לראשת המועצה הראשונה ביהודה ושומרון מאז דניאלה וייס, שסיימה את תפקידה ב-2007. נכונים לה אתגרים לא מעטים, שכן אורנית נמצאת רגעים לפני קריסה לאחר שהיישוב הסתבך בחובות ענק. קרית ארבע זכתה גם היא למנת דרמה משלה, כשישראל ברמסון ניצח את המועמדים מולו והפך לראש המועצה בפער של 110 קולות. מדובר בניצחון משמעותי למועמד, שהצליח לגבור על המתמודד מולו – ראש המועצה לשעבר מלאכי לוינגר.

ניצח את שלמה נאמן. ירון רוזנטל, צילום: אורן בן חקון

בקרית ארבע ממתינים לקולות החיילים, שיכולים להוריד את ברמסון מתחת לרף ה-40 אחוזים וכך לגרור אותו לסיבוב שני. לאחר 32 שנים יש ראש עיר חדש למעלה אדומים. גיא יפרח גבר על המתמודד מולו, שלומי ירוחם, ויישב בקרוב בכסאו של ראש העיר היוצא בני כשריאל.

ביתר המועצות האזוריות ביו"ש: בהר חברון ניצח אמירם אזולאי את אריה אודס. במועצות האזוריות מטה בנימין וערבות הירדן לא נערכו בחירות לראשות המועצה. במועצה האזורית מגילות ים המלח הביס ראש המועצה המכהן אריה כהן את יחיאל ברקי שהתמודד מולו (79.7% לעומת 20.3%), ובמועצה האזורית שומרון, כצפוי, ניצח יוסי דגן ברוב גדול מאוד של יותר מ-80 אחוזים את המתמודד מולו, תמיר בן שלומי.

המועמד לראשות הר חברון אריה אודס מצביע בקלפי ביישוב שמעה, אתמול, צילום: ללא

בתום מאבק צמוד, ניצח בקדומים עוזאל ותיק את אלון פרבשטין באחוז בלבד, והוא יהפוך לראש המועצה החדש. בקרני שומרון ניצח אהרון קוזניץ את המתמודד מולו, ראש מועצה המכהן יגאל להב. בערים החרדיות: בביתר עילית ניצח מאיר רובירשטיין, ראש העיר המכהן, את חננאל שם טוב. בעמנואל זכה ראש המועצה המכהן אליהו גפני ברוב מוחץ, וימשיך לכהונה נוספת. בעיר מודיעין עילית התמודד רק ראש העיר המכהן, יעקב גוטרמן.

יעקב גוטרמן, מודיעין עילית, צילום: דודי ועקנין, יוסי זליגר

נתון מעניין במיוחד הינו שגוטרמן אינו אהוד במיוחד על התושבים, אך נתמך על ידי ההנהגה, ולא פחות מ-20 אחוזים מהמצביעים הצביעו בפתק ירוק – כהתנגדות לו. תושבי העיר אריאל יצביעו בשנית בסבב ב', לאחר שכל המועמדים לא הצליחו להגיע ל-40 אחוזים – ואלו יתקיימו בין חבר הכנסת לשעבר אורן חזן ויאיר שטבון. ביישוב אפרת עלו עודד רביבי ודובי שפלר לסבב השני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר