בני משפחות חטופים: "אם זו הדרך היחידה להחזיר אותם - סיימו את המלחמה" // קרדיט: מטה משפחות החטופים

"הצהרת חירום" של משפחות חטופים: "סיימו את המלחמה - תצילו אותם"

ברקע תשובת חמאס לעסקה וכניסת צה"ל לרפיח, קיימו משפחות חטופים מסיבת עיתונאים סמוך לקריה בתל אביב • עינב, אימו של החטוף מתן צנגאוקר: "אם זו הדרך היחידה להחזירם - סיימו את המלחמה" • בתוך כך, יותר מ-100 לוחמים וחיילי מילואים במכתב לקבינט המלחמה: "מצו כל אפשרות לעסקה"

משפחות חטופים שיקיריהן נמצאים בשבי חמאס 214 ימים, קיימו הערב (שלישי) סמוך לקריה בתל אביב "הצהרת חירום" בעקבות ההתפתחויות במשא ומתן לעסקה וכניסת צה"ל לרפיח. "דורשים מנדט מקסימלי למשלחת להמשך המשא ומתן על מנת להגיע לעסקה", אמרו קרובי בעקבות יציאת משלחת ישראלית בדרג זוטר לקהיר.

 

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "זהו היום ה-214 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום. שבעה חודשים בדיוק. שמענו מגורמים המעורים במשא ומתן שמה שבאמת מונע את העסקה, מה שמפריד בינינו ובין יקירינו, היה ונשאר התחייבות ישראלית לסיום המלחמה. אנחנו אומרים כאן בצורה ברורה לנתניהו ולממשלת ישראל - אם הדרך היחידה להחזיר את החטופים היא בהתחייבות ישראלית לסיום המלחמה - סיימו את המלחמה, תחזירו אותם ותצילו חיים".

"העם רוצה את החטופים בבית"

כלתו של החטוף יורם מצגר, אילה מצגר, אמרה: "העם רוצה את החטופים בבית. אנחנו שבים ומזהירים, המשך האש מסכנת את החטופים. המשך פעילות צבאית ברפיח אומרת שאתם מוותרים על החטופים ומפקירים אותם למותם. תעצרו הכול ותחזירו את אהובינו הביתה. מי שיטרפד את העסקה עכשיו, או יהיה שותף אפילו בשתיקה - הדם יהיה על ידיכם".

משפחות החטופים מול הקריה, צילום: מטה משפחות החטופים

גם מירב, אחותו של איתי סבירסקי שנרצח בשבי, דיברה ומסרה: "ראינו פעם אחר פעם איך נתניהו תוקע מקלות בגלגלי המשא ומתן, כולל בשבת האחרונה. על חברי קבינט המלחמה מוטלת החובה להפוך כל אבן ולהסיר כל מכשול בדרך להחזרת החטופים. עליכם לדרוש מנתניהו להקנות למשלחת מנדט מקסימלי להמשך המשא ומתן על מנת לגשר על הפערים ולהגיע לעסקה".

בהצהרה דיברה גם יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון. "גנץ ואיזנקוט, אתם נמצאים בממשלה במטרה להציל את החטופים", אמרה. "זו ההצדקה שנתתם שוב ושוב, זה המנדט שלכם, וזו המחויבות שלכם: אל תיתנו לנתניהו לטרפד את העסקה. תעשו כל מה שצריך כדי לא להחמיץ פעם נוספת. תביאו עסקה. אל תסכימו להיות ניצבים בהצגה של נתניהו. תצילו את החטופים".

משפחות החטופים מול הקריה, צילום: מטה משפחות החטופים

יהודה, אביו של החטוף נמרוד כהן, אמר: "אנחנו מתבוננים בחרדה בפעולה הצבאית שהחלה ברפיח. ואנחנו תוהים: שבועות וחודשים אנחנו שומעים הצהרות רהב על 'רפיח', איך זה קורה שדווקא אחרי שחמאס נותן תשובה חיובית ישראל נכנסת לרפיח ומסכנת את החטופים ואת המשא ומתן?"

"מצפים מהממשלה לגלות את האומץ הדרוש"

בתוך כך, הבוקר שוגר מכתב לחברי קבינט המלחמה, עליו חתומים יותר מ-100 חיילי מילואים, בקריאה למצות את האפשרות לעסקת חטופים.

מחאת משפחות חטופים מול ביתו של דרעי, צילום: אורן בן חקון

בין היתר נכתב כי "נוכח הידיעות שהופצו לאחרונה על כוונת ראש הממשלה לסרב באופן חד צדדי להסכם המתגבש, ולאור העובדה שיותר מחצי שנה מתחילת המערכה ההישגים שלנו נמחקים בשל חוסר מעש, היעדר הכרעה והססנות של הממשלה. אל מול התחושה הרווחת בעם שההנהגה איבדה את דרכה, לצד משבר האמון בעקבות האסון, אנו פונים אליכם בדרישה לגלות את האומץ הנדרש על מנת להשלים את הסכם שחרור החטופים. לא לנקום יצאנו, כי אם להשיב את הביטחון. לא נסלח להנהגה אשר תיכשל בחובתה להחזיר הביתה את אלו שהפקירה".

אור שנייברג, קצין במילואים ומיוזמי המכתב: "קוראים לשרים ולחברי הקבינט לגלות את האומץ הדרוש בשביל להגיע להסכם ולהבטיח את החזרתם המיידית של החטופים. מעשה זה הוא צו מוסרי. יצאנו לקרב כדי להשיב את הביטחון ולקיים את החובה המוסרית שלנו. אנחנו מצפים מהממשלה לגלות את האומץ הדרוש ולהשיב במהרה את כולם הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו