נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מדרישותינו - נעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור החטופים"

ראש הממשלה התייחס להסכמת חמאס לעסקה שהוצעה ע"י המדינות המתווכות • "הצעת חמאס נועדה לטפרד את כניסת כוחותינו לרפיח" • "ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון האזרחים ועתיד המדינה"

נתניהו: הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל וידאו: עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לפעולה ברפיח ויציאת המשלחת הישראלית לקהיר, בעקבות הסכמת חמאס לעסקה. "הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו".

פיצוצים בשמי רפיח עם הכניסה של כוחות צה"ל // אבו עלי אקספרס

לדברי נתניהו, הכניסה לרפיח משרתת את שני יעדי המלחמה: השבת החטופים וחיסול חמאס. "כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על החמאס הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו. הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה".

אמש, לאחר החלטת הקבינט שהתקבלה בפה אחד החלה הפעולה הקרקעית ברפיח. "תוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי החמאס".

הפצצות צה"ל ברפיח, צילום: רויטרס

נתניהו הדגיש בדבריו כי ישראל לא תאפשר לחמאס לחזור לשלטון ברצועה ולשקם את יכולותיו הצבאיות. "ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו. לכן, הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר: תמשיכו לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור חטופינו, תמשיכו לעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל", אמר בהתייחסו למשלחת הישראלית שנשלחה להמשך המו"מ בקהיר.

כאמור, במקביל נמשכת הלחימה ברפיח. "תפיסת המעבר ברפיח היום הוא צעד חשוב מאוד; צעד חשוב בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של החמאס, לרבות חיסול ארבעת גדודי הטרור ברפיח; וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות של החמאס, כי מהבוקר שללנו מהחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר