דיווחים על יירוטים בשמי אילת; מקור מצרי בכיר: יש הסכמה בין כל הצדדים לחזור להליך המו"מ

החטוף ליאור רודאיף נרצח - גופתו מוחזקת בידי חמאס • דובר צה"ל מסר כי מעבר כרם שלום יפתח כשהתנאים הביטחוניים יאפשרו • צה"ל השתלט על הצד העזתי של מעבר רפיח - 20 מחבלים חוסלו • ארה"ב: "הבהרנו את עמדתנו לישראל בנוגע לפלישה נרחבת לרפיח" • הבית הלבן: מעבר כרם שלום ייפתח ברביעי, דלק ייכנס דרך מעבר רפיח

משוריין ישראלי עם דגל המדינה בציר פילדלפי // השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

היום ה-214 למלחמה: 12 רקטות שוגרו לעוטף, חמש יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בבית הלבן מבהירים: ישראל אמרה שהמבצע ברפיח מוגבל, ונועד לקטוע את יכולות חמאס להבריח נשק וכסף.

 

עדכונים שוטפים

02:32: דיווחים על חילופי אש באזור רפיח 

01:31: דיווחים ערביים על תקיפות במחנות המרכז ברצועת עזה 

23:58: דובר צה"ל: צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח הארץ. לפני זמן קצר זוהתה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח, סמוך למרחב העיר אילת. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה מחוץ לגבולות ישראל.

23:29: ההתרעות ביראון ואביבים כתוצאה מתקיפות צה"ל. שתי נפילות מחוץ לקריית שמונה בשטחים פתוחים (עידן אבני)

23:10: פיצוצים נשמעו באילת ללא אזעקה. יירוטים נצפו בשמיים. (רונית זילברשטיין)

תיעוד: יירוט באילת ללא אזעקה // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

23:06: אזעקות באביבים ויראון שבגליל העליון. (עידן אבני)

22:35: תיעוד: כך נראה אחד הבתים שנפגע מוקדם יותר מירי נ"ט למטולה. (עידן אבני)

אחד הבתים במטולה שנפגע מהירי, צילום: ללא

22:32: מקור מצרי בכיר: יש הסכמה בין כל הצדדים לחזור להליך המשא ומתן. (שחר קליימן)

22:20: דיווחים פלשתיניים: מטוסי קרב תקפו בציר סאלח א-דין ברפיח, ובמקביל במקומות נוספים ברצועת עזה, לרבות ג'באליה, העיר עזה ובמחנות המרכז. (שחר קליימן)

22:13: דיווח ראשוני: שמיעת ירי סמוך לחווה 5 בשומרון, כוחות רבים בדרכם למקום, לא ידוע על נפגעים עד כה.

21:54: דיווח ברויטרס: הבית הלבן מסר כי ישראל התחייבה לפתוח את מעבר כרם שלום ממחר. בנוסף, נמסר כי אספקת דלק דרך רפיח צריכה להתחיל גם כן.

פצצות תאורה מעל מזרח רפיח

21:26: חברי קיבוץ ניר יצחק התבשרו לפני זמן קצר על מותו של החטוף ליאור רודאיף, בן 61, שהיה חבר בכיתת הכוננות. מהקיבוץ נמסר: "ביתנו כואב ואבל עם קבלת הידיעה המרה. מחבקים ומשתתפים בצערה של יפה, הילדים וכל המשפחה. פרטים נוספים ימסרו בהמשך". מטעם מטה משפחות החטופים נמסר: "המטה מרכין ראש בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי ליאור נרצח ב-7 באוקטובר וכי גופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס". לידיעה המלאה (איליה יגורוב)

החטוף ליאור רודאיף נרצח, גופתו מוחזקת בידי חמאס, צילום: ארז כגנוביץ

21:22: דיווחים ערביים על תקיפות אינטנסיביות ברפיח.

תקיפות צה"ל ברפיח, צילום: רשתות ערביות

21:12: כ-150 איש הדורשים להביא לשחרור החטופים משבי חמאס מפגינים בכיכר פריז בירושלים. המפגינים נושאים שלטים וקוראים: ״הממשלה אחראית לחיי החטופים״ וגם ״מחזירים את כולם הביתה״. (יורי ילון)

"הממשלה אחראית לחיי החטופים": כ-150 מפגינים מחו בירושלים צילום: יוני ריקנר

20:57: דיווח ברשת אל-ערביה הסעודית: איש עסקים יהודי נרצח על ידי אלמונים במחוז אלכסנדריה שבצפון מצרים. על פי הפרסום, איש העסקים היה בעל חברה ליצוא פירות וירקות שהסניף שלה נמצא באזור המסחר. עוד צוין כי השלטונות במצרים בודקות כרגע את הנסיבות ואת פרטי האירוע. ברשויות בודקים את קשריו כדי לברר מי ביצעו את הפשע, כך לפי הדיווח. באל-ערביה נכתב כי הוא עבד במצרים במשך תשע שנים והיה בעל חברה גדולה במחוז אלכסנדריה. לידיעה המלאה (שחר קליימן)

איש העסקים היהודי שנרצח במצרים, צילום: רשתות חברתיות

20:40: חמאס אישר כי משלחת מטעם ארגון הטרור בהובלת ח'ליל אל-חיה, סגנו של סינוואר, הגיעה לקהיר מדוחא. על פי ההודעה, המשלחת הגיעה כדי לעקוב אחרי מאמצי האחים המתווכים ממצרים ומקטאר להשיג הסכם הפסקת אש בעזה. עוד צוין כי למשלחת הצטרפו אחראי תיק האסירים בחמאס, זאהר ג'בארין, ובכירי הארגון ראזי חמד ומוחמד נסר. (שחר קליימן)

בניין עיריית רפיח עולה באש כתוצאה מתקיפה ארטילרית, צילום: רשתות ערביות

20:35: הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס, נפגש עם קבוצה של סטודנטים ומרצים ישראלים ויהודים מאוניברסיטת קולומביה, ברקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים בארה"ב. אקוניס אמר להם: "אנחנו עומדים ביחד במאבק מול גלי השנאה, השטנה וההסתה האנטישמית שאתם חווים. יש לכם את תמיכתנו המלאה, המורלית וגם המעשית. הקונסוליה הישראלית לימינכם בכל דבר ועניין". (אריאל כהנא)

אקוניס נפגש עם סטודנטים ומרצים ישראלים ויהודים מאוניברסיטת קולומביה, צילום: ללא

19:50: דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר כי ישראל הבהירה לאמריקנים כי המבצע שנפתח אמש ברפיח הוא "מוגבל, ונועד לקטוע את יכולות חמאס להבריח נשק וכסף". לדבריו, "עמדתנו לגבי רפיח נותרה זהה והבענו את דאגתנו מפעילות באזור צפוף שיסכן אזרחים. נפקח על המצב לראות איך יתפתח". על השיחות ברפיח: "בעדיפות עליונה להגיע להסכם הפסקת אש שיביא לשחרור חטופים". קירבי התייחס לדיווחים על עיכובי חימושים מצד ארה"ב ואמר: "מחויבותינו לביטחון ישראל נותרה איתנה. שום דבר לא השתנה".

ישראל אמרה לארצות הברית שהפעילות שלה ברפיח מוגבלת ונועדה למנוע הברחת נשק וכספים לעזה, צילום: אי.פי.אי

19:45: חמאס קיבל אחריות על המטח לעבר יישובי העוטף מוקדם יותר. (שחר קליימן)

19:42: דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון, ביניהם בלידא, מרון א-ראס, יארון, ואל-חיאם. בנוסף, נמסר כי הותקפה תשתית טרור במרחב כפר חמם, לצד עמדת שיגור ניידת במרחב עיתא א-שעב. (לילך שובל)

הפצצות על הכפר יארון בדרום לבנון 7 מאי 2024, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

19:31: שני טילי נ"ט ששוגרו מלבנון פגעו פגיעות ישירות בשני בתים במושב שתולה שבגליל המערבי. אין נפגעים. בנוסף נפגע בית במטולה. (עידן אבני)

שני טילי נ"ט פגעו פגיעה ישירה בשני בתים פרטיים בשתולה, צילום: ללא

19:06: ‏הנשיא ביידן בנאום מיוחד ליום השואה: "לא 75 שנה אחרי כמו השואה, אלא 7.5 חודשים אחרי ואנשים שכחו שחמאס אחראי לטרור הזה. אני לא שכחתי וגם לא אתם. אנחנו לא נשכח. ממשל שלי עובד מסביב לשעון לשחרור החטופים ולא נשקוט עד שלא נחזיר את כולם הביתה". לידיעה המלאה

ביידן מגיב לאינטישמיות: "ההפגנות בקמפוסים נגד החוק, פועלים לשחרר את החטופים", צילום: רויטרס

19:03: יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ התייחס ליציאת המשלחת לקהיר לאחר קבלת תשובת חמאס, ואמר כי "לצוות אין רק מנדט להקשיב - יש לו חובה להפוך כל אבן ולפעול כדי להביא מתווה. כולנו פועלים יום-יום כדי שזה יקרה". לדבריו, "נמשיך ונפעל מול הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס. לעולם לא נתייאש ולעולם לא נאפשר להכניס שיקולים פוליטיים לנושא הקדוש הזה. אנחנו מנהלים מלחמת תקומה והשבת חטופינו היא היעד האסטרטגי הראשון". (שירית אביטן כהן)

גנץ: "הפעולה ברפיח תתרחב ככל שיהיה צורך"

18:55: שני טילי נ"ט פגעו פגיעה ישירה בשני בתים פרטיים בשתולה. לא היו נפגעים. (עידן אבני)

18:53: דובר בצבא מצרים אומר הערב כי שר ההגנה המצרי, מוחמד אחמד זכי, שוחח עם מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, מייקל קורילה, והדגיש בפניו את חשיבות תיאום המאמצים להשגת הודנה. השר דון עם הגנרל האמריקני לגבי ההתפתחויות האזוריות בצל המלחמה בעזה. (שחר קליימן)

18:27: במטח האחרון לעבר יישובי אשכול נורו כ-30 רקטות. כמחציתן יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר נפלו בשטחים פתוחים, מחוץ לישובים. כתוצאה מהמטח נגרמה שריפה בנחל הבשור וכוחות בדרכם למקום. לא ידוע על נפגעים. (לילך שובל)

תיעוד פלשתיני: תקיפה של צה"ל במזרח רפיח

18:11: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הצהרה שבה הוא אמר כי "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל". לדבריו, "ההצעה אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה. תוך שעות מהנחיית הקבינט כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי חמאס". נתניהו, שציין כי למרות הפערים הורה להוציא משלחת לקהיר, הוסיף: "הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים: השבת חטופינו וחיסול חמאס, וכבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו". לידיעה המלאה (לילך שובל ואמיר אטינגר)

נתניהו: הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל // וידאו: עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

17:57: אזעקות הופעלו בכיסופים, רעים ובעין השלושה שבעוטף.

17:55: שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת תותחנים שמסייעת באש לכוחות הפועלים במרחב רפיח. "הפעולה ברפיח לא תעצר עד לחיסול החמאס במרחב או חזרת החטוף הראשון לישראל". לידיעה המלאה (לילך שובל)

גלנט בגבול הרצועה: "הפעולה ברפיח לא תעצר עד לחיסול חמאס", צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

17:43: משפחות חטופים שיקיריהן נמצאים בשבי חמאס 214 ימים, קיימו "הצהרת חירום" סמוך לקריה בתל אביב בעקבות ההתפתחויות במשא ומתן לעסקה וכניסת צה"ל לרפיח. "דורשים מנדט מקסימלי למשלחת להמשך המשא ומתן על מנת להגיע לעסקה", אמרו קרובי בעקבות יציאת משלחת ישראלית בדרג זוטר לקהיר. לידיעה המלאה (אבי כהן ונועם דבול דביר)

בני משפחות חטופים: "אם זו הדרך היחידה להחזיר אותם - סיימו את המלחמה" // קרדיט: מטה משפחות החטופים

17:28: מקור מדיני: המשלחת הישראלית נשלחה לקהיר כדי לברר אם ההצעה שחמאס הסכים לה דורשת מישראל להתחייב להפסקת המלחמה כבר בשלב הראשון, או מותירה פתח לחידוש המלחמה בשלבים הבאים. (שחר קליימן)

17:00: מטרים מהגבול - צה"ל השמיד מנהרות חמאס בבית חאנון: בהובלת יחידת יהל"ם מיפו והשמידו הכוחות שתי מנהרות התקפיות - מאחת מהן נכנסו מחבלים לשטח הארץ במבצע "צוק איתן". מפקד היחידה ללוחמת תת-קרקע באוגדת עזה, רב-סרן א׳: "המנהרה לא חצתה לשטח הארץ והושמדה באמצעות חבלה". לידיעה המלאה (לילך שובל)

השמדת תוואי המנהרה במרחב בית חאנון // דובר צה"ל

16:56: דיווח ברשת NBC: גורם ממשל אמריקני אישר כי ראש ה-CIA וויליאם ברנס הגיע לקהיר במסגרת מאמצי התיווך להפסקת אש ועסקת חטופים. ברנס עזב את קהיר לפני כמה ימים וטס לדוחא שבקטאר, וכעת חזר למצרים בעקבות תשובת חמאס שכללה הצעה נגדית להצעה המצרית המקורית.

16:50: דיווחים בלבנון: מטוסי קרב תקפו באל-ח'יאם ובכפר חמאם שבדרום המדינה. עד כה דווח על לפחות עשר תקיפות.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון // רשתות ערביות

16:48: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: "קורא לממשלת ישראל להפסיק כל הסלמה ולחזור לשולחן המשא ומתן". לדבריו, הוא מודאג מסגירת מעברי הגבול ארז וכרם שלום ומהפעולה הישראלית ברפיח.

16:42: העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח מפי מקורותיו: "הפלישה לרפיח באה אחרי התרעה לצד המצרי ובתיאום מלא עם ארה"ב. הממשל האמריקני נתן לנתניהו אור ירוק לפעולה מוגבלת, שתימשך כמה ימים כדי להשיג תמונת ניצחון שיהיה אפשר לשווק לשרי הימין. הממשל האמריקני יקבל החלטה לאסור העברת תחמושת וציוד צבאיים לישראל - אם נתניהו יפר את ההסכם לגבי הפעולה המוגבלת". (שחר קליימן)

כוחות ישראליים נכנסים לרפיח בצד העזתי // רשתות ערביות

16:18: על פי דיווח במצרים מפי גורם בכיר, המשלחת הביטחונית המצרית הזהירה את עמיתיה בישראל מהשלכות הפלישה למעבר רפיח וביקשה להפסיקה זאת באופן מיידי. מצרים גם גינתה בתוקף את הפעולות הצבאיות ואת ההשתלטות על הצד הפלשתיני של מעבר רפיח. (שחר קליימן)

16:11: דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר, אמר כי ארה"ב הבהירה לישראל את עמדתה לגבי "פלישה קרקעית גדולה לרפיח", והוסיף: "אנחנו ממשיכים להאמין שעסקת חטופים היא האינטרס של שני הצדדים".

16:08: כתב של הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפה אווירית ישראלית בעיתא א-שעב שבדרום המדינה.

תקיפה ישראלית בעיתא א-שעב, צילום: ללא

15:40: הירי לדרום העוטף: רקטה אחת יורטה, אין נפילות. (איליה יגורוב)

15:32: כוחות הביטחון השלימו מבצע לסיכול טרור בטולכרם. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,700 מהם משויכים לחמאס. (לילך שובל)

תיעוד: צה"ל פועל בטולכרם // קרדיט: דובר צה"ל

15:19: אזעקות בדרום העוטף. במקביל - שיגורים למרחב הר דב. (עידן אבני)

ירי פצמ"רים לכיוון הר דב (ארכיון), צילום: אייל מרגולין - ג'יני

15:17: האזעקות האחרונות בגליל העליון - זיהוי שווא. (עידן אבני).

15:06: פעם נוספת: חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים רבים בגליל העליון. (עידן אבני)

14:49: מלך ירדן לארה"ב: "פלישה לרפיח תגביר את האיום האיראני", עבדאללה נפגש עם ג'ו ביידן בבית הלבן וקרא להפסקת אש מיידית. (שחר קליימן)

מלך ירדן עבדאללה, צילום: אי.פי.אי

14:30: ההתרעות הרבות בצפון: שישה כטב"מים חדרו, אחד יורט והיתר התפוצצו, לא ידוע על נפגעים. (עידן אבני)

14:22: סוכניות האו"ם: עזה מנותקת מכניסת סיוע הומניטרי. 

הפלשתינים מתפנים מרפיח, היום, צילום: אי.אף.פי

14:16: מטוסי קרב תקפו אמש מבנה צבאי ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מזרעת עקמתא שבדרום לבנון. בנוסף כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום במרחב וואדי קטעיה מוקדם יותר היום. (לילך שובל)

14:16: צה"ל: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס, זוהו מספר מטרות אוויריות חשודות, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את אחת המטרות. מטרה חשודה נוספת נפלה במרחב יפתח, פרצה שריפה במקום. שתי מטרות נפלו בשטח פתוח, יתר המטרות נפלו וגרמו לנזק קל. אין נפגעים. (לילך שובל)

14:15: אזעקות בגליל העליון. 

14:09: הרשות הפלשתינית קוראת לארה"ב "להתערב באופן מיידי" ולמנוע כניסה של צה"ל לרפיח. 

הפצצות צה"ל ברפיח, צילום: רויטרס

13:45: אביו של החטוף עידן שתיוי פונה לסינוואר מהכנסת: "אל תתקשר לביבי, תתקשר אליי". 

אביו של החטוף עידן שתיוי לסינוואר: "אל תתקשר לביבי, תתקשר אליי // ערוץ הכנסת

13:33: דיווח כי כטב"ם נפל באזור יפתח. (עידן אבני)

13:28: ברויטרס מדווחים כי משלחת של בכירים ישראלים תצא לקהיר בשעות הקרובות על מנת לבדוק אם ניתן לשכנע את חמאס לשנות את ההצעה שלו להפסקת אש.

13:14: גורם ישראלי לרויטס: "הצעת חמאס לא מקובלת עלינו".

13:10: התרעות מחשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל.

12:58: צה"ל: "בעקבות זיהוי של תצפיתניות מגדוד 414, כלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה תקף וחיסל חוליית מחבלים חמושים במרחב בית חאנון ברצועה. (לילך שובל)

12:44: צה"ל: במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה״ל, לא חצה לעבר שטח הארץ ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק. (לילך שובל)

פעילות כוחות צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

12:37: אלמה אברהם, ששוחררה משבי החמאס, משתחררת מבית חולים אחרי חצי שנה.

12:33: אזעקות הופעלו באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

12:28: מצרים בהודעה רשמית: הזהרנו כי מבצע ברפיח יסכן את מאמצי המשא ומתן".

טנק ישראלי עם דגל ישראל ברפיח, צילום: רויטרס

12:07: עיריית אשקלון: בשל הדריכות הגבוהה וכניסת צה״ל לרפיח, החליט ראש העיר אשקלון תומר גלאם שלא לקיים את חגיגות עצמאות בעיר. (איליה יגורוב)

11:57: סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס מוסא אבו מרזוק על השתלטות צה''ל על מעבר רפיח: "זה לא חריג שמאז 7 באוקטובר ועד הרגע הזה ישראל ממשיכה בתוקפנות שלה". (שחר קליימן)

פלשתינים מתפנים מרפיח, היום, צילום: אי.פי.אי

11:49: ההתרעות במרחב כרם שלום: זוהו ארבעה שיגורי פצמ"רים. בהתרעה השנייה זוהו שני שיגורים נוספים של ירי רקטות, בהם שיגור כושל ושיגור נוסף שנפל בשטח פתוח. אין נזק ואין נפגעים.

11:23: תיעוד: צה"ל בציר פילדלפי.

10:59: אזעקות בכרם שלום. 

10:31: ז'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי: "המבצע ברפיח החל למרות האזהרות לנתניהו, והוא יגבה יותר אבידות בחיי אזרחים. אין מקומות בטוחים בעזה". 

10:05: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר תקף בעיר עזה את הבית של טהאר א-נונו, יועצו של מנהיג חמאס הנייה. א-נונו נמצא שוהה בחו"ל. (שחר קליימן)

09:57: תיעוד: פלשתינים עוזבים את רפיח. 

פלשתינים עוזבים את רפיח לאחר תחילת המבצע // רשתות ערביות

09:43: אביבה סיגל, חטופה ששוחרה משבי החמאס היום בכנסת: "לא האמנתי שניכנס לרפיח, אמרו לי שהממשלה רוצה שהחטופים יחזרו, זה מתנגד". 

09:14: תיעוד: טנק ישראלי דורס את שלט של "עזה" ברפיח. (שחר קליימן)

09:07: "בדיקה כעת תפגע בלחימה": הרמטכ"ל השיב לדרישת מבקר המדינה לבחון את אירועי 7 באוקטובר. (לילך שובל)

09:02: כוחות צה״ל בהובלת אוגדה 162 החלו בפעילות ממוקדת לסיכול יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס במזרח רפיח: מטוסי קרב של חיל האוויר וכוחות חטיבת האש 215 תקפו והשמידו מטרות טרור של חמאס בניהן מבנים צבאיים, תשתיות תת קרקעיות ותשתיות טרור נוספות מהם חמאס פעל באזור, עד כה חוסלו כ-20 מחבלים במהלך הפעילות. הכוחות איתרו עד כה שלושה פירים מבצעיים במרחב. אין נפגעים לכוחותינו. (לילך שובל)

כניסת כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 למעבר רפיח בצידו העזתי // דובר צה"ל

08:52: מרכז המעקב הבריטי: דיווח על שני פיצוצים ליד כלי שיט סוחר 82 מיילים ימיים דרומית לעדן, תימן. (שחר קליימן)

08:36: העיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט" דיווח הבוקר כי טהרן מתכננת לפנות את חברי משמרות המהפכה ואת מטה ההנהגה האיראנית מפרברי דמשק אל אזורים הקרובים יותר ללבנון. המהלך מגיע לאחר חיסול בכיר כוח קודס בסוריה ובלבנון מוחמד רזא זהאדי. (שחר קליימן)

08:34: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": ממשל ביידן לא קידם העברה של אמצעי לחימה לישראל מאז חודש מרץ. 

פיצוצים בשמי רפיח עם הכניסה של כוחות צה"ל // אבו עלי אקספרס

08:19: צה"ל: מעבר כרם שלום סגור ויפתח כשהתנאים הביטחוניים יאפשרו. (לילך שובל)

קולות הקשר עם הכניסה לרפיח: "זכות גדולה להוביל אתכם לקרב"

08:15: יותר מ-100 מטרות הותקפו ברצועה מאז אמש. (לילך שובל)

08:05: צה"ל השתלט על הצד העזתי של מעבר רפיח - 20 מחבלים חוסלו. לקריאת הידיעה המלאה

07:55: לפי הדיווח בניו יורק טיימס, וגם לפי הנוסח ב"אל-אחבאר", חמאס "הסכים" לשחרר 33 חטופים בשלב הראשון, אבל לא מתחייב שכולם חיים. (שחר קליימן)

06:45: נכון לרגע זה כפי שתוכנן מראש היעד העיקרי הוא כיתור מעבר רפיח. התעצמות חמאס בשנים האחרונות נעשתה דרכו הרבה יותר מאשר מתחת לציר פילדלפי. זו פעולה מתוחמת ומצומצמת מאוד שעשויה להתרחב בהתאם להתפתחויות. או להיפסק בהתאם להתפתחויות. (לילך שובל)

דגל ישראל במעבר רפיח, צילום: השימוש לפי סעיף 27א על פי חוק זכויות יוצרים

04:00: הפלשתינים מדווחים על תשעה הרוגים בהפצצת מבנה ברפיח.

03:28: דיווח פלשתיני: שוער קבוצת כדורגל מקומית ברפיח נהרג בהפצצות חיל האוויר.

03:00: צבא ארה"ב: יירטנו בים סוף כטב"ם ששיגרו החות'ים לעבר ישראל.

תקיפות במזרח רפיח לאחר הודעת הפינוי // רויטרס

02:45: דיווחים על הפצצות גם בצפון הרצועה.

02:20: הפלשתינים מדווחים על הפצצות חיל האוויר באזור רפיח.

הפצצות צה"ל ברפיח, צילום: רויטרס

01:38: בכיר אמריקני ל-CNN: "מה שחמאס הסכים לו שונה ממה שמצרים/ישראל הציגו בשבוע שעבר".

01:30: פעילים חוסמים על כביש 1 משאיות סיוע שהגיעו מירדן וצריכות היו להגיע לעזה.

01:05: משרד החוץ הקטארי: "מדינת קטאר מקווה שיתאפשר להגיע להסכם הפסקת אש מיידית וקבועה. המשלחת הקטארית תגיע בשלישי לקהיר לחידוש המשא ומתן הבלתי ישיר. חמאס שלח למתווכים תגובה על הצעתם בעניין ההודנה ואת התגובה אפשר לתאר כחיובית".

00:55: על פי דיווחים פלשתיניים, כוחות צה"ל פועלים כבר באזור מעבר רפיח. חילופי אש באזור מעבר הגבול בין כוחותינו למחבלי חמאס.

00:50: גורם אמריקני רשמי לרויטרס: ארה"ב מודאגת מהתקיפות הישראליות ברפיח, אם כי לא נראה כי מדובר במבצע צבאי גדול.

תושבים מתפנים מהעיר רפיח בדרום רצועת עזה

00:45: דיווחים פלשתינייים: שלושה טנקים ישראליים נעמדו 200 מטרים ממעבר רפיח ומפגיזים מבנים בצד הפלשתיני.

00:40: הפלשתינים מדווחים על הרוגים ופצועים בתקיפה ישראלית על מבנה במערב רפיח.

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול, ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר