צה"ל השתלט על הצד העזתי של מעבר רפיח - 20 מחבלים חוסלו

חצי יממה לאירוע, וכוחות הביטחון תקפו יותר מ-100 מטרות חמאס, ופשטו על שלושה פירים משמעותיים • יחידות מובחרות בצה"ל סורקות את המרחב להמשך הפעילות • אין נפגעים לכוחותינו

דגל ישראל במעבר רפיח. צילום: ללא

מעבר רפיח העזתי בשליטת ישראל: צה״ל יצא אמש (שני) להתקפה במזרח רפיח בהובלת אוגדה 162 עם חטיבות 401 וגבעתי. למעשה, הצד העזתי של המעבר נותק מציר טנצ'ר ונמצא בשליטה מבצעית של כוחות צה"ל. פחות מחצי יממה, וצה"ל תקף יותר מ-100 מטרות חמאס.

כוחות ישראליים נכנסים לרפיח בצד העזתי // רשתות ערביות

במהלך התקיפה חוסלו 20 מחבלים, ונמצאו שלושה פירים משמעותיים. כמו כן, מכונית תופת הושמדה כאשר ניסתה להתקרב לטנק. יחידות מיוחדות סורקות את המרחב להמשך הלחימה. אין נפגעים לכוחותינו.

צה"ל השתלט על הצד העזתי של מעבר רפיח, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

באשר למו״מ להשבת החטופים - הצוותים בוחנים את תשובת חמאס להצעה, והדרג המדיני סיכם שתצא משלחת לקהיר. העיתון הלבנוני "אל־אחבאר", המקורב לחיזבאללה, פרסם הלילה נוסח לכאורה של ההסכם להפסקת אש ולשחרור החטופים. לטענת העיתון, מדובר בנוסח שארגון הטרור הסכים עליו. 

הסיוע ההומניטרי יימשך במהלך היום, ומשאיות יעשו דרכן למעברים. הפעולה מתבצעת בעדכון ושיח עם המצרים. עשרות משאיות סיוע לרצועת עזה יצאו הלילה מירדן דרך מעבר אלנבי לכיוון רצועת עזה. בני משפחות שכולות ופעילים מתנועת צו 9 ארבו למשאיות במספר צמתים ברחבי הארץ וחסמו את תנועתן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר