איש עסקים יהודי נרצח במצרים; במדינה טוענים: הרקע פלילי

כלי התקשורת המקומיים מדווחים כי הנרצח הוא זיו קיפר, שמחזיק בדרכון ישראלי וקנדי וגר באלכסנדריה • במשרד החוץ בירושלים טרם שללו כי הנסיבות לאומניות • במצרים פורסם כי איש העסקים שנרצח שמר על פרופיל נמוך בתור איש עסקים, אבל היה אחד הסוחרים המוכרים בתחום התוצרת החקלאית

איש העסקים היהודי שנרצח במצרים. צילום: רשתות חברתיות

איש עסקים יהודי נרצח היום (שלישי), על ידי אלמונים במחוז אלכסנדריה שבצפון מצרים, כך דווח ברשת אל-ערביה הסעודית. על פי הפרסום, שמו הוא זיו קיפר, הוא היה בעל חברה ליצוא פירות וירקות שהסניף שלה נמצא באזור המסחר בעיר.

עוד צוין, כי השלטונות במצרים בודקים כרגע את הנסיבות ואת פרטי האירוע. משרד הפנים המצרי פרסם בחשבון ה-X שלו כי הרקע לאירוע פלילי, והתייחסו לקיפר, שהחזיק באזרחות ישראלית וקנדית, כאזרח קנדה. עוד נכתב כי הוקם צוות חקירה על מנת לחשוף את הנסיבות. 

 באל-ערביה נכתב כי הוא עבד במצרים במשך תשע שנים והיה בעל חברה גדולה במחוז אלכסנדריה.

מצרים: פיגוע ירי באלכסנדריה, שני ישראלים נרצחו (ארכיון)

על פי החוקרת המצרית דאליה זאידה, איש העסקים שנרצח שמר על פרופיל נמוך בתור איש עסקים אבל היה אחד הסוחרים המוכרים בתחום התוצרת החקלאית. הוא החזיק במפעלים בערים אלכסנדריה ובהירה בצפון מצרים בקרבת הים התיכון. כמו כן, הוא נהג לבקר לעתים קרובות במצרים ושהה בה במשך תקופות ארוכות עוד מאז 2008.

לדבריה, התארגנות הטרור, שהכריזה כי רצחה את זיו טוענת שהיא קבוצה חדשה, אך ייתכן שפשוט מדובר באנשי קבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות כמו חמאס, האחים המוסלמים והסלפים. כמו כן היא הוסיפה שהמחבלים ציינו את שמו של המחבל מוחמד סאלח, השוטר המצרי שחצה את הגבול לישראל והרג שלושה מלוחמי צה"ל בקיץ 23'.

במשרד החוץ בירושלים אומרים כי הם מכירים את הדיווח - ולפי שעה בודקים את מהימנותו. מהדיווחים בתקשורת המקומית, עולה שהאירוע התרחש היום, בידי אלמונים. 

כזכור, יום לאחר מתקפת הפתע בשבת השחורה של 7 באוקטובר, שני ישראלים נרצחו במהלך ביקור תיירותי של קבוצת ישראלים באלכסנדריה שבמצרים, לאחר שמקומי פתח בירי לעבר הקבוצה. בעקבות כך גם המדריך המצרי המקומי שליווה אותם נרצח. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר